Tänkte jag skulle dra igång ett litet projekt under sommaren 2013 och framåt. Det är i grunden en solblekt Volvo 740 som snart rullat 14 000 mil. Köpte den av en äldre dam, vilket innebär att kopplingen är slut, den är lugnt körd... Visa mer
Väldigt bra jobbat Jag håller själv på med en lättare renovering av min 16 000milare 740 från -89. Såg att du hade fyndat ett myntfack på skroten. Du har inte myntfack över som är tillsalu?
Väldigt bra jobbat Jag håller själv på med en lättare renovering av min 16 000milare 740 från -89. Såg att du hade fyndat ett myntfack på skroten. Du har inte myntfack över som är tillsalu?
är det någon större skillnad på myntfacken från 89 o 90 modellerna ? För att det är rätt lätt att få tag i myntfack till senare modeller (iaf här i området där jag bor)
En hjulinställning är något som du måste göra om du har pillat med styrstagen
Jadå, självklart kommer det bli en famvagnsinställning!
Jiiimmie skrev:
KevinSkaret skrev:
samt att det är bra att göra en sådan om man sänkt bilen
Ja precis. Har någon polare som kör med kapade originalfjädrar och hans däck är helt slut på insidan
viktuor skrev:
Tack så mycket! Jasså, vad gör du för spännande med den då? Ja, det hittade jag i en gammal taxi. Har tyvärr inger på hyllan, men kan hålla ett extra öga på det om du vill
är det någon större skillnad på myntfacken från 89 o 90 modellerna ? För att det är rätt lätt att få tag i myntfack till senare modeller (iaf här i området där jag bor)
Nej, inte så vitt jag vet. Det finns tre olika myntfack; ett i askkoppen, en på instrumentpanelen(längst upp till vänster) en precis till vänster om ratten. Har du något liggandes hemma eller har du lust att hålla ögonen öppna?
Nej, inte så vitt jag vet. Det finns tre olika myntfack; ett i askkoppen, en på instrumentpanelen(längst upp till vänster) en precis till vänster om ratten. Har du något liggandes hemma eller har du lust att hålla ögonen öppna?
Jiiimmie skrev:
KevinSkaret skrev:
Ja precis. Har någon polare som kör med kapade originalfjädrar och hans däck är helt slut på insidan
viktuor skrev:
Tack så mycket! Jasså, vad gör du för spännande med den då? Ja, det hittade jag i en gammal taxi. Har tyvärr inger på hyllan, men kan hålla ett extra öga på det om du vill
Äsch, lite småfix bara. Rostskyddar, renoverar och putsar upp i allmänhet. Håller på att byta framskärmarna atm. Sen är jag ute efter lite udda tillbehör som jag kan sätta på bilen. Myntfack, pennfack, dimljus, voltmätare, utetemp, snowcap m.m
Det vore grymt! Sen letar jag också efter en snowcap. Jag vet att de finns på tradera men priserna skjuter alltid i höjden…. Har du möjlighet att hålla ögonen öppna vore det shysst. Skroten här i Sthml har inget vidare att erbjuda...
Jiiimmie skrev:
viktuor skrev:
Äsch, lite småfix bara. Rostskyddar, renoverar och putsar upp i allmänhet. Håller på att byta framskärmarna atm. Sen är jag ute efter lite udda tillbehör som jag kan sätta på bilen. Myntfack, pennfack, dimljus, voltmätare, utetemp, snowcap m.m
Det vore grymt! Sen letar jag också efter en snowcap. Jag vet att de finns på tradera men priserna skjuter alltid i höjden…. Har du möjlighet att hålla ögonen öppna vore det shysst. Skroten här i Sthml har inget vidare att erbjuda...
Okej, låter inte helt fel Jadå jag kan hålla ett extra öga på snowcap och myntfack till dig
Visade sig att där blivit lite fula fläckar på plattorna
Mamma blev inte glad Så någon som vet ett bra medel som tar bort dessa fula fläckar??
Dags för demontering av draget!
Rost!
Mer rost
Andra sidan
Och där var draget demonterat!
Lite bilder på draget. Tyckte det såg bättre ut än vad det egentligen var
Han aldrig köra med släpvagn innan jag börja renovera den. Och tur var kanske det
Vet inte riktig hur jag ska göra med det. Renovera och använda det, renovera och köra utan drag, renovera och köpa ett nytt lite mer fyrkantigt. Då jag tänkte ha add on blir det kanske snyggare med ett fyrkantigt
Ja, tänkte lite på det. Dock blir det kanske svårt att få den i jämnhöjd och sedan blir det kanske inte samma nyans, men det blir det kanske inte heller när man använt sig av olika lösningsmedel
har haft praktik inom fastighetsskötsel där jag gjort rent plattor av liknande slag. så mitt tips är skita ner mer och på med massa vatten och gnugga med någon borste. fungerar inte det då är det högtryckstvätt som gäller eller på med lite jord och låt regnet ha sin gång xD (eller snön), har blivit rent för mig men vet ej vad du kletat med som gjort det där :o
(anledningen till att jag haft på mer jord är bara för att skiten ska blandas ihop med jorden och jorden är lättare att få bort än de mesta som man spillt eller lämnat fläckar).