Projekt "Laserblå" Volvo S80 Limited Edition. Projektet som spårade ur "lite"!

En S80 Limited Edition som från början bara skulle finslipas lite på och spela hög musik men som spårade ur! Luft, breddning och ljud! Ljudbygge i samarbete med Loudstore.se!
  • 109 Följare
  • 111 909 Visningar
  • Uppdaterades senast 19 maj 2017
Wermelin
2 oktober 2013 · 264 Inlägg

racer-putte skrev:
ser bra ut det där big_smile   risken finns att de kommer rocka bra  ..eftersom andreas har ett finger me i spelet på lådan smile

Tackar putte! big_smile Ska bli kul å höra hur de rockar med spl 12orna smile Å borde ju rocka ännu mer sedan när ja fått i lite värre grejer wink

Volvo S80 "Loudstore.se" (2001)
racer-putte
2 oktober 2013 · 6 558 Inlägg

Wermelin skrev:

racer-putte skrev:
ser bra ut det där big_smile   risken finns att de kommer rocka bra  ..eftersom andreas har ett finger me i spelet på lådan smile

Tackar putte! big_smile Ska bli kul å höra hur de rockar med spl 12orna smile Å borde ju rocka ännu mer sedan när ja fått i lite värre grejer wink

e du klar tills på lördag då lr  big_smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
Wermelin
2 oktober 2013 · 264 Inlägg

racer-putte skrev:

Wermelin skrev:

racer-putte skrev:
ser bra ut det där big_smile   risken finns att de kommer rocka bra  ..eftersom andreas har ett finger me i spelet på lådan smile

Tackar putte! big_smile Ska bli kul å höra hur de rockar med spl 12orna smile Å borde ju rocka ännu mer sedan när ja fått i lite värre grejer wink

e du klar tills på lördag då lr  big_smile

Vad äre för nått på lördag? För kan nog hinna om de är nå intressant wink

Volvo S80 "Loudstore.se" (2001)
racer-putte
2 oktober 2013 · 6 558 Inlägg

Wermelin skrev:

racer-putte skrev:

Wermelin skrev:

Tackar putte! big_smile Ska bli kul å höra hur de rockar med spl 12orna smile Å borde ju rocka ännu mer sedan när ja fått i lite värre grejer wink

e du klar tills på lördag då lr  big_smile

Vad äre för nått på lördag? För kan nog hinna om de är nå intressant wink

Det är väl lite ljudtävling å utställning på railway saloon på lördag  . Tror d står nått på fejjan om det

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
Fjong
2 oktober 2013 · 1 494 Inlägg

Wermelin skrev:

Fjong skrev:
Hur gör du med volym och avstämmning på lådan? Vet du redan vilka element du ska ha å har byggt lådan efter som då elr?

Avstämningen bestäms av portarna som kommer gå upp i hatthyllan sedan, hålen syns bara inte på bilderna smile Jag vet vilka 12or ja skulle vilja ha sedan men lådan är räknad på vad 2 värre 12or skulle vilja ha smile Volym frågan vet ja inte riktigt vad du menar med då lådan redan har en bestämd volym tongue Bara baksidan på lådan som inte har åkt dit än smile

Lådan ska ju va byggd efter basarna så bygger du efter dom du har nu å sätter i värre sen så blir det väl ett sämre resultat? Men det borde ju inte vara några problem då smile Är ju perfekt för mig å kolla lite på hur du gör så får jag lite info innan jag börjar bygga själv, ska ju göra nästan exakt likadant xD

Men var ska du jorda ditt batteri å steg? Samma ställe som batteriet är jordat original? smile

Wermelin
2 oktober 2013 · 264 Inlägg

racer-putte skrev:

Wermelin skrev:

racer-putte skrev:
e du klar tills på lördag då lr  big_smile

Vad äre för nått på lördag? För kan nog hinna om de är nå intressant wink

Det är väl lite ljudtävling å utställning på railway saloon på lördag  . Tror d står nått på fejjan om det

Jaha får kolla upp det smile Men som det ser ut nu så borde ja hinna tills på lördag om inte nått strular rejält smile

Volvo S80 "Loudstore.se" (2001)
Wermelin
2 oktober 2013 · 264 Inlägg

Fjong skrev:

Wermelin skrev:

Fjong skrev:
Hur gör du med volym och avstämmning på lådan? Vet du redan vilka element du ska ha å har byggt lådan efter som då elr?

Avstämningen bestäms av portarna som kommer gå upp i hatthyllan sedan, hålen syns bara inte på bilderna smile Jag vet vilka 12or ja skulle vilja ha sedan men lådan är räknad på vad 2 värre 12or skulle vilja ha smile Volym frågan vet ja inte riktigt vad du menar med då lådan redan har en bestämd volym tongue Bara baksidan på lådan som inte har åkt dit än smile

Lådan ska ju va byggd efter basarna så bygger du efter dom du har nu å sätter i värre sen så blir det väl ett sämre resultat? Men det borde ju inte vara några problem då smile Är ju perfekt för mig å kolla lite på hur du gör så får jag lite info innan jag börjar bygga själv, ska ju göra nästan exakt likadant xD

Men var ska du jorda ditt batteri å steg? Samma ställe som batteriet är jordat original? smile

Lådan är på 170 Liter å 2 12or ska dela på det så de blir  80 - 82 L per 12a, så kommer inte va nå problem att stoppa i värre sedan smile Ja ska ju i med fler batterier sedan å tänkte använda både jorden där orginalbatteriet har och kommer även använda bältes infästningen som jordpunkt smile Ja kommer dra runt 3-4 jordkablar så blir väl kanske 2 på orginaljorden å sedan 2 till bältesinfäsningen smile Nått sånt ja tänkt iallafall tongue

Volvo S80 "Loudstore.se" (2001)
Fjong
2 oktober 2013 · 1 494 Inlägg

Okay! Blir nog bra smile

Wermelin
2 oktober 2013 · 264 Inlägg

Fjong skrev:
Okay! Blir nog bra smile

De tro ja också smile Å blir de inte bra så är de bara å göra om smile

Volvo S80 "Loudstore.se" (2001)
JoelNoreen Styling S80
4 oktober 2013 · 218 Inlägg

denna tråden gillas smile kul o se mera s80´s som byggs på..kommer följas!

Finns alltid något o göra!
Volvo V50 (2008)
Wermelin
4 oktober 2013 · 264 Inlägg

Då va det inkopplat!

Har dock bara 2 lite dåliga bilder på det tongue

https://www1.garaget.org/gallery/images/151/150218/150218-be62b58b49981419e5b0019a853b9c72.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/151/150218/150218-069c2c4c8e1680f9c0067d8f5f0e5c52.jpg

Å efter att ha startat å prov spelat lite så tycker ja att det spelar på grymt bra! Ska bli kul å höra på det när det är inspelat sedan då de redan nu gräver på smile Provade även å sätta mig i baksätet å de känns som att man har en fläkt i nacken å att nån slår en i ryggen tongue

Dock så måste ja dämpa bakdörrarna eftersom att dom flexar ganska hyfsat när man drar på tongue

Men nu får nog ljudet va som de är ett tag smile Dämpmatta har ja några ark kvar så dörrarna kan ja nog ta när de inte är så sjukt kallt ute smile De som kommer fixas härnäst bara man får tag i ett jobb är nog batterier, coilovers å ett par fälgar å sedan efter det så kan ja börja focusera på att få i lite värre basar å steg smile

På återseende !

Volvo S80 "Loudstore.se" (2001)
Wermelin
4 oktober 2013 · 264 Inlägg

JoelNoreen skrev:
denna tråden gillas smile kul o se mera s80´s som byggs på..kommer följas!

Tackar smile Jo de är ju inte den vanligaste bilen som folk stylar precis tongue La en prem på din tråd också! smile

Volvo S80 "Loudstore.se" (2001)
Fjong
4 oktober 2013 · 1 494 Inlägg

Skallrar din nummer plåt mycket när du spelar? :o

Wermelin
4 oktober 2013 · 264 Inlägg

Fjong skrev:
Skallrar din nummer plåt mycket när du spelar? :o

Nepp smile Min nummerplåt är dämpad + att ja har dämpat hela plasten som sitter längst bak på bagageluckan tongue Finns bild på plasten längre fram i tråden smile

Volvo S80 "Loudstore.se" (2001)
Baeckk
4 oktober 2013 · 1 828 Inlägg

Fan va fint smile kommer göra ungefär likadant cool

Bilstereo: 148.64dB i 43hz med 1878w
Volvo 240 2.4L Dellorto 225hp gatbil
BMW 330i "Mål Turbo" (2001)
Fjong
4 oktober 2013 · 1 494 Inlägg

Wermelin skrev:

Fjong skrev:
Skallrar din nummer plåt mycket när du spelar? :o

Nepp smile Min nummerplåt är dämpad + att ja har dämpat hela plasten som sitter längst bak på bagageluckan tongue Finns bild på plasten längre fram i tråden smile

Det hade jag missat :o Behöver göra likadant på min bil, satan vad det lever fan där bak när man spelar xD

Wermelin
4 oktober 2013 · 264 Inlägg

Beeck skrev:
Fan va fint smile kommer göra ungefär likadant cool

Tackar smile Blir nog bra de! tongue

Fjong skrev:

Wermelin skrev:

Fjong skrev:
Skallrar din nummer plåt mycket när du spelar? :o

Nepp smile Min nummerplåt är dämpad + att ja har dämpat hela plasten som sitter längst bak på bagageluckan tongue Finns bild på plasten längre fram i tråden smile

Det hade jag missat :o Behöver göra likadant på min bil, satan vad det lever fan där bak när man spelar xD

Jo de gör ju de tongue Plasten slår ju imot plåten i båda hörnen nere så ja tog 2 lager på dom lite större ytorna bara för att det skulle bli stummare där å nu låter den inge alls smile

Volvo S80 "Loudstore.se" (2001)
racer-putte
4 oktober 2013 · 6 558 Inlägg

jaha ses imorron då lr  börjar visst kl 1500 big_smile   ja gick ut kl 20.00 ikväll ja å snurra ihop nått i lupon smile

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
Wermelin
4 oktober 2013 · 264 Inlägg

racer-putte skrev:
jaha ses imorron då lr  börjar visst kl 1500 big_smile   ja gick ut kl 20.00 ikväll ja å snurra ihop nått i lupon smile

De gör vi! smile Härligt, blir kul å se vad du hittat på för nått nu då tongue

Volvo S80 "Loudstore.se" (2001)
racer-putte
4 oktober 2013 · 6 558 Inlägg

Wermelin skrev:

racer-putte skrev:
jaha ses imorron då lr  börjar visst kl 1500 big_smile   ja gick ut kl 20.00 ikväll ja å snurra ihop nått i lupon smile

De gör vi! smile Härligt, blir kul å se vad du hittat på för nått nu då tongue

big_smile big_smile sweet

www.avd.se hollywood energetic eXcursion u-Dimension
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang