Frontmotordragster 1958 Chassis Research - Moon Rocket
Jo, en 30 årskris närmar sig, och jag kände att jag måste få byggt en gammal frontmotordragster. Så här är jag, vill förmedla mitt arbete och även kanske insperera fler och även få insperation av er! Hoppas ni uppskattar... Visa mer
Tillbaka igen med bygget! Jag hittade en gammal gjuten aluminium gaspedal, och köpte billigt på Tradera. Men ett asgarv när jag öppnade kartongen... Den var tokliten hahaha! Så där fick jag tänka om, och bygger en höger o en vänster själv istället. Jag har även kommit över ett par bromsskärmar också! Så nu får jag göra fästen till den med .
Nu är pedaler svetsade (polare som svetsade aluminium)
Ahh...en vänster och höger pedal. Jag fick göra häl hållare och en bygel till kunna dra tillbaka en eventuell hängande gas. Så förbaskat skönt att se o känna en gaspedal :-) Sen gjorde jag vänstra pedalen är ledad precis som gas pedalen. Detta för kunna använda den till annat om man skulle tänka om någon gång, typ koppling eller transbrake, eller annat. Men nu blir den stel monterad och bara stöd för vänsterfot. Huh, jag måste dra fram svetsen o svetsa fast lite prylar igen , så man kan rycka o slita i spakarna o pedalerna o ratten hahaha Givetvis ska pedaler bli estetikt ballare , lättare, polerade hehe
Härligt & se att projektet rullar på , och ändå har du hunnit med & tillverka en till avkomma, blir många lådbilar framöver
Ja men tillverka en avkomma tar ju bara några sekunder hahahaha Jo, det är nog till o börja med lådbil, har faktiskt en idé om bygga en depå dragster. På tal om rulla på, så hängde jag på ett hjul bara för komma ihåg stuket. Men det blir nog några bredare pie crust slicks Jag måste bygga infästning för bromsskärm med
När vi skulle svetsa ihop chassit , så vände jag uppochner på verkstan par gånger för hitta dessa fästöron till framvagnen , och hitta ej. Så temporärt, fick andra slafsiga fästöron nästas fast. Jag hade lagt dom "på ett ställe jag aldrig glömmer var dom är" Sämsta idé någonsin..dom låg i en låda..i Skuffen...på min Olds.. Hursomhelst så kan jag nu svetsa fast dom och måtta in längd på styrstag mellan spindel o styrsnäcka. Och äntligen kunna ratta.
Hahah dessa briljanta idéer på bra ställen man får för sig ibland
Jäkla idéer hahahaha Jag har gjort liknande en gång innan med en chassibricka, men den hittade jag efter 3 dagars intensivt letande. Den låg i ett nyckelskåp i källaren...........