3449
Sök

Blåsa i vevhusvent?

7 Inlägg
2 april 2013
Trådstartare
Tjena, min vevhusventilation verkar vara igentäppt på min bmw 328 e46. Nu till min fråga, vågar man blåsa tryck luft i slangen som går upp till ventilkåpan? Skulle det göra någon skillnad?

Forummoderator
26 552 Inlägg
2 april 2013
Att blåsa luft i slangen upp till ventilkåpan i hopp om att det ska lösa en tät vevhusventilation är inte den rätta lösningen, nej.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

7 Inlägg
3 april 2013
Trådstartare
Mack skrev:
Att blåsa luft i slangen upp till ventilkåpan i hopp om att det ska lösa en tät vevhusventilation är inte den rätta lösningen, nej.

Okej, tack för svaret:) så den enda lösningen är då att köpa en ny och byta ut då? Mvh

1 366 Inlägg
3 april 2013
Gör det som alla biltillverkare misslyckas med. Bygg en vevhusvent som faktiskt fungerar. DVS med catchtank.

Det finns inga nackdelar, vevhusvent kretsen är sluten, skillnaden är att du inte förbränner upp oljeresterna utan fångar skiten i catchtanken istället. Bättre för miljön dessutom men inte minst för dig eftersom du inte kommer ha ett enda problem till med vevhusventialationen.

Ingredienser: slangar, slangklämmor, catchtank och backventil. Hur svårt kan det vara biltillverkare!!!!!!

Dardanpopaj skrev:
Tjena, min vevhusventilation verkar vara igentäppt på min bmw 328 e46. Nu till min fråga, vågar man blåsa tryck luft i slangen som går upp till ventilkåpan? Skulle det göra någon skillnad?

Sök