Hur har ungdomar råd?

Tengu1969
29 oktober 2006 · 1 396 Inlägg

Satt och tittade i tråden " Hur gamla är ni?" och såg att det fanns väldigt många 18-22-åringar med bilar för flera hundra tusen kronor.

Så jag undrar hur har ni råd? Lägger ni hela lönen på lån och bor hemma eller har ni vunnit på lotto?

tongue

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT
Darkie dARKiE
29 oktober 2006 · 5 031 Inlägg

Det lånas nog en del! smile

Själv köper jag bilar som jag kan betala direkt, annars känns det som det är banken som är ägaren wink

MITT BMW 328i E36 PROJEKT Just nu, SÅLD..
MITT BMW 525i E39 PROJEKT Just nu, väntan på M5-optiken... Fälgarna monterade
NiKKo Beemer driver
29 oktober 2006 · 26 Inlägg

Dom är bankrånare:P Nä men jag tror det lånas mycket. Om inte, så har dom pappas kreditkort.

OO=00=OO E30 ist das Auto
"Holy Crap! I was born on my birthday!"
TobLju Fartglad
29 oktober 2006 · 336 Inlägg

Jag tror att mycket handlar om generösa föräldrar med tjockt läder också...

Power without Quattro is useless!
Audi S4 "Galne Gunnar" (1992)
vaalle
29 oktober 2006 · 177 Inlägg

TobLju skrev:
Jag tror att mycket handlar om generösa föräldrar med tjockt läder också...

ne inte alla,fått betala allt för min bil.

Fredrik.Gustavsson
29 oktober 2006 · 2 123 Inlägg

Eller bra utbildning och ett fint jobb

Hee-Maan
29 oktober 2006 · 3 113 Inlägg

pappa betalar? smile det har nog med den största delen utav lån.

Senast redigerat av AkkE (29 oktober 2006)

Semper Fi
TimmyA
29 oktober 2006 · 119 Inlägg

jag e bara 16 o jag fixar till min bil efter min månaktliga peng 1050 kr i månaden=/ och jag klarar mej bra.. har fått betala allt för min bil och kmr att få göra d oxå tongue

BMW E30 "M3 Turbo Replika" (1988)
cool blue Åkeri ägare
29 oktober 2006 · 226 Inlägg

Tjena ja i många fall handlar det nog om lånade slantar men ser inget fel i det allt handlar ju om vad man prioriterar, Och att förverkliga en dröm men det får inte ta överhand, sen får man nog lov att innse att vi har olika förutsättningar.

Mvh: Magnus

Cool blue/Cool Edition, Bilar för mig är ett sätt att skapa livs kvalite och njuta av min hobby
Opel Astra Bertone Turbo Cab "Nytt utsende 2010" (2002)
Opel Tigra Twin Top "Cool Edition" (2007)
Niklas1987 NO
29 oktober 2006 · 2 182 Inlägg

NiclasT skrev:
Satt och tittade i tråden " Hur gamla är ni?" och såg att det fanns väldigt många 18-22-åringar med bilar för flera hundra tusen kronor.

Så jag undrar hur har ni råd? Lägger ni hela lönen på lån och bor hemma eller har ni vunnit på lotto?

tongue

Lade också märke till det när jag kolla igenom tråden, själv fick man nöja sig med 740 för 8000:-, men fan den duger den mä smile

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo
RacingBunny
29 oktober 2006 · 508 Inlägg

Hmm, dom flesta brukar tro att d är min pappa som betalar och satan i gatan va sne jag blir då när man slitit som ett djur för varenda liten krona.
Har inte haft semester på X antal år bara för att få så mycket pengar över som möjligt till d jag vill göra.

Men till min första bil så lånade jag pengar av pappa, inte fick!
Köpte en nissan 180zx turbo för 14tusen och sålde den för lite mer efter fixat till den lite, och då va lånet till pappa redan betalt på några månader. Sen köpte jag nästa och gjorde samma sak.
För att ha lån är väl ingen direkt höjdare när man inte är så jäkla gammal...

beemern .......
29 oktober 2006 · 2 655 Inlägg

ja har inte en bil för hundra tusen men ja e 19 e för tillfället arbetslös får 4000kr i månaden och håller på å renovera/trimma min bil, me köp har ja lagt ut en bit över 20000kr, bilen 13500kr trim för grejer för ca 5-6000kr och renoverat me nya packningar överallt ca 3000kr och till sommarn blire byta hela drivningen bak för nåra lappar så man får skiver runt om, tona rutorna, lämna in fälgarna på lackning, å lite annat:P hatar snobbar som "pappa batalar" fel å skaffa sej ett jobb å slita för de man vill ha tongue

bojboj
29 oktober 2006 ·

Ringde banken med en gång när jag såg den bil jag ville ha! Polo GTI 00:a. Tog lån på 65 lax

Invader
29 oktober 2006 · 13 Inlägg

har betalat direkt ur egen ficka för min, pengarna har jag jobbat mig till

Smoke
29 oktober 2006 · 692 Inlägg

Började med en moped och bara bytt upp mig smile Så min bil har kostat mig från början 9 tusen, det gäller att ha lite tur med byten smile

Yppa
29 oktober 2006 · 19 Inlägg

många tror min bil är en sån dä "pappa betalar" men köpte min bil för typ 3 år sedan, orginnal, sedan ha man jobba å slite som ett djur för å få till den, vist ja hade lån, men va gör det? bilen betald å klar nu, så då tog man å köpte sig en kåk. sedan beror de ju på hur mycket man pririterar, ja ha knappt köpt kläder på 3 år, allt går till bilen och hus! men de är ju så kuuuul!! big_smile

Varför styla en diesel?
Audi A6 "3.0 Tdi Quattro" (2010)
johnnyboi
29 oktober 2006 · 44 Inlägg

Beror på vad man prioretarar jag är 18, fast har jobbat mig till detta och haft ett mål att ha lite roligare bil vill man så kan man...

Goven
29 oktober 2006 · 264 Inlägg

Jobbat. prioriterat. 18 bast

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.
Goven
29 oktober 2006 · 264 Inlägg

(har en 740 oxå som vinterbil utöver camaron)

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.
cutlass
29 oktober 2006 · 383 Inlägg

sparade, tog lån på hälften...men nu är den bara min=)

If you really want to know
What I want in a guy...
Well, I'm lookin' for a dream with a mean machine
and hell in his eyes.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang