2910
Sök

Byta ut manuell låda mot automat i en GM bil , vad bör man tänka på .

Ukin fan jeg di då ?
173 Inlägg
23 maj 2013
Trådstartare
Tjenare mittbenare å helikopterplattor.

som tråden lyder.
sitter på en GTO med manuell låda men vill ha en lite mer cruisingvänlig bil då att åka med en kam som måste ha lite mer varv när man ska iväg inte är så roligt när man sitter i bilkö.

vad ska man tänka på för att göra ett sådannt "ingrepp" egentligen  ?

// Mizzy cool

Vila i frid, pappa..
517 Inlägg
23 maj 2013
Tänkvärt är väl att höra med besiktningen (ring och be å bli kopplad till tekniska frågor) och sedan höra om du över huvud taget får byta osv..

Väl vid bytet är det väl följande du bör byta, som jag kan komma på nu;
växellåda (ja jävlar), Spakställ, Växellådsbalk, kardan, svänghjul, koppling å tryckplatta

Ukin fan jeg di då ?
173 Inlägg
27 maj 2013
Trådstartare
zekezeke skrev:
Tänkvärt är väl att höra med besiktningen (ring och be å bli kopplad till tekniska frågor) och sedan höra om du över huvud taget får byta osv..

Väl vid bytet är det väl följande du bör byta, som jag kan komma på nu;
växellåda (ja jävlar), Spakställ, Växellådsbalk, kardan, svänghjul, koppling å tryckplatta

Bilen är reggad med automat redan, men säljaren var så smart och satt i manuell låda innan försäljning så det är egentligen bara att bulta dit å se glad ut smile

spakstället som sitter där nu lär väl gå att bruka ändå ? montera bort kopplingspedalen bara ?

växellådsbalken kanske kan passa till nya lådan iaf beroende på fästen osv, då det är samma kardanlängd på manuella och en th400 "kort" låda ?

kopplingen, lär ju monteras bort såklart. men tryckplattan, passar det till automat eller endast till den manuella lådan ?

// Mizzy cool

Ukin fan jeg di då ?
173 Inlägg
27 maj 2013
Trådstartare
eller om jag har förväxlat mig, är det th400 kort som passar gentemot kardanen eller är det th350 lådan som passar ?! ..

Lite hjälp här tack smile

Ukin fan jeg di då ?
173 Inlägg
27 maj 2013
Trådstartare
Ingen som har några fler svar angående detta ?

Sök