Ingen höjdare att ha blästrat "loppen" som ventiltryckarna löper i...Har inte den blekaste om hur toleranserna i dessa "lopp" men vid blästring tar man alltid bort lite material, o "aluminium" är rätt mjukt, och sand rätt aggressivt. Iaf du bör återställa loppen till samma "glans" de hade innan. Jag skulle testa med typ borrmaskin o nån passande mjuk trissa plus "rubbing" eller liknande, allt för att avverka så lite som möjligt. Om tryckarna vickar klart märkbart när du är klar kan det vara som så att toppen är "körd", antingen genom att man får oljud eller att tryckarna kan "kalva" en aning för mycket vilket kommer leda till ökat slitage eller att de rent av "fastnar". Men detta borde vara "worst case", tycker inte att det ser ut om om du "vrålblästrat"... Är absolut ingen blästringsexpert men när "verkstaden" blästrade lite alu delar på min ena bil (oljetråg + bakaxelkåpa) så har jag för mig att de "glasblästrade"....
Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure