2158
Sök

BMW e36 323 efter min smak

Ett projekt som får ta den tid det tar. Ute efter att få en låg nackvridare med några extra hästar i!

169 147 Visningar
Projektet avslutat 14 februari 2016
875 Inlägg
27 februari 2014
Trådstartare
Varför inte köra så mkt med den som möjligt i sommar och fixa tyska hästarna till vintern?smile

875 Inlägg
28 februari 2014
Trådstartare
Sådär ja! Skönt att ena sidan är färdig efter någon dags slit! Tur med en stark pappa ibland...och ja, resten ska fräschas upp men inte denna säsong;)

https://www1.garaget.org/gallery/images/170/169561/169561-8bd151d16731af723b736e93a07efdb8.jpg

Postat från min mobiltelefon via m.garaget.org

194 Inlägg
1 mars 2014
Har läst igenom hela tråden nu och det ser riktigt bra ut och rolig läsning lycka till detta ska följas smile

875 Inlägg
1 mars 2014
Trådstartare
neo1 skrev:
Har läst igenom hela tråden nu och det ser riktigt bra ut och rolig läsning lycka till detta ska följas smile

Tack och kul att du gillar det!smile nu när man har garage så ska man väl bli lite mer aktiv med uppdateringarna med;)

194 Inlägg
1 mars 2014
Härligt att du får plats i garaget nu det blir ju lite roligare att skruva då. Väntar redan på alla uppdateringar lycka till smile

875 Inlägg
2 mars 2014
Trådstartare
neo1 skrev:
Härligt att du får plats i garaget nu det blir ju lite roligare att skruva då. Väntar redan på alla uppdateringar lycka till smile

Hehe ja precis, slipper frysa fingrarna av sig:) tack detsamma:)

244 Inlägg
2 mars 2014
kolsvajansson skrev:
Varför inte köra så mkt med den som möjligt i sommar och fixa tyska hästarna till vintern?smile

Kommer nog greja endel i sommar ändå. Ska bygga nytt system och på med extraktor hade jag tänkt wink

Ibland kan det vara så att jag inte minns det jag kommer ihåg.

875 Inlägg
2 mars 2014
Trådstartare
Olsson92 skrev:
kolsvajansson skrev:

Kommer nog greja endel i sommar ändå. Ska bygga nytt system och på med extraktor hade jag tänkt wink

Grymt!smile om du har tråkigt kan du få bygga system på min med;)

244 Inlägg
2 mars 2014
kolsvajansson skrev:
Olsson92 skrev:
kolsvajansson skrev:

Haha. Kul å svetsa och pula lite iaf tycker jag. Dock inte rost! smile

Ibland kan det vara så att jag inte minns det jag kommer ihåg.

875 Inlägg
2 mars 2014
Trådstartare
Olsson92 skrev:
kolsvajansson skrev:
Olsson92 skrev:

Haha. Kul å svetsa och pula lite iaf tycker jag. Dock inte rost! smile

Hehe jaa skulle vara kul om man hade en svets! Håller med, ska väl in på rostlagning+ lack till hösten eller så fort som möjligt har jag planer på:)

Bmwentusiast
301 Inlägg
2 mars 2014
Går frammåt ser jag bra jobbat

875 Inlägg
2 mars 2014
Trådstartare
ebbe_20 skrev:
Går frammåt ser jag bra jobbat

Ja det gör ju det, tack:)

50 Inlägg
5 mars 2014
Fick du tag i något insug ifrån en 325? Tyckte jag läste det nånstans i tråden! smile

Kika gärna in på mitt projekt!
745 16v Turbo
Vå Garage

875 Inlägg
5 mars 2014
Trådstartare
Luuther skrev:
Fick du tag i något insug ifrån en 325? Tyckte jag läste det nånstans i tråden! smile

Yes det har jag:) har även en brygga från 325an nu så det ska på bilen så snart som möjligt:)

50 Inlägg
5 mars 2014
kolsvajansson skrev:
Luuther skrev:

Yes det har jag:) har även en brygga från 325an nu så det ska på bilen så snart som möjligt:)

Lät ju bra det! Hur mycket är det som egentligen behövs för att sätta M50b25 insug på en M52b25 motor? Är det bara spridarbryggan som behövs från M50, eller är det mycket pul med fästen på insug osv?

För övrigt sjukt go bil!

745 16v Turbo
Vå Garage

875 Inlägg
5 mars 2014
Trådstartare
Luuther skrev:
kolsvajansson skrev:
Luuther skrev:

Lät ju bra det! Hur mycket är det som egentligen behövs för att sätta M50b25 insug på en M52b25 motor? Är det bara spridarbryggan som behövs från M50, eller är det mycket pul med fästen på insug osv?

För övrigt sjukt go bil!

Vad jag hört så är det bara insuget, en t-koppling och en vaccumslang:) men då måste man göra distanser, är lättare om man har en bränslebrygga med:) va jag hört så ska det bara gå på någon timma att byta:)

Tacktack! Kommer bli en hel förändring av den till sommarn:D får hoppas du skaffar en du med snart;)

50 Inlägg
5 mars 2014
kolsvajansson skrev:
Vad jag hört så är det bara insuget, en t-koppling och en vaccumslang:) men då måste man göra distanser, är lättare om man har en bränslebrygga med:) va jag hört så ska det bara gå på någon timma att byta:)

Tacktack! Kommer bli en hel förändring av den till sommarn:D får hoppas du skaffar en du med snart;)

Haha du det hoppas jag med! Kär i e36 och din föll mig verkligen i smaken, särskilt när du fick dit lite toning!
Följer lätt detta! smile

745 16v Turbo
Vå Garage

875 Inlägg
5 mars 2014
Trådstartare
Luuther skrev:
kolsvajansson skrev:

Haha du det hoppas jag med! Kär i e36 och din föll mig verkligen i smaken, särskilt när du fick dit lite toning!
Följer lätt detta! smile

Hehe;) åh tack! Ja blev riktigt nöjd när toningen kom på plats och ska göra mitt bästa för att få en aå bra saloon som möjligt:) gött att höra:)

875 Inlägg
10 mars 2014
Trådstartare
Efter en veckas uppehåll är man nu igång igen, andra coilen snart på plats, endast lite väntan på att 5-56 ska börja göra sitt:)

875 Inlägg
11 mars 2014
Trådstartare
Och då var det coils bak med! Nöjd men tycker bimmern blev rätt hög bak nu trots att de står i botten. Har även börjat med att byta insuget nu och det kommer fortsätta under dagen imorron. Om någon känner sig sugen på att fara hit till kolsva och hjälpa mig att byta så skulle man vara i himlen...skulle även vara glad om någon hade en guide hur man får bort det + fuelrailen;) ajja här är lite bilder från dagen

https://www1.garaget.org/gallery/images/170/169561/169561-0fe3bc5cb582f5358a108f54d032c5bb.jpg

https://www1.garaget.org/gallery/images/170/169561/169561-d23be657f8b148cf6784a7c31a875877.jpg

Postat från min mobiltelefon via m.garaget.org

Sök