Hur har ungdomar råd?

tobi
30 oktober 2006 · 562 Inlägg

Tror dom flästa har lite "små rika" eller helt enkelt föräldrar. eller så kan dom bara inte säga nej till sin "lilla pojke/flicka" tongue big_smile eller att man lägger ner hela lönen/studie bidraget på bilen smile

Senast redigerat av tobi (30 oktober 2006)

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!
Sixxkiller
30 oktober 2006 · 64 Inlägg

bilen köpte jag när jag var 17 har jobbat som en gris för att ha det som är på bilen. aldrig haft något lån för varken bilen eller delar eller annat för den delen smile

koppartaket
30 oktober 2006 · 116 Inlägg

Morsan å farsan sparade pengar på ett konto när jag föddes sen har som pengarna växt under 20 år , när jag gjort färdigt lumpen tog jag dom pengarna samt mitt muckarbidrag å köpte min första "riktiga" bil en Ford Galaxy 500 från 1959.. 73 tusen kronor

Så länge det svenska språket inte kan beskriva en V8 knall genom raka rör på papper, är det klent... Riktigt klent
beemern .......
30 oktober 2006 · 2 655 Inlägg

för att få pengar till bilen så följde ja me farsan ner å körde skogsmaskin i stormen gudrun en månad. körkortet ha farmor betalaat men då har hon sparat sen ja va liten å...

Heavens_Gate
30 oktober 2006 · 543 Inlägg

ja lånade te min bil när jag köpte.. e nu 20 år och lägger alla pengar jag får in lägger jag på bilen eller lånet på den (kostade 100 papp) går sakta neråt men det var så jag valde att prioretera.. sen kan jag lova er att jag har inga rika föräldrar så man får allt gneta och gno för det man vill ha.. ha de

min och kompisens projekttråd!! Rusvagnen al´a Jägermeister!
http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 17&p=1
Camitz
30 oktober 2006 · 646 Inlägg

Det kallas att slita hårt för det man vill ha, har jobbat ihop min bil och alla delar jag köpt, är 21 och köpte min 2:a bil ( Audin ) i våras och sliter hårt och många timmar i övertid för att få råd med det jag vill ha, Det är knappast en dans på rosor men det känns fan så bra med att göra det iallafall.!! Då vet jag att jag har jobbat och slitit för min egna bil och delar

Senast redigerat av Camitz (30 oktober 2006)

lanred
30 oktober 2006 · 555 Inlägg

Egentligen så har ungdomar mer pengar än äldre, eftersom de äldre bor ensamma, betalar räkningar sen har de inte så mycket kvar att spara till något kul. Ungdomar bor hemma, jobbar kanske och får studielån så har man ganska mycket pengar utan behöva göra av med något, om man inte gillar festa så ofta. Så är det för mig iallafall. Själv letar man bara bil nu, man vill inte vara för hastig och köpa "fel" bil.

Nu snackar jag inte om ungdomar med rika föräldrar eller folk med grym lön såsom 30k+ efter skatt.

Sir_x
30 oktober 2006 · 945 Inlägg

Jag har lånat pengar till min bil. Jag har inte tid att spara pengar. Jag anser det mer värdefullt att ha roligt nu än att trygga min framtid vid 22års ålder. Faller jag, faller jag. Inte mycket göra åt.

Volvo S40 "1.8i 2000 mil." (1997)
Goven
30 oktober 2006 · 264 Inlägg

andreas_940 skrev:
man ska mer än bara kunna köpa en bil....
dvs står ni 18-24åringar som ägare för bilen också?
halv/hel försäkring??

bor ni hemma eller?? (visst ni betalar säkert hem också) men inte samma sak som o stå för eget boende!

och NÄÄ jag vill inte gnälla utan bara fråga för ni skriver bara att jag har köpt bilen för sparade pengar osv osv....

har min 740 på trafik. 5600 kr/år. Camaron på mej, entusiast. ca en tusenlapp. 18 år.
här åker man inte på en räkmacka inte, trots att farsan äger en fiskhandlarbutik i borås big_smile

When Chuck Norris falls into the water, he dosen´t get wet. The water gets Chuck Norris.
KimpaaBooY
30 oktober 2006 · 378 Inlägg

Köpte min Honda Civic för 20tusen och rustat upp för 8tusen. Kommer mera.


Har jobbat för precis vartända öre. Jobbar alla helger och lov som går.

// KimpaaBooY
William
30 oktober 2006 · 178 Inlägg

Jag: William, 20 år, studerar sista året till ingenjör i maskinteknik.

Bil: Jeep Wrangler 4.0 -97, tyskimport, 80 000kr, 4900mil (vid köpet)

Samlade en del slantar, hade flyt med Rysslandsfonderna resten. Inga lån eller grejjs, har jag inte råd nån månad, så ställer jag bara av = kostar inte bilen en spänn. (ok, garageförsäkring...)

