Frontmotordragster 1958 Chassis Research - Moon Rocket
Jo, en 30 årskris närmar sig, och jag kände att jag måste få byggt en gammal frontmotordragster. Så här är jag, vill förmedla mitt arbete och även kanske insperera fler och även få insperation av er! Hoppas ni uppskattar... Visa mer
Övre hålen var större i krom fästet, så en svarvad hyllsa fick göras och svetsas på bulten, så den styr korrekt i övre o nedre läge. Och så sprintar är monterade. Längden på bulten behåller jag så länge, kanske behövs för lätt trycka ut den från chassit.
Hoppas jag inte tjatar ut detaljer, men det blev rätt go skillnad från en ordinarie bult till modifierad. Nä, jag blev rätt nöjd faktiskt! Trevlig helg alla
Imorgon blir det ut i verkstan och prova knapp och nya fästet till bromsskärmens spak . Lite spännande och se om spak o jag får plats ihop denna gången hahaha :-)
Nu tror jag att jag har en bra lösning på spak placering! Där skärmspaken går innanför vanliga bromsspaken
Nu börjar sittbrunnen bli komplett, till vänster, växelspak , ratt givetvis i mitten , pedalerna , och till höger bromsspaken! OCH jag får plats!! Hahahaha Nu får man asa fram svetsen o bränna dit delarna
Precis plöjt igenom tråden o e mkt imponerad,galet fräckt bygge,nånstans skrev du om pedalerna o få till dom,då de verkar som du jobbar på en lastbils verkstad så har ju trux älg staket sträck metal i aluminium,de kanske kunde hittas nån sån bit o svetsa i...
Precis plöjt igenom tråden o e mkt imponerad,galet fräckt bygge,nånstans skrev du om pedalerna o få till dom,då de verkar som du jobbar på en lastbils verkstad så har ju trux älg staket sträck metal i aluminium,de kanske kunde hittas nån sån bit o svetsa i...
Tackar varmast för dina ord! Pedalerna är klara, dom är svetsade och ska bara fixas kosmetiskt :-) Jo älga staket ligger det många ifrån krockar hehe Bara haka på, det blir fräna uppdateringar!