10134
Sök

Service göra själv eller eller lämna bort

3 181 Inlägg
3 juni 2013
Trådstartare
Hello alla. Har en v70n 2,4t -02 som precis har rulla 20000mil .Då är de som sagt dags för service 2500kr ville volvo ha för det..De som ingick va olja och oljefilter uppdatering av programvarorna,förlängning av volvoassistant.och ytligare 20 punkter dom kollar på å så självklart den där kära stämpeln i boken som är så helig för många..Då ja känner att bilen börjar bli till åren plus att den ha rulla drygt 20000mil så funderar ja på att göra denna service själv.eller är de bara onödigt? är den omöjlig å sälja då tex för att man har serva själv å självklart blir de ju ingen stämpel i boken då.För byta olja är inga problem för min del.Volvoassistans tror ja inte änns att jag har?? Uppdatering av programvaran e de nödvändigt? Och ytligare 20 punkter? Kolla bromsar å dylikt klarar ja av själv också....så summan av detta är de värt å lämna in bilen för denna service för 2500kr eller ska man lösa de själv för dryga 1000 lappen?

Tacksam för synpunkter
Mvh Tobbe

pim_pim
3 juni 2013
Du får serva själv o råka stämpla också om du känner nån. wink

3 181 Inlägg
3 juni 2013
Trådstartare
pim_pim skrev:
Du får serva själv o råka stämpla också om du känner nån. wink

Jo de är ju det stämpel fixar man ju utan problem.wink men är de värt å lämna in ?

2 863 Inlägg
3 juni 2013
Vore det jag och min bil så skulle jag inte tveka och göra det själv, bilen är ju ändå 10 år drygt.

Och stämpeln skulle  jag som köpare inte bry mig så mycket om, men som sagt, många vill ju ha alla stämplar sen bilen var ny.

Funderar du på att sälja den så kan det kanske va värt att få den där stämpeln, annars så.... kör på själv.

3 181 Inlägg
3 juni 2013
Trådstartare
uhlin skrev:
Vore det jag och min bil så skulle jag inte tveka och göra det själv, bilen är ju ändå 10 år drygt.

Och stämpeln skulle  jag som köpare inte bry mig så mycket om, men som sagt, många vill ju ha alla stämplar sen bilen var ny.

Funderar du på att sälja den så kan det kanske va värt att få den där stämpeln, annars så.... kör på själv.

Ja skiter i stämpeln också men som sagt vissa köpare kollar ju enbart serviceboken å fattas de än stämpel så vill väl folk pruta 10000 direkt wink..meningen är att behålla bilen länge till wink

1 160 Inlägg
3 juni 2013
skriv i serviceboken att du bytt olja mm .vem som byter skiter jag i bara det är gjort.

3 181 Inlägg
3 juni 2013
Trådstartare
horbybonnen skrev:
skriv i serviceboken att du bytt olja mm .vem som byter skiter jag i bara det är gjort.

Jo exakt ..men de är ju bara spara kvitto å dylikt tänkte jag...men sen de där med uppdateringar av programvarorna kan väl inte ha hänt mycke på ett år dom gjorde de nämligen på föra servicen. .å volvo assistans vet ja inte riktigt va det är för något

1 160 Inlägg
3 juni 2013
de e väl bärgning eller nåt

3 181 Inlägg
3 juni 2013
Trådstartare
horbybonnen skrev:
de e väl bärgning eller nåt

Jo läste om de precis å den gäller bara tills bilen blir 10år sen finns den inte längre så den e bara glömma wink

1 777 Inlägg
3 juni 2013
Om du har volvo assistans eller kan få det då skulle jag utan tvekan lämna in den. Du vet ju hur smidigt o gratis det var när min bil pajade. Så kolla upp det. Annars e det bara att göra själv. De gör inget speciellt ändå;-)

3 181 Inlägg

Sök