ja men vad som sker i drifting är att med ackerman så bromsas bilen ner då hjulen pekar inte rakt i den riktningen du kör när du driftar, därav vill folk ha paralellstyrning iomed att då kan du drifta i ditt maximala styrutslag och då kan du ju börja åka brett på riktigt. ja på en gatubil vill du inte ha paralellstyrning då det bryter som fan i svängar då det inre hjulet måste svänga mer för att cirkeln den kör i är mindre.
men enkelt förklarat om man vill bygga om till paralellstyrning så får du flytta in styrledens till spindelleden så att dom sitter i linje, dock vetifan hur man ska klara av det på din bil iomed hur styrningen är byggd/placerad, då får du höra med någon som kan detta bra.
Om man vill fula, bara på skoj för att prova kan man ha 4-5 grader toe in på båda hjulen. bilen får då paralellstyrning vid fullt rattutslag men är fullt okörbar i övrigt.
ackerman och toe in är iaf två helt skillda saker. så vi får inte blanda ihop dom.
men jag antar att om du flyttar om styrarmarna så att dom ligger i perfekt linje med din nedre spindelled så ska du få en klart godkänd paralellstyrning.
Kanske lite rörigt men jag är fortfarande glad amatör i detta område.