Bagagelucka problem - Mercedes E sedan 2008

Lamborghini1000
16 juni 2013 · 1 Inlägg

Nån som har erfarenhet av detta problemet?

Har fått helt plötsligt problem med fyra grejer samtidigt.
Bagagelucka, skyltljus, bromsljus (bara den diodljuset på bagageluckan, inte de på sidorna) och bagagerum belysningen har slutat fungera samtidigt. Bagage luckan går inte att öppna från insidan, alltså med knappen, ljuset vid knappen på förrardörren lyser inte heller, fjärrstyrningen fungerar inte heller på bagageluckan. Öppnar bagageluckan bara manuellt med nyckel.

Felsökningar:
1.Har kollat på säkring 12 (bagageluckans säkring), det var inget fel, har kontrollerat alla andra säkringar de är också ok. (som jag vet säkringarna på E-klassen sedan finns fram vid ratten och på vänstersida i bagageluckan).
2. Har kollat på några reläer som sitter nära säkringarna på bagagerummet om de luktar, det var ingen brännlukt, har knackat lite på de men det sker ingenting.
3. Har följt bunten med kablar som kommer från bagageluckan och ner till säkrings/relädosan alla värkar hela och sitter på plats.

Nån som har erfarenhet av detta problemet?

Tacksam för svar!

Ah_benz
12 november 2017 · 5 Inlägg

Hej,

Jag har fått samma problem med min E-klass från 2009. Fick du något svar gällande din fråga?

/AH

axxet Jag ska hjälpa dig..med det lilla jag kan..
12 november 2017 · 4 917 Inlägg

Vi tror på kabelbrott eftersom mycket slutat fungera samtidigt.
Förmodligen där luckan rör sig mycket med kabelstammen.

Köp inte grisen i säcken bara..
Masken är odlarens bäste vän..
Dom rike dom kan, VI fattiga försöker..
Sevan
16 februari 2021 · 1 Inlägg

Fick samma problem på min E Klass 2007 igår ville jag veta om jag har den finessen på min nyckel. Så det lyste bara en röd lampa. Sen på kvällen när vi var och handlade och jag låste upp bilen ville jag öppna  luckan ute ifrån. Vilket inte gick. Varken inne ifrån bilen. Idag på morgonen fick jag följande fel på Displayen i bilen. Höger samt vänster skylt belysning. 3 de bromsljus. Samt höger halv ljus. Bytte inte för längesen både halvljus då det är xenon på bilen. Så jag ringde till butiken där jag köpte dem och dem skickade en ny. När jag bytte den sedan så var det inget fel på ljuset utan nått annat fel. Vänster sidan fungerar som den skall. Nån som känner igen dessa problem?

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang