Hur har ungdomar råd?

sneaky200sx japs-nörd
1 november 2006 · 76 Inlägg

samma här, har fått betala alla bilar själv o allt som är gjort med dom...som Goffy sa, det handlar om att prioretera.

Den som ingen Turbo har, den får åka utan Bar
Merclone Leg. Spådam
1 november 2006 · 816 Inlägg

Fick GTOn när jag tog körkortet och Mercuryn när jag fyllde 19. Håller på att fixa till en Shelby Mustang GT-350, men den har jag köpt för (på tok för många) egna pengar.

Two words; You LOSE!
Riktiga muskelbilar har vindrutetorqueare.
Jonni
1 november 2006 · 1 256 Inlägg

Påminner lite om en tråd jag la upp..

Allt handlar idag om hur man lägger upp sin ekonomi...

Jag prioriterar bort väldigt mycket saker själv.. bara för att kunna göra mer roligt med bilen smile Att ha tjej är bland annat en stor ekonomisk förlust.. Iaf för mig! Jag älskar att skämma bort nära och kära! så just nu är bilen min kära wink


Här är en låt som vi alla kan skratta lite åt "PAPPA BETALAR"

högerklicka och spara som:

http://randig.se/FFL_LATE/default2.asp?count_id=4

Senast redigerat av Jonni (1 november 2006)

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
1 november 2006 · 5 753 Inlägg

jag fylLde 18 i agusti å har en sierra 2,9 -91 så jag kan inte på stå att jag är bortskämd men därimot då många ungdomar med nya fina bilar har väll rika föräldrar så dom får de dom pekar på...typ... men då menar jag inte alla men nåra sånna finns de ju oxå... sen finns de ju dom som har sparat å slitit ihop pengarna för å kunna ha råd med en fin bil smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
goffy
1 november 2006 · 324 Inlägg

Ioch för sig är det väl inte fel att ha täta föreldra eller? Hade mina föreldra varigt tätta och velat köppe en fet bil till mig hade jag definitivt inte sakt nä till det (vem hade gjort det?) men som sack så har man ju inte det så man får jobba och slita för sitt eget men det har ju ingen dött av eller?

Men sen när det är slut med att pappa betalar hur fan har dom då tänkt att unngarna ska klara sig???? Då har dom ju ingen upfattning av vad pengavärde är.....

Senast redigerat av goffy (1 november 2006)

goffy
1 november 2006 · 324 Inlägg

Hheh jo det är sant inte gratis att ha en brud hehe men det är det värt wink
Grymt rolig låt heheh

Jonni skrev:
Påminner lite om en tråd jag la upp..

Allt handlar idag om hur man lägger upp sin ekonomi...

Jag prioriterar bort väldigt mycket saker själv.. bara för att kunna göra mer roligt med bilen smile Att ha tjej är bland annat en stor ekonomisk förlust.. Iaf för mig! Jag älskar att skämma bort nära och kära! så just nu är bilen min kära wink


Här är en låt som vi alla kan skratta lite åt "PAPPA BETALAR"

högerklicka och spara som:

http://randig.se/FFL_LATE/default2.asp?count_id=4

Maizer
1 november 2006 ·

Alltså jag får verkligen inte det jag pekar på, men är det inte ganska naturligt att föräldrarna hjälper till med en del? Alla verkar tycka att de är så jävla duktiga, jag har jobbat ihop det mesta jag också, men skulle aldrig haft råd utan mina föräldrar.

JonHultgren
1 november 2006 · 95 Inlägg

Aldrig att jag får pengar av mina päron för att lägga på bilen. Farsan betala skatt å försäkring på min första bil det första året, sen har jag betalt allt själv med mina egna intjänade pengar.

zortep
1 november 2006 · 911 Inlägg

Jonni skrev:
Påminner lite om en tråd jag la upp..

Allt handlar idag om hur man lägger upp sin ekonomi...

Jag prioriterar bort väldigt mycket saker själv.. bara för att kunna göra mer roligt med bilen smile Att ha tjej är bland annat en stor ekonomisk förlust.. Iaf för mig! Jag älskar att skämma bort nära och kära! så just nu är bilen min kära wink


Här är en låt som vi alla kan skratta lite åt "PAPPA BETALAR"

högerklicka och spara som:

http://randig.se/FFL_LATE/default2.asp?count_id=4

haha skön låt fan !

pic up the phone, wazzzaaa
Draedon kontorsråtta
2 november 2006 · 231 Inlägg

vissta har mina päron hjälpt till med tidigare bilar.. men då har det varit bilar för 10-12 tusen. är 22 bast nu och passaten har jag lånat lite pengar till. ser inge fel med att låna till en bil, jag resonerar så här: jag har ett bra jobb med rätt bra lön, ska skulle lätt kunna spara ihop till bilen MEN, jag tycker det är värt lite ränta för att slippa vänta och spara och istället kunna köpa bilen direkt.

edit: stavfelsnisse...

Senast redigerat av Draedon (2 november 2006)

dusty Living in the fastlane
4 november 2006 · 2 616 Inlägg

avbetalning för mig 2002kr/månaden

jensonnn
5 november 2006 · 180 Inlägg

jag erkänner...jag FICK min bil tongue
en röten golf för 1 000 kr så har jag haft den sedan jag var 12 o fixat lite då o då tongue

är jag bortskämd nu? (har jobbat till mig alla pengar till den mc:n jag ska köpa)



*edit* jag la 500 på en ny front oxå för de förra va röööööööten tongue

Senast redigerat av jensonnn (5 november 2006)

trosor är röda kalsonger är blå,eh va fan dom ska ju av endå!
Tompa Wheel whore
5 november 2006 · 215 Inlägg

Jag har inte lånat ett öre i hela mitt 21åriga liv.Har inga större planer på de heller (eller för boende framöver kanske).Men för bil vill jag inte låna några pengar då man har förlorat hälften av värdet på bilen innan första betalnigen.

Audi A6 "Sportback" (2008)
Volkswagen Jetta LS "HennryJetta" (1981)
Volkswagen Golf GLi "Pinka bilen" (1984)
ToXtreme
5 november 2006 · 3 627 Inlägg

Jag undrar detta mä.. Visst farsan har sagt att han kan slänga in några slantar men sen då? Å alla dessa som sägs bygga bilar på sitt studielån, BullShit.. Jag har ju fan knappt råd att leva på mitt som det är utan bil tongue

Hur ska man få det att gå ihop? Hur får man råd mä bensin? Lr kör man inte bilen? tongue

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)
William
5 november 2006 · 178 Inlägg

ToXtreme skrev:
Jag undrar detta mä.. Visst farsan har sagt att han kan slänga in några slantar men sen då? Å alla dessa som sägs bygga bilar på sitt studielån, BullShit.. Jag har ju fan knappt råd att leva på mitt som det är utan bil tongue

Hur ska man få det att gå ihop? Hur får man råd mä bensin? Lr kör man inte bilen? tongue

bygga nån bil på bara studielånget tror jag inte på... ev om man har nån överjävla bra betalt sommarjobb wink
..visst kan man ha bil dock, men enligt mig förutsätter det nog att man kan göra en del själv. alternativt att man har en bil som inte går sönder, men helst en kombination tongue
jag lägger ca 1500kr på jeepen inkl skatt/försäkring och bensin per månad. använder dock bara bilen till storhandling och nöjeskörning, cyklar till plugget. dessutom nån hemresa till föräldrarna också, men då brukar jag kunna få lite sponsring av snälla föräldrar i form av bensin halva vägen eller så.

ev lån som student vore dock omöjligt, enligt mig iaf...

sonnyT5
5 november 2006 · 78 Inlägg

sj har jag fåt slita ihopa varenda en krona till min bil !!! inget hjälp av mamma och pappa här inte, det e bara till att välja vad man vill läga pengarna på, tjejen eller bilen hmm ja klart bilen har ju ingen tjej *S* men när jag gick i skolan så var det bara att jobnba extra annars går det ju inte alldrig på 1050 det e omöjligt när man skall betalla försäkringar m.m. nä tacka vet jag jobba, jobbar 6-7 dagar i veckan 240h i månaden ca det e hellt ok och då kan man faktiskt lägga pengar på både bil och tjej hahaha så inget pappa betallar här inte

livet rockar över 240km/h
även böterna :(
Volvo V70 "sonnyt5" (2001)
Volvo V70R (2004)
Bullo Mazda 3 MPS, bilder på gång!
5 november 2006 · 1 852 Inlägg

allt handlar om hårt slitande och prioriteringar eller generösa föräldrar, slutsatsen är dragen efter att ha läst igenom tråden..

Och, vi snackar inte om personer som fått en gammal sierra eller golf, utan en bil för 100 tusen +..

man lever bara en gång så lev väl!
Benan
5 november 2006 · 271 Inlägg

Om man måste snåla och vända på varje slant har man nog en bil som e lite över ens tillgångar...!? Livskvalitén e ju helt borta om man måste tänka på att spara till biljävlen hela tiden och inte kunna göra nått annat..

Sen spelar det nog mycket roll var man bor.. Finns inga hyreslägenetr i min kommun och en 2:a ligger på runt 700-800kkr med en hyra på 4500 i månaden.. Lite skilland om man bor i norrlandsskogarna där boendekostnaderna kanske mindre än hälften..!

Själv har jag aldrig lånat en krona till mina bilar el nått annat heller! Har haft Caprin sen jag 16år, är 23 nu så det har varit en rullande renovering! smile

Senast redigerat av Benan (5 november 2006)

JohnnyN Rutinerad medlem
5 november 2006 · 1 938 Inlägg

Jag har sparat, sparat, jobbat, sparat, jobbat och sparat tongue
Enda som pappa har betalat på min bil, så är MaGnat-förstärkaren som jag fick till födelsedan smile

Som nån skrev här tidigare också: "Det är inte inkomsterna som gör dej rik, det är de små utgifterna."

_Glenne_ Bry mindre, varva mer
5 november 2006 · 5 753 Inlägg

jag slet med ett sommar jobb i sommar å köpte min bil... dock så kostade den bara ca: 10000:- men endå smile men sen så har man ju börjat renovera å grejjer så man är väll uppe i 15000:- nu kanske å mer blir de när man ska lacka å köpa front å grejjer å jag lever bara på studiebidrag nu så därför går de ju liiite segt å göra iordning bilen som man vill ha den men men big_smile

Jag skryter inte gärna och spelar inte känd men jag är född till en stjärna och kommer dö som en legend!
BMW 535iM E28 "Imolarot II" (1986)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang