Hur har ungdomar råd?

ironhead volvoraggare
4 juni 2007 · 4 776 Inlägg

ganska löjligt att låna pengar från banken bara för att köpa sig en värstingbil kolla bara i bilsport hur många bmwen av nyare modell som är till salu för att folk inte har råd att betala tillbaks sätt att bo hemma hos föräldrar tills man bli 35 40 år lockar inge vidare heller

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
Aerodynamik ...
4 juni 2007 · 7 120 Inlägg

ironhead skrev:
ganska löjligt att låna pengar från banken bara för att köpa sig en värstingbil kolla bara i bilsport hur många bmwen av nyare modell som är till salu för att folk inte har råd att betala tillbaks sätt att bo hemma hos föräldrar tills man bli 35 40 år lockar inge vidare heller

Löjligt med ett sånt inlägg.

bmx
4 juni 2007 · 7 100 Inlägg

sommarjobbade en sommar ja,fick 5000,köpte bil för dom tongue

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
ironhead volvoraggare
4 juni 2007 · 4 776 Inlägg

så länge man har råd att köpa bilen själv så är det ju okej och inga andra är med och lägger sig i

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer
dallelito med lem
4 juni 2007 · 1 147 Inlägg

jag jobbar hårt för att finansiera min bil o lägenhet..men det gör ju dom flesta. måste skynda sig att slösa pengar på bilen innan man får barn:P det e mycket dyrare än "entusiastbil"..

Hellre frysa i tälten, än tälta i frysen.
Audi_4_life
4 juni 2007 · 30 Inlägg

Jobba, spara och prioritera....thats it!

"Trying is the first step towards faliure" - H Simpson.
Konstapeln Snickar guru
4 juni 2007 · 278 Inlägg

hasse83 skrev:

Konstapeln skrev:
22 år, bor ensam i en 2a vid globen, äger till en rs2a och har ca 20k efter skatt i lön, ibland mer.

Blev inte ett dugg förvånad en 08a drog upp sin månadslös och var han bor lol

24 bast snart ägt Vr6 Syncro->S40 T4->Impreza GT

alltid betalats för ihoptjänade pengar. aldrig fått en spänn av ngn annan wink

det är dock inte bilar i flera hundra tusen krs klassen men ändå.

Han frågade väl hur man har råd?

Sen så sliter jag för mina pengar och glider inte runt och lallar.

Vad är det för fel att jag bor i sthlm och säger så?

Men man får säga det om man bor i vilken annan stad så länge det inte är sthlm.

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..
Konstapeln Snickar guru
4 juni 2007 · 278 Inlägg

ironhead skrev:
ganska löjligt att låna pengar från banken bara för att köpa sig en värstingbil kolla bara i bilsport hur många bmwen av nyare modell som är till salu för att folk inte har råd att betala tillbaks sätt att bo hemma hos föräldrar tills man bli 35 40 år lockar inge vidare heller

Varför löjligt? man kanske har råd att lägga 3-4k i månaden på lån på en bil som kanske skulle ta några år att spara ihop. Varför vänta tills man är gammal och grå om man vill ha en finare bil?

Nightrun 2007: 2a :)
Kör M3 E46..
Maizer
4 juni 2007 ·

Konstapeln skrev:

ironhead skrev:
ganska löjligt att låna pengar från banken bara för att köpa sig en värstingbil kolla bara i bilsport hur många bmwen av nyare modell som är till salu för att folk inte har råd att betala tillbaks sätt att bo hemma hos föräldrar tills man bli 35 40 år lockar inge vidare heller

Varför löjligt? man kanske har råd att lägga 3-4k i månaden på lån på en bil som kanske skulle ta några år att spara ihop. Varför vänta tills man är gammal och grå om man vill ha en finare bil?

Håller med. Förstår inte varför folk är anti-lån, lätt att jag kommer ta lån när jag börjar jobba så jag kan köpa mig nåt riktigt fränt.

Nasty Heavy Metal N' Horsepower
4 juni 2007 · 174 Inlägg

Maizer skrev:

Konstapeln skrev:

ironhead skrev:
ganska löjligt att låna pengar från banken bara för att köpa sig en värstingbil kolla bara i bilsport hur många bmwen av nyare modell som är till salu för att folk inte har råd att betala tillbaks sätt att bo hemma hos föräldrar tills man bli 35 40 år lockar inge vidare heller

Varför löjligt? man kanske har råd att lägga 3-4k i månaden på lån på en bil som kanske skulle ta några år att spara ihop. Varför vänta tills man är gammal och grå om man vill ha en finare bil?

Håller med. Förstår inte varför folk är anti-lån, lätt att jag kommer ta lån när jag börjar jobba så jag kan köpa mig nåt riktigt fränt.

Antagligen för att bilen i slutändan, med räntan inräknad, kostar typ dubbelt så mkt som du köpte den för från början. Förutsatt att du inte köper en 240 för 5000.

Alla kan köra fort rakt fram...
-ROSEN-
4 juni 2007 · 237 Inlägg

Nasty skrev:

Maizer skrev:

Konstapeln skrev:

Varför löjligt? man kanske har råd att lägga 3-4k i månaden på lån på en bil som kanske skulle ta några år att spara ihop. Varför vänta tills man är gammal och grå om man vill ha en finare bil?

