Egenutvecklad Androidapp för delning av vägsträckor

Spoekplumpen
23 maj 2013 · 7 Inlägg

Hallå!

Vet inte om detta inlägg bryter mot reglerna (isf ber jag om ursäkt roll).


Vi skulle behöva hjälp av er motortokar som är ute på sveriges vägar och gasar med diverse fordon!


Mitt namn är Jonas och jag läser sista året på Karlstads Universitet - dataingenjör. Jag har här under våren tillsammans med en kompis utvecklat en android-app som exjobb. Appens uppgift är att tillhandahålla vägsträckor lämpade för MC och sportbils-åkning.

Appen är nu släppt på play store under namnet Utmärkta Vägar, och vi skulle behöva er hjälp med förslag på funktioner som skulle vara användbara! Appen är i ett tidigt skede och det är säkert mycket funktionalitet som saknas.

Om du känner att du vill testa och använda appen, så kan eventuella tips antingen skrivas här i forumet eller mailas till utmarktavagar@gmail.com. (Appen är utvecklad för android 2.3 och framåt och du kommer inte kunna hitta den i play-store om du har en tidigare version än så)

Ber somsagt om ursäkt om detta inlägg bryter mot reglerna, om så är fallet så kan det plockas bort. Vi har slitit hårt med detta och skulle bli väldigt glada om appen kan glädja någon! smile

Tack på förhand!
Jonas

Expoze
23 maj 2013 · 2 024 Inlägg

Ser riktigt bra ut! Kommer att testas under sommaren!

Svensk mästare Advanced Unlimited 2012 med min Citroën C5. Bygger om och avancerar till 2013
Samarbetspartners:
Ljudbyggaren, Carlenskogs, Nascom
Ford Taunus 2300 GXL "Rackham" (1974)
Spoekplumpen
23 maj 2013 · 7 Inlägg

Expoze skrev:
Ser riktigt bra ut! Kommer att testas under sommaren!

Kul!!! Den är somsagt i ett ganska tidigt stadium, så om du hittar saker du tycker verkar galet så skriv en rad. smile

_DamnIt R1 driver!
23 maj 2013 · 5 128 Inlägg

Verkar kunna bli en bra app! Enda är att kartorna är inte så detaljerade, svårt att hitta småorderna.

Spoekplumpen
23 maj 2013 · 7 Inlägg

_DamnIt skrev:
Verkar kunna bli en bra app! Enda är att kartorna är inte så detaljerade, svårt att hitta småorderna.

Ja, detta problem blir ju större ju "längre norrut" man kommer. Vi använder oss av googles egna kartor och är således helt beroende av hur väl uppdaterade dessa är. Jag tror dock att kartorna är de absolut bäst uppdaterade kartorna som finns numera. smile

Även gatuvyn är ju beroende av detta, men google verkar ha kört runt på väldigt många småvägar i Sverige. Så detta är också väl uppdaterat!

_DamnIt R1 driver!
23 maj 2013 · 5 128 Inlägg

Spoekplumpen skrev:

_DamnIt skrev:
Verkar kunna bli en bra app! Enda är att kartorna är inte så detaljerade, svårt att hitta småorderna.

Ja, detta problem blir ju större ju "längre norrut" man kommer. Vi använder oss av googles egna kartor och är således helt beroende av hur väl uppdaterade dessa är. Jag tror dock att kartorna är de absolut bäst uppdaterade kartorna som finns numera. smile

Även gatuvyn är ju beroende av detta, men google verkar ha kört runt på väldigt många småvägar i Sverige. Så detta är också väl uppdaterat!

Och jag bor långt ner i söder! wink
Men får hoppas Google kanske kan få ut fler ortsnamn då, så man hittar dom lättare. I övrigt så verkar det bli jättebra! smile

Spoekplumpen
23 maj 2013 · 7 Inlägg

_DamnIt skrev:

Spoekplumpen skrev:

_DamnIt skrev:
Verkar kunna bli en bra app! Enda är att kartorna är inte så detaljerade, svårt att hitta småorderna.

Ja, detta problem blir ju större ju "längre norrut" man kommer. Vi använder oss av googles egna kartor och är således helt beroende av hur väl uppdaterade dessa är. Jag tror dock att kartorna är de absolut bäst uppdaterade kartorna som finns numera. smile

Även gatuvyn är ju beroende av detta, men google verkar ha kört runt på väldigt många småvägar i Sverige. Så detta är också väl uppdaterat!

Och jag bor långt ner i söder! wink
Men får hoppas Google kanske kan få ut fler ortsnamn då, så man hittar dom lättare. I övrigt så verkar det bli jättebra! smile

Haha där ser man! wink

Men det problem du beskriver är inget jag själv stött på, men det är ju förargligt om det nu existerar! När jag zoomar in på min karta så dyker det upp massa småorters namn här och där, samt namn på vägar etc.

Tack för ditt förslag iaf! big_smile

_DamnIt R1 driver!
23 maj 2013 · 5 128 Inlägg

Spoekplumpen skrev:

_DamnIt skrev:

Spoekplumpen skrev:

Ja, detta problem blir ju större ju "längre norrut" man kommer. Vi använder oss av googles egna kartor och är således helt beroende av hur väl uppdaterade dessa är. Jag tror dock att kartorna är de absolut bäst uppdaterade kartorna som finns numera. smile

Även gatuvyn är ju beroende av detta, men google verkar ha kört runt på väldigt många småvägar i Sverige. Så detta är också väl uppdaterat!

Och jag bor långt ner i söder! wink
Men får hoppas Google kanske kan få ut fler ortsnamn då, så man hittar dom lättare. I övrigt så verkar det bli jättebra! smile

Haha där ser man! wink

Men det problem du beskriver är inget jag själv stött på, men det är ju förargligt om det nu existerar! När jag zoomar in på min karta så dyker det upp massa småorters namn här och där, samt namn på vägar etc.

Tack för ditt förslag iaf! big_smile

Kanske bara vi här ute på landet som inte är omtyckta. wink Kan även va något tillfälligt! smile

AeroMalm BMW fantast
23 maj 2013 · 1 172 Inlägg

En app som jag skulle vilja ha/efterlyser till mc förare är en "simpel" app som bara loggar via gps hur man har kört på kartan, så man kan se sin runda och ev dela den med folk. Använder i dagsläget Runnkeeper till detta, men blir så rörigt med alla km märken på kartan och allt trams med förbrända kalorier. Blir en del när man "springer" i 100 km/h i 20-30 mil wink hehe. Iphone app helst wink är det lätt och fixa tro? wink

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!
BMW 320i Touring "M-Sport ll" (2004)
Spoekplumpen
23 maj 2013 · 7 Inlägg

AeroMalm skrev:
En app som jag skulle vilja ha/efterlyser till mc förare är en "simpel" app som bara loggar via gps hur man har kört på kartan, så man kan se sin runda och ev dela den med folk. Använder i dagsläget Runnkeeper till detta, men blir så rörigt med alla km märken på kartan och allt trams med förbrända kalorier. Blir en del när man "springer" i 100 km/h i 20-30 mil wink hehe. Iphone app helst wink är det lätt och fixa tro? wink

Tror att det finns en google-utvecklad app för detta. My Tracks/Mina spår. En tanke som vi har är att My Tracks ska integreras i våran app sedan, så att man kan importera vissa vägsträckor från my tracks till appen och dela med andra. smile



EDIT: Såg nu att du sade iPhone-app. My Tracks finns enbart till android då det är en google-app somsagt. =P

Senast redigerat av Spoekplumpen (23 maj 2013)

Spoekplumpen
27 maj 2013 · 7 Inlägg

Ser att helgen genererade ca 50-80 nya användare av gratisversionen! Misstänker att många av dessa är användare här ifrån garaget. Det vore väldigt roligt om ni har feedback att komma med. smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang