egut skrev:
ojoj.. jag har nog inte besiktat en ända "ärlig" bil, har alltid stress mekat dagarna innan.
redan när man körde a-traktor så regbesiktade man med "falska intyg" och spärrar som involverar allt från buntband till seriösa punktsvetsar i spakstället.
Mercan- fick nedslag på att ena framfjädern var av i slutet(kanske 1cm var borta av fjädern, så jag bytte sida på fjädrarna.(kapade ändå dem dagen efter)
Bmwn- fick nedslag på avgas läckte och att fram stötdemparna var slut, besiktade bilen några månader senare utan att ha gjort nå med bilen( inte ens kört nå med den) och då nämde de inte något av ovanstående utan då fick jag nerslag på en spindel led.... men den byttes(man har gränser)
nämnvärt är att framlyserna satt i buntband(e28) ricktade bara ned dem mot marken och så att de inte lyse mot mötande.
volvon- senaste besiktningen, nja där skötte jag mig förutom en14" fälg och resten 15", brake failer"stavning" lyste även men det var inte så noga.
Sen så har man juh hjälpt polare med deras bilar, allt från t-röd i tanken till bensin i tanken(dieselbil) osv.
även ett nämnvärt trix är att ta slägan och ge leder mm som glappar en smäll.
som sista ord säjjer jag bara "ståltråd och eltejp is the shit" haha
mvh /Fredrik