Hej har då råkat ut för lite krångel med min koppling på min 850. Det är så att när man ska koppla så åker kopplingen i golvet med en smäll fins inte något motstånd alls! Så undrar vilken av cylindrarna det är som gett sig. Någon som har något tips på vad det kan va? Någon borde ju veta hur man ska gå till väga för att lösa problemet tycker jag
Jag skulle plocka ur Kopplingscylindern från lådan, Utan att ta bort slangen till den(!) och se hur den ser ut! Prova att öppna lufftnings-nippeln lite och se om det kommer ut någon vätska när du trycker ner pedalen, kommer det då vätska så borde cylindern nere vid pedalen vara ok(?) Glöm inte att stänga nippeln innan du släpper upp pedalen igen så att du inte drar in luft i systemet! /Mvh
Mja typ, men det kommer att droppa så fort du öppnar luftnings-nippeln, detta skulle du helst behöva en medhjälpare till! Som trycker ner pedalen samtidigt som du öppnar, och sen att du kollar om det kommer ut vätska med tryck, inte bara ett dropp, sen också att du hinner stänga innan pedalen släpps upp igen så det inte blir "baktryck" och det sugs in luft!
Nu har jag köpt en slav cylinder. Men har ett problem hur fan får man fast den igen :p lyckades få lås den gamla men får inte fast den nya någon som har något knep för att få fast den? Snappat svar vore fin fint