Försäkring: 7600kr helförsäkring, står naturligtvis på mig.
Skatt: 2184kr

köpte en haynesbok och har tillgång till ett suvveränt forum om nåt skulle hända, men pepparpeppar så har bilen rullat utan några bekymmer hittils.
i och med att jag fixar, iaf försöker, allt själv så har jag billigare driftskostnader än min farsas Nissan Micra 1,0 som han servar på Nissan =P

Edit: Bor med min sambo och min del av hyran är 2015kr/mån inkl låst parkeringsgarage.

Senast redigerat av William (30 oktober 2006)

zajja
30 oktober 2006 · 645 Inlägg

Jag är 16, bor hemma, bilen står på morsan, jag lägger studiebidraget i bilen ( tidigare barnbidraget då.. ), så har jag råd, och ändå är det knapert, VILL HA SÅ MYCKET MER:P

//Marcus Saari
DeLorean Live the dream
30 oktober 2006 · 358 Inlägg

NiclasT skrev:
Satt och tittade i tråden " Hur gamla är ni?" och såg att det fanns väldigt många 18-22-åringar med bilar för flera hundra tusen kronor.

Så jag undrar hur har ni råd? Lägger ni hela lönen på lån och bor hemma eller har ni vunnit på lotto?

tongue

Man kanse börjar som mig?
Köp billigt, sälj dyrt...och bygg upp ett kapital.
(min senaste bil är INTE till salu)

I want to die in my sleep like my grandfather..
Not screaming and yelling like the passengers in his car....
"DeLorean DMC-12 -82 Vin#10429"
Min bil underhålls här!!
De Lorean DMC-12 "Rostfri" (1982)
Maizer
31 oktober 2006 ·

Alltså de flesta här säger att de gnetat ihop pengarna själva, men skulle tro att de flesta av oss har rätt schyssta föräldrar ändå? wink

mjukismagnus
31 oktober 2006 · 470 Inlägg

Min Sierra cosworth replika... flickvännen betala wink Jo jag lovar skall betala tillbaka...

Min Volvo 740 tic Sparpengar!

bilarna står och betalas av pappa i försäkring och skatt

så är livet

Jag är inte bara snygg, jag är singel också!
MICHAN Bas Connaisseur
31 oktober 2006 · 436 Inlägg

Jag är 18 år och jobbar på Restaurang.

Har en Mitsubishi Colt CZT '06a, runt 160'000:- men har såklart tagit ett lån på det, uppdelat på inte mindre än SEX år, men när jag fått allt klart på bilen så ska jag börja amortera av så kanske kommer ta 1½-2 år tills den är helt betald, men ja, alla pengar går till bilen, att ha en stylad kompaktbil har varit en våt barndoms-dröm i hela mitt liv tongue Det började med Golfen och Farsans stylade Bubbla tongue

Mitsubishi COLT CZ 1.5T '06
Bas Connaisseuren! "Musik är inte musik utan bas!" Cerwin Vega &Rockford Fosgate <3
>> MIN PROJEKT-TRÅD! <<
MICHAN Bas Connaisseur
31 oktober 2006 · 436 Inlägg

Och glöm ej att bilhandlare också har barn! wink

Mitsubishi COLT CZ 1.5T '06
Bas Connaisseuren! "Musik är inte musik utan bas!" Cerwin Vega &Rockford Fosgate <3
>> MIN PROJEKT-TRÅD! <<
E30Tompa Rörpulare
31 oktober 2006 · 1 453 Inlägg

Ja har sparat ända sen ja köpte min moppe "endurokittat yamaha 125 99"  tongue på avbetalning i 1 år av en polare när ja va 15 sen sålde ja den förr nästan exakt 2 år sen och jobbat varje sommar lov samt helger sen dess och offrar mkt annat skoj för denna hobby dock fick ja bmw  pga skatte skuld wink fälgarna har ja köpt sj. Annars e de faktist bara ja som fixat ihop detta och fortfarande går sista året på gymnasie och inte pga av min ensamstående mamma me 3 barn tunna plånbok! smile

Senast redigerat av nissan 200sx (31 oktober 2006)

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"
nr1Bimmer
31 oktober 2006 · 15 Inlägg

Köpte mina bilar helt själv. Dvs tjänade ihop mina pengar och köpte allt jag ville ha (det jag kunde iaf).

/// Bimmarkomanen
Newman mickenyman.se
31 oktober 2006 · 687 Inlägg

Det har vi inte tongue sponsra mig hehe

Ford 34 "Nyman Racing" (2014)
Volkswagen Passat tdi 3c "Bestparts.se" (2007)
Honda Civic "Team Nyman" (1991)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang