Projekttråd för min BMW 330Ci Clubsport. Målet är att snygga till bilen in och utvändigt och fixa alla imperfektioner bilen fått under sina över 10 år i trafiken å sätta lite egen pregel på den.
Tack, tror det med. Lite orolig över företaget dock, kostar bara £140 men dom vill ha förskottsbetalning och knappt gått in på dekoren mer än färgerna till stripsen. Skulle tro att dom vill veta exakt vilka "sponsorer" det ska vara och storlek på dom etc. Men dom var ju top-rated på ebay så kan ju inte vara helt oseriöst heller.
Pillat med photoshop i någon timme nu och färdigställt hur jag vill ha dekoren och skickat bilderna till företaget. Så dom ska fixa det så fort betalningen är genomförd så borde ha dom i slutet på nästa vecka
Ska nog kompletera i fronten med lite bimmers klistermärken men sen får det nog vara nog med kladd på bilen
Idag blev det en liten special lösning för avsaknaden av innertak vid takluckan, en ny takbit och skenor skulle gå på 6500:- så fick bli lite 3D-kolfiberfilm
Blev helt ok på insidan och på utsidan ser det ba heltonat ut
Imorgon sista jobbdagen innan 2 veckor semester till så ska nog ha ork och tid för att få mer gjort då också.
Idag kom ett litet paket på Posten och jag fick äntligen tummen ur för en stund iaf
Först åtgärdades flexet i bussningarna med lite Powerflex Känns direkt mycket precisare och styvare i styrning, men antagligen mest pga att dom gamla bussningarna var slut.
Sen slängde jag på fjäderbensstaget, ser mycket maffigare ut än på katalogbilderna men vägde ca. 200g så är nog inte allt för styv när det börjar kränga i den Tryckte även dit svarta sidoblinkers för att matcha fronten.
Sen blev det en lite suddig bild på alu-pedalerna jag monterade, m-fotstödet matchade inte riktigt dom tråkiga gummiklotsarna som satt där.
Så nu väntar jag på paketet med dekoren och kanske baslådebygge... Får se hur mycket jag orkar/hinner med.
va de svårt att byta dom bussningarna? skulle nämligen behöva byta mina me schmiedmann? och va de med "stålramen" me lr fick du pressa i nya i den gamla?
va de svårt att byta dom bussningarna? skulle nämligen behöva byta mina me schmiedmann? och va de med "stålramen" me lr fick du pressa i nya i den gamla?
Dom var från Schmiedmann, stålringen hänger inte med utan man får slå/kapa ut gamla bussningen ur den och pressa i dom nya.
Var ganska enkelt men har ju tillgång till press så var smidigt å trycka dit dom nya, demontera dom gamla gick med kniv, sticksåg och mutterknacka med 16mm hylsa. Behövs nog inte press heller om man har tex ett skruvstycke och ett lämpligt rör att använda som mothåll.
Märkte även igår att det fuktade olja från ventilkåpspackningen så beställde den, trodde det skulle ta ett par dagar så jag kunde lata mig men kom redan idag... Ibland går det undan. Så var bara å ta sig till jobbet å byta
Tomi på lagret vet iaf vilken bil grejerna ska till
Var mycket smidigare än jag trodde, ibland e det en fröjd å få skruva BMW så inget dåligt sätt att fira semestern på.
Sen fick hon sig en rejäl motortvätt för att få bort oljeresterna.
Får se hur det går med dekoren, hade fått bekräftelse email från paypal men där stog min gamla adress som leverans adress fast jag gett det nya till företaget, fick ju exempelbitarna till rätt adress. Allt var skickat i tisdags så trodde det skulle kommit senast idag, men man vet ju aldrig med posten hur länge det tar.
Dom var från Schmiedmann, stålringen hänger inte med utan man får slå/kapa ut gamla bussningen ur den och pressa i dom nya.
Var ganska enkelt men har ju tillgång till press så var smidigt å trycka dit dom nya, demontera dom gamla gick med kniv, sticksåg och mutterknacka med 16mm hylsa. Behövs nog inte press heller om man har tex ett skruvstycke och ett lämpligt rör att använda som mothåll.
Hämtade dekoren idag Trots att posten gjort sitt bästa å tom tryckt ner hela paketet i postlådan så verkar dom klarat sig. Nu ska jag bara försöka rekrytera ett proffs till å hjälpa sätta på allt.
Grymt mycket jobb! ( Själv lyckades jag tom sätta ett litet Intel-emblem på sniskan på datorchassit nyss. ) Lyckades stripa Volvon förut men det var ju bara ren tur. Får önska lycka till med dekoren, må nålarna icke behövas i för stor utsträckning!
Tack för lyckoönskningarna, gick ju ganska bra med förra bilens rallydekor (http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=249824) men hoppas reklamaren ställer upp så det blir bra på riktigt Han skulle komma å kika på grejerna imon å se om det e nått å jobba med.