4590
Sök

Svetsning av rostfritt +montering av ljuddämpare Skövde

Turbo lover
555 Inlägg
26 april 2013
Trådstartare
Skulle behöva ha hjälp med att installera mina Eisenmann bakre ljuddämpare på min BMW 740. Ljuddämparna är modellanpassade men man behöver kapa bort de gamla ljuddämparna och där man kapat ska adapterhylsor i rostfritt svetsas fast. Sen ska det även kapas upp lite mer i bakre stötfångarn men det finns det mall till.

Är alltså ute efter nån som har lyft, kan svetsa rostfritt och som är stadig på handen för att kapa ur plasten i bakstötfångaren. Är hyfsat petig av mig och vill va med och hjälpa till lite för att måtta in det som jag vill ha det. Bilen är hyfsat låg också men inte extremt.

Jag bor i Skövde men kan tänka mig att åka några mil.

Instruktion på tyska finns här (framgår rätt bra av bilderna vad som behöver göras)
http://www.eisenmann-sportauspuff.de/DE … BMWE38.pdf

Turbo lover
555 Inlägg
14 maj 2013
Trådstartare
Lyfter lite, som det ser ut nu verkar det skita sig med att va med på Bimmers of Sweden på Mantorp 26 maj. Har hört med Sörskogens bilservice utanför Skara men de hade fullt med jobb.

Kan tänka mig att åka upp mot tio mil för att få detta gjort. Alltså typ Jönköping eller trestadsområdet kan funka.

Mycket tacksam för snabb hjälp då jag börjar bli lätt desperat.
Senast redigerat av Turbovin (14 maj 2013)

Turbo lover
555 Inlägg
Turbo lover
555 Inlägg
16 juni 2013
Trådstartare
Okej, nu lyfter jag en sista gång innan jag bokar en tid hos A Alt avgassystem i Mölndal, känns lite drygt att behöva åka 16 mil enkel resa för att få det fixat men verkar va enda utvägen. Sörskogens  Bilservice har inte tid förrän efter semestern.

Båda verkstäderna tar 750 kr i timmen, alltså är jag beredd på att betala ganska bra för detta bara för att slippa åka till Göteborg.

Forummoderator
10 576 Inlägg
18 juni 2013
Turbovin skrev:
Okej, nu lyfter jag en sista gång

Exakt, det blev en sista gång. Håll dig till reglerna. Vi bumpar inte  trådar och vi jagar inte svartjobb i forumet!

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök