Abs-lampa saab 9-3 og

mertin306 Fartdåre
23 maj 2013 · 131 Inlägg

Hej!

Jag har en 9-3 aero -01. För någon dag sedan började abs, tcs samt lite andra lampor lysa på instrumentpanelen. Ibland lyser dom, ibland inte. När detta inträffar slutar även hastighetsmätaren att fungera IBLAND. Inte varje gång, men ibland.
Någon enstaka gång har bilen lagt sig på grundladd i samband med detta också, då lyser även motorlampan.

Jag misstänker att det är ABS-enheten som har gett upp.
Var inne på saab och fick ut följande felkoder:
P1625 - Ingen buss kommunikation.
B1705 - Hastighetssignal saknas.

Motorlampan förklarades med att jag inte har någon hastighetssignal.

Någon som vet? Är det lönt att skicka in abs-enheten på reparation? Kan det vara en givare som gett upp eller rent av bara en givare som är skitig eller liknande?

Senast redigerat av mertin306 (23 maj 2013)

SAAB 9-3 AERO E85!
350hk/450nm
Funkiee Saab älskare!
23 maj 2013 · 4 597 Inlägg

Låter som din abs styrenhet har givit upp, skicka in på lagning eller ta från skroten med samma nummer! kan även vara hastighetsgivare hö/vä bak, men efter som den inte får buss kom. är det troligtvis styrdonet.

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
mertin306 Fartdåre
23 maj 2013 · 131 Inlägg

Funkiee skrev:
Låter som din abs styrenhet har givit upp, skicka in på lagning eller ta från skroten med samma nummer! kan även vara hastighetsgivare hö/vä bak, men efter som den inte får buss kom. är det troligtvis styrdonet.

Som jag misstänkte då... det är den boxen som sitter på vänster sida med typ 6 torx va?
Förslag på företag som reparerar dessa?

Hur kollar man givarn bak??

Senast redigerat av mertin306 (23 maj 2013)

SAAB 9-3 AERO E85!
350hk/450nm
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang