2251
Sök

Rx-7 93 ryker och dör vid körning.

6 Inlägg
3 april 2013
Trådstartare
Har nyligen köpt en Rx-7 93 som inte fungerade vid köp tillfället men som jag nu fått igång. Dock nu när jag väl fick igång den så rök den som f*n och gick riktigt dåligt. När jag sedan skulle köra iväg så bara dog den...

Undrar om det är någon som vet vad man kan göra åt problemet eller kanske haft samma problem?
Hjälp snälla!

1 212 Inlägg
3 april 2013
hittade lite här, finns mer på nätet.

http://bertakeblennow.scorpionshops.com … owstart=20

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

757 Inlägg
3 april 2013
Inte för att vara den men din beskrivning på problemet är välldigt vag.

Länken gäller ett fel på en nybyggd maskin. Hur längre har din stått osv? Hur menar du gick dåligt?

Vart i landet håller du hus?

866 Inlägg
3 april 2013
Tändstift !!  Dom har svårt att bli av med soppan i förbräningsrummet/ rummen! Har dom surat en gång så är det läge att byta stift.
Sen så kan gavelpackningarna var dåliga så man får olja ut till förbräningsrummen.
Skit att få av stiften men det är det bästa för att kolla vad det är för fel. Är det apex packningen så är det bara att riva ! Då puffar och smäller och ingen ork. Kör inte då det kan bli skrot av alltihop.
Har inte skruvat så väldigt mycket med dom men har varit tvungen !
Stiften är lättast att komma till under ifrån på lyft!roll
Senast redigerat av tekniknissen1 (3 april 2013)

6 Inlägg
3 april 2013
Trådstartare
kenth66 skrev:
hittade lite här, finns mer på nätet.

http://bertakeblennow.scorpionshops.com … owstart=20

Kollade också på det innan men kändes som att hans problem va lite annorlunda än mitt.
Men skulle inte förvåna mig om det är exakt det samma för det..
Tackar så mycket för hjälpen! smile

6 Inlägg
4 april 2013
Trådstartare
robzter skrev:
Inte för att vara den men din beskrivning på problemet är välldigt vag.

Länken gäller ett fel på en nybyggd maskin. Hur längre har din stått osv? Hur menar du gick dåligt?

Vart i landet håller du hus?

Jo jag vet att det blev lite fel i detta inlägget, gjorde det på frustration i bilen på väg hem ifrån verkstan.
Hos mig har den stått i ca 1 månad men hos den förre ägaren hade den typ bara startats någon enstaka gång och stått och gasats med.

Den rök första gången väldigt mycket vid upp start men sedan bytade jag stiften och oljan så rök den lite mindre men hade väldigt orolig tomgång men när man gasade upp den så lät den fint och laddade bra med. Så jag lät den stå och det slutade ryka men gick fortfarande oroligt så skulle bara test köra den. När jag la i driven så bara dog den direkt.. Efter det har jag inte gjort mycket mer i oro att kanske det va apex tätningarna som va kassa.

Hoppas att jag har förklarat det lite bättre. smile

6 Inlägg
4 april 2013
Trådstartare
tekniknissen1 skrev:
Tändstift !!  Dom har svårt att bli av med soppan i förbräningsrummet/ rummen! Har dom surat en gång så är det läge att byta stift.
Sen så kan gavelpackningarna var dåliga så man får olja ut till förbräningsrummen.
Skit att få av stiften men det är det bästa för att kolla vad det är för fel. Är det apex packningen så är det bara att riva ! Då puffar och smäller och ingen ork. Kör inte då det kan bli skrot av alltihop.
Har inte skruvat så väldigt mycket med dom men har varit tvungen !
Stiften är lättast att komma till under ifrån på lyft!roll

Jo jag bytade stiften så startade den direkt och har gjort det hela tiden efter det.
Det låter då som att det är apex packningen som har gått då... Låter nästan precis som din beskrivning. smile
Tackar så mycket för hjälpen! smile

757 Inlägg
4 april 2013
men när du la i driven så dog den som att du skulle vridit av tändningen eller?

6 Inlägg
4 april 2013
Trådstartare
robzter skrev:
men när du la i driven så dog den som att du skulle vridit av tändningen eller?

Ja det skulle man kunna säga.

757 Inlägg
4 april 2013
kanske något elfel?

6 Inlägg
4 april 2013
Trådstartare
robzter skrev:
kanske något elfel?

Det borde det nästan vara. Kollade kompet och det låg på 6 bar som ska vara bra så kan nästan utesluta apex packningen då.

Vet du något vanligt el fel på dessa bilarna?

757 Inlägg
5 april 2013
kan inte svara riktigt med tanke på att du har automat. sök lite på rx7club.com. jag har manuell låda men dragit nästan helt nytt elsystem i min.

Sök