Håller med. Förstår inte varför folk är anti-lån, lätt att jag kommer ta lån när jag börjar jobba så jag kan köpa mig nåt riktigt fränt.

Antagligen för att bilen i slutändan, med räntan inräknad, kostar typ dubbelt så mkt som du köpte den för från början. Förutsatt att du inte köper en 240 för 5000.

De ar en dyr ränta....hur gör du om du ska köp hus för 2-3miljoner då kontant också ell??

Om folk tjänar bra med pengar så varför ska dom inte ta ett lån finns väl inget fel med de om man har kulor till att amortera bra på de...

Man ska väl passa på medans man e ung o ha häftiga bilar sen kanske de inte går om man skaffar familj o så...

Sen kan ja tänka mig att de finns en hel del avundsjuka för att unga killar/tjejer kommer i fina bilar... O de e fan tragiskt...

Världens Häftigaste....De E Jag de...
Kimze Fartglad ;)
4 juni 2007 · 128 Inlägg

Nu har jag ingen bil i klassen 100 000:-
Men jag har jobbat ihop varenda krona till alla bilar,styling och trim jag haft..

Lewa Rakapparat
4 juni 2007 · 301 Inlägg

riktig dubbelt blir det ju inte hmm
jag tog lån på 140 k när jag köpte bilen. totalt med ränta och allt ska jag betala tillbaka 165 k hmm ja 25 k mer i ränta och amorterings kostnader men å andra sidan kan jag köpa bilen nu och behöver inte vänta i 5 år.

hur jag har råd? se ovan smile sen är jag 24, tjänar 20k+ netto normalt. bor i en 4:a med min sambo

FugitivE BMW Power
5 juni 2007 · 2 362 Inlägg

Hur ungdomar har råd? gör väl samma sak som dom flesta "icke ungdomar"... Jobbar..

BMW, bogsering med wire :/
Tuhkanen
5 juni 2007 · 582 Inlägg

varför klaga på andra som tar lån, inte du som klagar som har ett lån att betala, antagligen är bara dom avundsjuk och inte vågar ta ett lån, låna på folk för fan, man lever bara en gång, lika bra att leva livet då, vem vill köra runt i en liten trång sportbil som 70 åring tongue och vad spelar det för roll om nån åker runt och visar upp bilen, även om den är köpt med hjälp av ett lån så kan man fortfarande vara lika stolt över bilen ändå, inte skamligt att ta ett lån, skamligt är det när andra tryckar ner på en annan människa för att den visar att den är stolt över nått, tråkiga sverige, här ska ingen få visa att den kämpat till sig nått, lr tagit ett lån wink

Tuhkanen
5 juni 2007 · 582 Inlägg

och förresten, ingen kan köpa ett hus i framtiden om man inte vinner på lotto för man ska inte ta några låntongue låter ju helt sjuk att nån klagar på att personer ta lån för att ha råd

Nasty Heavy Metal N' Horsepower
5 juni 2007 · 174 Inlägg

En halv seriös kalkyl gav följande resultat.
Lån: 150 000kr
Ränta: 5%
Amortering: 1000kr/mån

Efter fem år har man betalat 60 000kr (12000kr x 5 år).
Av dom 60 000 har 25000 gått till ränta. Man har betalat tillbaka 60 000kr men är fortfarande skyldig banken 115 000kr.

Jag gillar inte banklån, men inte tanken på att spara i fem år heller.
Länge leve investeringar smile

Alla kan köra fort rakt fram...
haxer Proljece?
5 juni 2007 · 1 464 Inlägg

Håller med nasty hatar banklång gillar investeringar smile
Palla ha överhet bil kostar bara pengar ska ju bara köras ändå finns viktigare saker i livet.

Skaffa familj och cykla lol

Senast redigerat av haxer (5 juni 2007)

Volvo duger till å plocka potatis och skörda med.
Ta bort parabolen på skuffen om du vill slippa alla fåglar!
Matuniz Galning =)
5 juni 2007 · 96 Inlägg

Nasty skrev:
En halv seriös kalkyl gav följande resultat.
Lån: 150 000kr
Ränta: 5%
Amortering: 1000kr/mån

Efter fem år har man betalat 60 000kr (12000kr x 5 år).
Av dom 60 000 har 25000 gått till ränta. Man har betalat tillbaka 60 000kr men är fortfarande skyldig banken 115 000kr.

Jag gillar inte banklån, men inte tanken på att spara i fem år heller.
Länge leve investeringar smile

hrrm man betalar ju räntan varje månad också såklart, så lånet växer ju inte.
Oftast så amorterar man mer än 1000kr/månad me tongue

-ROSEN-
5 juni 2007 · 237 Inlägg

Nasty skrev:
En halv seriös kalkyl gav följande resultat.
Lån: 150 000kr
Ränta: 5%
Amortering: 1000kr/mån

Efter fem år har man betalat 60 000kr (12000kr x 5 år).
Av dom 60 000 har 25000 gått till ränta. Man har betalat tillbaka 60 000kr men är fortfarande skyldig banken 115 000kr.

Jag gillar inte banklån, men inte tanken på att spara i fem år heller.
Länge leve investeringar smile

Räkna du de på 15 år ell??? haha...

Världens Häftigaste....De E Jag de...
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang