4880
Sök

Volvo V70 2,5T växellådan håller på rasa?

84 Inlägg
18 april 2013
Trådstartare
Tjena har en v70 -98 2,5t där växellådan gör mig galen. Den rasslar eller skorrar som ett urkasst lager när man kör i 2,3 och fyrans växel, man hör lite i ettans också. Nu undrar jag om någon vet något om denna lådan om det hjälper med byta oljan eller om ja ska byta ut lådan ist. Om jag nu ska byta lådan vilka lådor passar isf? Kan man ta från vilken v70/850 som helst eller måste de vara just som min? Tror min heter m56 L

Mvh

926 Inlägg
19 april 2013
Hatuli skrev:
Tjena har en v70 -98 2,5t där växellådan gör mig galen. Den rasslar eller skorrar som ett urkasst lager när man kör i 2,3 och fyrans växel, man hör lite i ettans också. Nu undrar jag om någon vet något om denna lådan om det hjälper med byta oljan eller om ja ska byta ut lådan ist. Om jag nu ska byta lådan vilka lådor passar isf? Kan man ta från vilken v70/850 som helst eller måste de vara just som min? Tror min heter m56 L

Mvh

tja, kommer rasslandet när du lägger i växlen eller hela tiden? och om du kan byta hur som helst det vet jag inte men i min 850 t5 har jag m56 men det är nog olika utväxlingar mellan en t5 och en gle eller glt skulle jag tro.

Motorer utan turbo SUGER!
Mitt projekt: 850 T5 RENOVERING

Sök