5411
Sök

Audi s3 2007, Inkoppling av Laddtrycksmätare.

496 Inlägg
30 maj 2013
Trådstartare
Hej Som topicen  står.

Jag har precis köpt en laddtrycksmätare. någon som vet vart den ska kopplas in någonstans?. vet inte vart det är.

Kan någon som vet berätta:) ? MVh

3 175 Inlägg
31 maj 2013
T-korsa den på en vakuumslang som går in till insuget.
Jag kör på slangen mellan dumpventil och insug.

Mvh

496 Inlägg
7 juni 2013
Trådstartare
Jag har kollat, jag ser att det finns en slang till insuget, men T-Nippeln som är delat i 3, är förliten för att passa.

Måste ju finnas någon annanstans man kan koppla in vakkumslangen till Laddtrycksmätaren?

Det är en Audi 2007, s3 8p. 2.0L motor.

Ingen som har gjort detta på denna bilen innan?

Allt är draget, ljuset fungerar i Gauge laddtrycksmätaren, men saknar koppling till insug tex.

Allt hjälp behövs !

1 938 Inlägg
7 juni 2013
Om du har en mutter som är för liten för en skruv, inser du inte då att du behöver en större mutter?
Ditt svar på ovanstående fråga får vara mitt tysta svar.

496 Inlägg
7 juni 2013
Trådstartare
Glesmark skrev:
Om du har en mutter som är för liten för en skruv, inser du inte då att du behöver en större mutter?

Hur ska jag få diametern att passa enn 4mm hål från 8mm hål?. ska till biltema imorgon och se efter slangnipplar, möjligtvis jag kan få en nippel som är 10mm - 5mm - 10mm.

1 938 Inlägg
7 juni 2013
haggen90 skrev:
Glesmark skrev:

Hur ska jag få diametern att passa enn 4mm hål från 8mm hål?. ska till biltema imorgon och se efter slangnipplar, möjligtvis jag kan få en nippel som är 10mm - 5mm - 10mm.

Jag TROR det finns fler slangar att välja på i din bil, men annars får du väl hitta ett t-kors som passar bättre.
Senast redigerat av Glesmark (11 juni 2013)

496 Inlägg
7 juni 2013
Trådstartare
Glesmark skrev:
haggen90 skrev:
Glesmark skrev:

Jag TROR det finns fler slangar att välja på i din bil, men annars får du väl hitta ett t-kors som passar bättre.
Bor du i Kungälv?

jag bodde i kungälv , bor i Norge nu.

Som jag ser med mina ögon finns bara en slang till insuget.

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
8 juni 2013
Här är en instruktion för att installera laddtrycksmätare på A3/TT 2.0T. Men det ser nog likadant ut på din.

Bild nr 7 visar var du ska sätta T-korset.

http://www.awe-tuning.com/media/pdf/ins … tgauge.pdf

496 Inlägg
8 juni 2013
Trådstartare
Det visste jag, men jag tackar, det ser så sjukt styggt ut bara. vill helst dölja allt smile. blir den kopplingen smile

Sök