Saab 9-5 2.0 T -98 tvekar och är ryckig

Gizmojohan
20 juni 2013 · 3 295 Inlägg

Ngk BCPR7ES-11? Har du testat byta magnetventilen?

Bejholt
20 juni 2013 · 96 Inlägg

Komptesta. Kan du göra på många små verkstäder.  Sen betyder det inte att turbon är hel bara för att den är "ny" .... kanske måndags exemplar

Falcy
20 juni 2013 · 193 Inlägg

gurragas skrev:
Kul att du leker bror duktig UTAN att läsa alla inlägg först, det kan man kalla skrattretande, denna metod har för övrigt en snubbe på maptune rekomenderat och jag tror han kan liiite mer om saab än dig....

Eftersom jag vet att T7 är adaptiv så behöver jag inte leka duktig, det sker helt automatiskt.
Att trimfirmor kommer med mindre bra råd ibland är inget nytt, trimfirmorna är inga gudar som vissa verkar tro.
Oerhört enkla saker faktiskt.

Möjligen att vi missförstod varandra eller att du missförstod vad maptun faktiskt sa.

Det enda man bör göra om man monterar en annan turbo än original, är att uppdatera mjukvaran utefter de nya förutsättningarna.

jonnielahti skrev:
det räcker med att rycka minuspolen en halvtimme, sen adapterar bilen sig själv när man kör löpande

Eftersom hela systemet är adaptivt, så är det inte alls nödvändigt.


mickius skrev:
Man adapterar trionic genom att antingen

Allt annat jäkla påhitt kan ni lura på någon annan!

Precis, killen med koll, trots Volvobil. tongue

E85 TD04 Biopower, Mackanized.
Körglädje och bränsleekonomi går inte att kombinera.
Saab 9-5 2.3t "Spritskåpet" (2001)
opeldrifter
21 juni 2013 · 1 253 Inlägg

Slave_joe skrev:
Ngk BCPR7ES-11? Har du testat byta magnetventilen?

Testat både 6:or och 7:or men ingen skillnad. Ej testat byta mv ännu

Lev livet nu innan det är för sent
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang