Hur har ungdomar råd?

Elvis
5 juni 2007 · 122 Inlägg

haxer skrev:
Håller med nasty hatar banklång gillar investeringar smile

Det finns ingen motsättning mellan investeringar och lån, snarare tvärtom.

Varför ta av sina sparpengar och därmed sabba sina investeringar som ger mer i avkastning än man betalar i ränta? Det är ju en ren förlustaffär.

Ordförande, Turbo Performance Club
V70 T5 | 740 Turbo | S70 GLT |
http://elvis.horisont.net | http://www.turboperformanceclub.com
Widowmaker
5 juni 2007 · 1 112 Inlägg

jag lånade typ 50 lapp till min å det är det bästa jag har gjort i mitt liv! bästa köpet någonsin! mycket roligare å lägga pengarna på lånet än att köpa sprit å öl för pengarna! Jag kan ju kommentera att jag fyller 23 i september!

"Riktiga bilar drar 1,5l milen"
Volvo Xc70 "Heavy Cruiser" (2003)
Hagelind
5 juni 2007 · 177 Inlägg

Buzted skrev:
"Det lånas nog en del! smile

Själv köper jag bilar som jag kan betala direkt, annars känns det som det är banken som är ägaren"

Även om folk lånar en del så har dom alltid en fin bil att ta sig fram i...Vem det än är som "äger" den.....Har själv planer på en Audi S6 av runt 00 årsmodell..Och det är inget som jag betalar från bakfickan men jag tar mig råd! Är 20 nu och har en son på 6 månader som måste ha fina bilar att övningsköra i sen=)

Du hinner nog byta bilar många gånger innan pojken ska börja övnings köra!

Evolution_6SiC6 MitsuNörd
5 juni 2007 · 880 Inlägg

Lånat en liten slant. Bor hos föräldrarna. Jobbar ganska mycke helger. Prioriterar lite...

You can't piss on what you can't catch...
...::[Carsound]::[DailyFresh]::...
BringItOnMedia - Min foto sida
Mitsubishi Eclipse GSX "Total Eclipse" (1998)
Mitsubishi Colt GLX "Carosund.se" (2000)
Lexus GS 430 "Dailyfresh - VIP" (2002)
polygrip_lasse Driftmeister
7 juni 2007 · 22 Inlägg

Arv.. Bor hemma och studerar.

Senast redigerat av polygrip_lasse (7 juni 2007)

We dance with the wolves, wrestle with the pitbulls. For fistfuls of dollars and cents, we empty pistols.
Crappy_punkrocker
7 juni 2007 · 268 Inlägg

lån, och sen bor nog många hemma och då har man ju inte så dyra kostnader och då kan man lägga mkt pengar på bilen!
jag har dock 3 dyra intressen (bilen, datorn coh musiken, har grejjer för runt 50K i replokalen) så man får försöka fördela lite! smile

Don't hate the player. hate the game!
Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren!
Crappy_punkrocker
7 juni 2007 · 268 Inlägg

bilen köpte jag för övrigt av min farsa så det va ju ett räntefritt avbetalningslån på den! smile

Don't hate the player. hate the game!
Dansgolvet är till för dom som inte har råd att supa i baren!
Maizer
7 juni 2007 ·

Jag är 17 år, fyller 18 år och lever gladeligen på mina föräldrar som det borgarsvin jag är.
Nedå inte riktigt.

hedley Saaboholic
7 juni 2007 · 3 129 Inlägg

Kettunen skrev:
Jag köpte min kontant.
Sedan att jag är egen företagare sen jag var 16 år.

egen företagere sen 16??! hur kom du igång, hur visste du vad du skulle inrikta dej på osv?

samt vad har du inriktat dig på?

"Liberty of thought is the life of the soul"
Saab 9-5 Aero SC "Clean" (2005)
rolemodel
7 juni 2007 · 10 Inlägg

Lånade först när jag fick fast anställning, sen visade det sig att det bara blev jobb ute på traktamenten ( = $$$ ) + ganska så generesöa ackord ( inge problem att ta ut 170-180kr/h) så det blev det ganska många X antal tusen i månaden över, så 50 lopper blev avbetalt på första året.

Och nu är alla 65 betalade o klara, funderar på o låna en 40-50 o göra nått fint med bilen, har ifos redan beställt kjolpaket o hälften av modsen jag vill göra, men endå
smile

Fyllde 23 ganska nyligen för övrigt.

P-G Säl-Tämjare...
8 juni 2007 · 1 024 Inlägg

22 år, vann 200.000:- på en tia lott i oktober, fast anställning, tjänar bra, inget lån och prioreteringar big_smile

Vilket jävla drag :)
_fillan_ med lem
8 juni 2007 · 1 925 Inlägg

är 17, fyller 18 i juli....fonderna gick vääääldigt bra,,, arv ( x antal loppor ) ....jobbat som en gnu ( svart ) med 80 kr timmen =  bil betald kontant + råd att köra med den + råd att betala skatt försäkring själv + köpt bilstero för ca 15 lax ===== Lever livet smile

vissar har tur, andra inte....jag var en av dom som hade tur anser jag,,,visst..bilen är väl inte så dyr, snygg, eller bäst...men jag kan ju också gå till banken o låna pengar till en skyline, merca, bmw, ferrari osv smile

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !
Niinaskyline
8 juni 2007 · 455 Inlägg

Sommarjobb:D

staffe_
8 juni 2007 · 666 Inlägg

pengarna växer på ett lite träd i garaget smile

SUBARU WRX
din dröm min verklighet
Mazda rx7 (1994)
Viitoo
8 juni 2007 · 121 Inlägg

Så som ja t.ex Bor hemma betalar ingeting och har ba min s60 som avgift:P

Vitt is the shiit :)
Pato
8 juni 2007 · 1 Inlägg

nå idag är jag inte så ung längre men student och den som spar han har. Kan inte säga att jag har det dåligt i min lägenhet med hemmabio m.m. men jag sparar varenda öre och betalar kontakt!

Oxygen
8 juni 2007 · 629 Inlägg

940R skrev:
Fast jobb lån och prioteringar

Samma här...

M1cha
8 juni 2007 · 645 Inlägg

Hmm, jag är 18. Jag har jobbat sen jag var 16 men haft en slavlön tills jag var dryga 17. Sparade de mesta och sen cashade jag hälften av bilen och tog ett lån på resten. :-] Farsan har de ganska bra men har inte betalat en krona på bilen och kommer aldrig göra det heller.

Men när man blev 18 skulle man ju vara kungen av krogen så de senaste månaderna har de mer varit minus än plus. Jag bor hemma men betalar 3500....

Toyota Scion xB "Skokartongen" (2004)
Toyota Supra MKIV Euro-spec 6spd "Vänsterstyrd" (1994)
Joakim_J Lastbilsmekaniker
8 juni 2007 · 328 Inlägg

är 17 och fyller 18 i höst, det är bara jobbajobbajobba och jobba ;D

Gör det roliga först. Det tråkigare blir mindre tråkigt, när ingenting roligt väntar.
mattstyle CNC operatör
9 juni 2007 · 28 Inlägg

Är 17 år ...  Började med Moppen ( ett X antal tusen)... Hålligt på i runt 2 år att Fixa den, och Hitlis lagt ut Runt 7000 KR på den,  Och det har Funkar Bra för mig, Jag har haft råd med annat Ochså .. det handlar bara om planering och att spara, big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang