Hur har ungdomar råd?

Frosted
10 mars 2009 · 1 878 Inlägg

24år snart. har fått stått för alla bilarna själv jag ägt. bara till att spara pengarna.

bra att gå efter.

1: skippa alla utekvällarna
2: inga nöjjen
3: köp inga onödiga grejjer
4: lägg pengarna på hyran + mat

allt blir så grymt segt men visst går det. efter ett tag har du din bil som du vill ha.

Volvo V70II 2.5FT FWD "Autotech Steg 2" (2010)
Team-Adolfsson Gödseldräng
10 mars 2009 · 4 529 Inlägg

e 19 år o arbetslös
har dock jobbat hela livet på föräldragården och fått pengar av dom för det
som jag kunnat spara och köpa bilar av
köper billiga bilar tar lite delar ifrån dom som inte är så viktiga och säljer sen säljer jag bilen dyrare eller byter bort den
började med en 740 för 1500 la ut ca 3000 på ett byte mot en 190 D rostig som fan
som jag sedan bytte rakt av mot en 190 2.6 sportline med 16800 mil på mätarn inte en rostfläck under cool
bytt upp mig från 1500 till ca 20000 big_smile
har alltid stått på mina bilar själv och har jag inte pengar att betala me ja då får jag jobba åt föräldrarna för att få lite så inget gratis här inte ^^

FireTraXX DFFL
10 mars 2009 · 9 020 Inlägg

leksak skrev:
Finns lite väl många som fått en fin bil av pappa o inte ens vet vart motorn sitter.

Finns lite väl många som inte kan unna andra att ha det bättre.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Janneutanb
10 mars 2009 · 7 271 Inlägg

FireTraXX skrev:

leksak skrev:
Finns lite väl många som fått en fin bil av pappa o inte ens vet vart motorn sitter.

Finns lite väl många som inte kan unna andra att ha det bättre.

Så sant!
Vad spelar det för jävla roll om man köper bilen själv eller får den?
Skulle inte tveka en sekund på att 99% utav alla härinne skulle tacka JA om dom fick en bil...

leksak Kanon..
10 mars 2009 · 1 473 Inlägg

FireTraXX skrev:

leksak skrev:
Finns lite väl många som fått en fin bil av pappa o inte ens vet vart motorn sitter.

Finns lite väl många som inte kan unna andra att ha det bättre.

Ja de finns de såklart också...

Saleenkungen
10 mars 2009 · 186 Inlägg

har också undrat hur vissa unga har råd med dyra bilar. för 1 års sen var det en som hadde en Mercedes SL 500. den V8 på 300 hk. dyra fina bilar. 18 år i en SL 500 . då har man pengar då. Man kan ju också undra om den är stullen eller nått. Väldigt ovanlig iallafall att unga åker sånadär bilar. eller så har dom lånat den av sina föräldrar då

Rejad Maskin stundent!
10 mars 2009 · 218 Inlägg

Har bara hunnit med 2 bilar än så länge, fick låna till min första trots att den inte gick på mer än 4500 tongue, kanske ska tillägga att detta var månaden efter jag flyttat hemifrån, "sparade" ihop till min andra, 7000 för den.

Själv tycker jag det är kul att få kämpa lite å spara till nåt man verkligen vill ha, men har inte nåt emot nåns bil för att de mer eller mindre fått dem rakt av från föräldrar/släktingar. Känner dock dem som haft tex ny c70 eller M6 som första bil, lite överdrivet kanske. Visst fin känsla att glida runt i en sån bil, men vad ska man se fram emot sen då? Jo de tro fan att det finns mkt finare bilar, men jämför att gå från en 740 till första bilen man verkligen vill ha, eller att gå från M6:an?

Tycker nästan lite synd om dem som aldrig får uppleva allt strul man kan ha så roligt åt med gamla skit bilar big_smile, visst står man å svär och skriker lungorna ur sej över biljävlen ibland, men skrattar gott åt det när man tänker tillbaka på det. Bilarna som funnits i kompiskretsen förde med sej lika mkt problem som glädje, startmotorer som havererar, kylare som läcker, växellådor som bara ägeren av bilen kan köra med, punkteringar, skurna/kokande motorer tja listan hade kunnat bli lång tongue

"- Vi är inte fulla, vi har pollenallergi!!"
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
10 mars 2009 · 1 948 Inlägg

Rejad skrev:
massa text

Jo det är klart att man inte riktigt kan uppskatta en ny/modern/snabb/pålitlig/snygg, bil lika mycket om man aldrig haft en bil som mer eller mindre är raka motsatsen.

Tycker synd om de som fått sin svindyra bil gör jag inte, lite avis blir man ju alltid.... Men blir riktigt förbannad och påpekar gärna att jag har pröjsat min bil själv osv osv. om nått jävla stolpskott som fått sin bil går runt och klankar ner på andras bilar.

Senast redigerat av AcesHigh666 (10 mars 2009)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Rejad Maskin stundent!
10 mars 2009 · 218 Inlägg

AcesHigh666 skrev:
...om nått jävla stolpskott som fått sin bil går runt och klankar ner på andras bilar.

där säger du nåt, det e nåt som kan vända humöret rätt kvikt mad

"- Vi är inte fulla, vi har pollenallergi!!"
Casy vinnarskalle!
11 mars 2009 · 907 Inlägg

AcesHigh666 skrev:
jag skiter i om folk har fått sin bil eller hur dyr den är... så länge dem inte går runt och säger att mina grejer är skit, för att dem inte är så dyra... då jävlar tar det hus i helvete.

Det där skriver jag under på smile Bara dom är trevliga och tillmötesgående så stör det mig inget.

BMW M3 "Crisis" (2002)
Strongman
11 mars 2009 · 203 Inlägg

Vi 80-talister är en ny slags generation, allt ska vara Top Notch wink

Fyllde 21häromdagen, farsan gav mig en hundring till bensinen big_smile
Morsan gav mig parfym, för jag stinker konstant avgas (läcker in i kupén)

En kollega får allt serverat av sin far, tycker jag är toppen! För han kör mig jämt till jobbet, o fyfasen vilken komfort det är i den bilen wink

FireTraXX DFFL
11 mars 2009 · 9 020 Inlägg

Rejad skrev:

AcesHigh666 skrev:
...om nått jävla stolpskott som fått sin bil går runt och klankar ner på andras bilar.

där säger du nåt, det e nåt som kan vända humöret rätt kvikt mad

Varför det?
De har väl också rätt till att få tycka och säga vad de vill?
Eller det gäller bara folk som jobbar på monteringsbandet på Volvo, är skuldsatta över öronen och har inte råd att fisa?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
11 mars 2009 · 1 948 Inlägg

FireTraXX skrev:

Rejad skrev:

AcesHigh666 skrev:
...om nått jävla stolpskott som fått sin bil går runt och klankar ner på andras bilar.

där säger du nåt, det e nåt som kan vända humöret rätt kvikt mad

Varför det?
De har väl också rätt till att få tycka och säga vad de vill?

nej... dem ska bara hålla käft.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
FireTraXX DFFL
11 mars 2009 · 9 020 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

FireTraXX skrev:

Rejad skrev:

där säger du nåt, det e nåt som kan vända humöret rätt kvikt mad

Varför det?
De har väl också rätt till att få tycka och säga vad de vill?

nej... dem ska bara hålla käft.

Det tycker jag inte är rättvist.
Speciellt inte med tanke på att yttrandefrihet är ett viktigt verktyg till ett fungerande samhälle.

Men sitt du i din skithög och svär över hur gott grannen har det om det gör att du mår bättre.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
11 mars 2009 · 1 948 Inlägg

FireTraXX skrev:

AcesHigh666 skrev:

FireTraXX skrev:

Varför det?
De har väl också rätt till att få tycka och säga vad de vill?

nej... dem ska bara hålla käft.

Men sitt du i din skithög och svär över hur gott grannen har det om det gör att du mår bättre.

Det gör jag aldrig! om annat så tycker jag att fina bilar ska uppskattas!, men nu snackade vi inte om hurvida dem får vara intresserade och så vidare... men att stå och håna någon som har sämre förutsättningar med att köpa bil, och som faktiskt har fått jobba och spara sura slantar till sin bil, det är en annan sak.

men nu vet jag vad du är för typ i alla fall.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
FireTraXX DFFL
11 mars 2009 · 9 020 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

FireTraXX skrev:

AcesHigh666 skrev:

nej... dem ska bara hålla käft.

Men sitt du i din skithög och svär över hur gott grannen har det om det gör att du mår bättre.

Det gör jag aldrig! om annat så tycker jag att fina bilar ska uppskattas!, men nu snackade vi inte om hurvida dem får vara intresserade och så vidare... men att stå och håna någon som har sämre förutsättningar med att köpa bil, och som faktiskt har fått jobba och spara sura slantar till sin bil, det är en annan sak.

men nu vet jag vad du är för typ i alla fall.

Du säger ju att folk inte får säga vad de tycker.
Jag försvarar mig själv och likasinnade som öppet berättar precis hur vi känner oavsett vad andra tycker om det.

Och du har ingen aning om vad jag är för typ.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
11 mars 2009 · 1 948 Inlägg

FireTraXX skrev:
Och du har ingen aning om vad jag är för typ.

Tydligen så är du en sån typ som gärna rackar ner på alla som inte har lika nya saker som dig...

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
FireTraXX DFFL
11 mars 2009 · 9 020 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

FireTraXX skrev:
Och du har ingen aning om vad jag är för typ.

Tydligen så är du en sån typ som gärna rackar ner på alla som inte har lika nya saker som dig...

Absolut inte, men frågar någon vad jag tycker om deras nya mörklila Fiat Tipo (Som en kompis köpte som förstabil) så säger jag vad jag tycker.
Inte fan tog han illa upp, han frågade, jag svarade.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
11 mars 2009 · 1 948 Inlägg

FireTraXX skrev:

AcesHigh666 skrev:

FireTraXX skrev:
Och du har ingen aning om vad jag är för typ.

Tydligen så är du en sån typ som gärna rackar ner på alla som inte har lika nya saker som dig...

Absolut inte, men frågar någon vad jag tycker om deras nya mörklila Fiat Tipo (Som en kompis köpte som förstabil) så säger jag vad jag tycker.
Inte fan tog han illa upp, han frågade, jag svarade.

precis.. om jag frågar vad folk tycker så vill jag ju veta eller hur?wink men vad jag syftade på är om t.ex jag skulle gå upp till dig och säga fyfan vilken jävla skitbil du har.

håller du med mig här?

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
FireTraXX DFFL
11 mars 2009 · 9 020 Inlägg

AcesHigh666 skrev:

FireTraXX skrev:

AcesHigh666 skrev:

Tydligen så är du en sån typ som gärna rackar ner på alla som inte har lika nya saker som dig...

Absolut inte, men frågar någon vad jag tycker om deras nya mörklila Fiat Tipo (Som en kompis köpte som förstabil) så säger jag vad jag tycker.
Inte fan tog han illa upp, han frågade, jag svarade.

precis.. om jag frågar vad folk tycker så vill jag ju veta eller hur?wink men vad jag syftade på är om t.ex jag skulle gå upp till dig och säga fyfan vilken jävla skitbil du har.

håller du med mig här?

Jag hade inte tagit illa vid mig iallafall, du får ha vilken åsikt du vill.
Nu har det inte hänt förutom i form av kommentarer här på Garaget, men om någon tycker så då gör dem det.

Man kan inte räkna med att alla gillar ens bil.

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang