2920
Sök

Golf 4 V6 2.8 4 motion Bilstein B4/Eibach Pro kit fjädrar?

1 122 Inlägg
21 maj 2013
Trådstartare
Hejsan undrar om d är någon som provat köra på denna uppsättningen om d blir någon komfort kvar övertaget. Vet b4 orna är lite hårdare än standard men fjädrarna som sänker 30/30 är jag osäker på hur hårda dom är. Vore härligt med tips/ någon som prövat kanske å kan berätta lite

gasa nu foer faen!

huh?
10 427 Inlägg
22 maj 2013
Inte helt relevant men monterade nyligen Eibach Pro-kitfjädrar (-25/-10mm mot sportchassi) på min BMW rätt så nyligen och jag är nöjd med komforten där iaf. Monterades med Bilstein B8 (kortade) sportstötdämpare (Pro-kit/B12-kitet som säljs tillsammans) som är rätt "hårda" och detta skulle ändå vara komfortvarianten jämfört med Eibach/Bilstein Sportline/B12 smile

1 122 Inlägg
22 maj 2013
Trådstartare
steifan skrev:
Inte helt relevant men monterade nyligen Eibach Pro-kitfjädrar (-25/-10mm mot sportchassi) på min BMW rätt så nyligen och jag är nöjd med komforten där iaf. Monterades med Bilstein B8 (kortade) sportstötdämpare (Pro-kit/B12-kitet som säljs tillsammans) som är rätt "hårda" och detta skulle ändå vara komfortvarianten jämfört med Eibach/Bilstein Sportline/B12 smile

Det låter vettigt. Vet bara att jag körde bilstein B8 på audi 90in quattro med org sportchassi blev nästan stenhårt hmm
Lutar nog å B4:an å Eibach pro kitarna

gasa nu foer faen!

huh?
10 427 Inlägg
22 maj 2013
ValP2k skrev:
steifan skrev:

Det låter vettigt. Vet bara att jag körde bilstein B8 på audi 90in quattro med org sportchassi blev nästan stenhårt hmm
Lutar nog å B4:an å Eibach pro kitarna

Tror nog att det kan vara vettigt smile Men sen om just B4 är bättre än övriga OE-tillverkare som tex Sachs Advantage/Super Touring, KYB, Monroe och allt vad dom heter ska man nog inte vara säker på. Eftermarknadsstötdämpare som ska motsvara original brukar vara lite skarpare än original för att kompensera för slitage och annat.
Kanske lönt att kika om det finns Monroe Reflex till Golfen, ska vara lite mer "high tech" än "vanliga stötdämpare" och funka lite mera progressivt. Ungefär som Koni FSD (som är relativt dyra).

Finns ju även en relativt ny serie från Koni som heter STR.T ("street") som är billiga som fasen och ska
vara anpassade för sänkningsfjädrar & lite sportigare.

Har du hittat nåt kit på typ Ebay med Pro-kit och Bilstein B4 eller? smile

Sök