3045
Sök

Volvon startar inte

773 Inlägg
26 april 2013
Trådstartare
hej igen, nu startar inte 240in länger. när jag köpte den så starta den och gick ca 5-10 sec pågrund av att det fans knappt nån bensin. sen nu ca 1 mån senare när jag har fått årdning på den så hällde jag ner ca 4-5 liter soppa men han vill inte starta. han tänder på startgas och tända nån gång med bensin också väldigt sällan. båda soppa pumparna går också. någon som vet vad det kan vara för fel? glömde det är en b230f

Forummoderator
26 552 Inlägg
26 april 2013
Först och främst..i med mer bränsle och se till att det kommer hela vägen fram till spridarna.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

The one and only
1 091 Inlägg
26 april 2013
Årsmodell?  Nyare än -88 går o kolla felkoder på,  går det på din så gör det först. Annars provar du o hälla i mer soppa eller o blåsa rent soppaledningarna.

Arguing on the internet is like running at the special olympics. Even if you win, you're still retarded.

773 Inlägg
26 april 2013
Trådstartare
Volvo Knugen skrev:
Årsmodell?  Nyare än -88 går o kolla felkoder på,  går det på din så gör det först. Annars provar du o hälla i mer soppa eller o blåsa rent soppaledningarna.

det är lh 2,2 så inga felkoder ska köpa mer soppa imorgon

773 Inlägg
26 april 2013
Trådstartare
Mack skrev:
Först och främst..i med mer bränsle och se till att det kommer hela vägen fram till spridarna.

ska köpa mer soppa imorgon. men vet du vad det röret som går brevid bromsledningarna? för råkade sätta gafflarna på röret så det blev platt så har skarvat det med en soppa slang för det kom bensin från det när jag ficksa det jag trode soppan kom från bränsle filtret under bilen?

Sök