Stenskott

Vita_Vargen
23 juni 2013 · 1 281 Inlägg

Lyckades få ett helt jävla otroligt stenskott på 300an när jag var ute och åkte nyss.
Åkte ifrån Tumba mot Hallunda/Alby och får en pizzabud bil efter mig som har bråttom som fan och ligger i arslet.
Själv hade  jag inte bråttom så lägger mig lite åt sidan men han kör inte om på ~700m, fortsätter ligga till höger och passerar Hågelby infarten var på han sätter plattan i mattan och bränner om (på avfarten mot Hågelby och sen in framför mig) och jag hör bara en fet smäll i kupen och tänker fan. Hörde att den tog i glaset men sen tänkte jag att det lär ju inte blivit nå allvarligt... resultatet var fan det värsta jag sett i stenskottsväg, 3 ggr har samma sten träffat bilen!

https://www1.garaget.org/gallery/images/137/136928/136928-0ddafa1c259b90ebd62f419d09e2c925.jpg

Tips på hur man kan dölja skadorna på rutan på bästa sätt? Skadan på lacken ska jag försöka lösa så fort jag hittat ett lackstift i rätt kulör.

Senast redigerat av Vita_Vargen (24 juni 2013)

Busgrabb Rejsa ?
23 juni 2013 · 2 959 Inlägg

Du har inte funderat på att en ett stenskott inte går att rå för?

Autotech
BMW 335D (2008)
Pavva
23 juni 2013 · 1 215 Inlägg

Busgrabb skrev:
Du har inte funderat på att en ett stenskott inte går att rå för?

+1

____________________________
Oseriösa modifieringar som utförts på ett seriöst sätt ♥
BMW E36 325i Turbo "Trettisexan" (1993)
Vita_Vargen
23 juni 2013 · 1 281 Inlägg

Busgrabb skrev:
Du har inte funderat på att en ett stenskott inte går att rå för?

Visst jag hade inte gnällt om det hade varit på motorvägen i normal trafik etc. då är det sånt som händer. Men nu gjorde ju han en vad jag vet olaglig omkörning.

WoozyDozz
23 juni 2013 · 918 Inlägg

Visst gjorde han det men du kan knappast sätta dit han för det.

dan-kristian
23 juni 2013 · 518 Inlägg

vad har du tänkt göra? prata med pizzerian och be dom betala för din bil då dom kört om dig? filma gärna då jag vill se pizzabagarens min då du pratar med han..

Mack Forum- och sitemoderator
23 juni 2013 · 26 136 Inlägg

Ord står mot ord.
Enda svaret jag tyvärr tror du kommer få är;

"Sorry kompisch..vill du ha en pizza i stället?"

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Vita_Vargen
23 juni 2013 · 1 281 Inlägg

WoozyDozz skrev:
Visst gjorde han det men du kan knappast sätta dit han för det.

Visst är det så, tråden är väl mest ett sätt att få ut ilskan lite, i brist på annat roll

dan-kristian skrev:
vad har du tänkt göra? prata med pizzerian och be dom betala för din bil då dom kört om dig? filma gärna då jag vill se pizzabagarens min då du pratar med han..

Haha jadu, ett vettig konversation ska man väl säkert kunna ha om saken. Inte förväntar jag mig nån ersättning men man vill väl få dom att tänka till lite på hur dom kör. Ska dom köra som biltjuvar så kan dom väl iaf montera stänkskydd på bilfan så dom inte blästrar bilen bakom vid omkörningar som denna.

Germax
24 juni 2013 · 12 086 Inlägg

Är det ens olagligt att råka skjuta en sten efter bilen? tongue

Hade någon lyckats stanna mig och gapat över ett stenskott som jag råkat skjuta bakom bilen skulle jag skrattat och frågat vad han ska göra åt saken smile

Synd på stenskottet såklart.

Senast redigerat av Germax (24 juni 2013)

Crxkoffe
24 juni 2013 · 847 Inlägg

Mack skrev:
Ord står mot ord.
Enda svaret jag tyvärr tror du kommer få är;

"Sorry kompisch..vill du ha en pizza i stället?"

HAHAHA +1 det har han rätt i faktiskt, men jag lider med dej kompisch

Kika gärna in min Honda Crx som under våren går med turbo och bakhjulsdrift på vägarna! =)
Vita_Vargen
24 juni 2013 · 1 281 Inlägg

Germax skrev:
Är det ens olagligt att råka skjuta en sten efter bilen? tongue

Hade någon lyckats stanna mig och gapat över ett stenskott som jag råkat skjuta bakom bilen skulle jag skrattat och frågat vad han ska göra åt saken smile

Synd på stenskottet såklart.

Om det beror på, om förraren som orsakar stenskottet kör vårdslöst så är det faktiskt det, men typ omöjligt o bevisa då det oftast är ord mot ord.

Senast redigerat av Vita_Vargen (24 juni 2013)

eL0F
24 juni 2013 · 1 090 Inlägg

fick ett stenskott för nån månad sen ute vid Haninge som sprängde halva min framruta big_smile .. men jag kunde inte hitta stenen som gjorde det.. så det blev ingen anmälan sad

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
Curse
24 juni 2013 · 686 Inlägg

Stenskott får man leva med om man kör bil. Så bara lägg ner.

Mazda 6 "MPS" (2006)
ErikAxelsson
24 juni 2013 · 517 Inlägg

Det går ju att undvika stenskottskjutning om man bara ger fan i att kasta sig in framför folk på vägen.
Å andra sidan kanske det var pay back för all sten du skickade genom att ligga längst ut till höger på vägen..?

Vettemannen >>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
24 juni 2013 · 14 039 Inlägg

Vita_Vargen skrev:
Lyckades få ett helt jävla otroligt stenskott på 300an när jag var ute och åkte nyss.
Åkte ifrån Tumba mot Hallunda/Alby och får en pizzabud bil efter mig som har bråttom som fan och ligger i arslet.
Själv hade  jag inte bråttom så lägger mig lite åt sidan men han kör inte om på ~700m, fortsätter ligga till höger och passerar Hågelby infarten var på han sätter plattan i mattan och bränner om (på avfarten mot Hågelby och sen in framför mig) och jag hör bara en fet smäll i kupen och tänker fan. Hörde att den tog i glaset men sen tänkte jag att det lär ju inte blivit nå allvarligt... resultatet var fan det värsta jag sett i stenskottsväg, 3 ggr har samma sten träffat bilen!

http://www1.garaget.org/gallery/images/137/136928/136928-0ddafa1c259b90ebd62f419d09e2c925.jpg

http://www1.garaget.org/gallery/images/137/136928/136928-88344fedccbe1c500dae030195fcd8d3.jpg

Nu förstår jag att det såklart är mer eller mindre totalt omöjligt att bevisa nånting i en sån här situation och det antagligen kommer stå ord mot ord och det är helt meningslöst att ens försöka göra nått åt saken men tänkte höra ifall det är nån som har nån idé.

Iom att jag vet vilken pizzeria de var så funderar jag på att åka o snacka med dom fast dom lär ju bara neka allt.

Jag förstår din frustration men det är nog bara att svälja förtretet i detta läge. Oavsett om det är en Pizzeriabil eller Wallenbergs bil eller nån annan så är det svårt att bevisa. Ren otur bara och synd om bilen självklart!

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!
Chevrolet Corvette C4 "RÖDA FARAN" (1986)
Pontiac Trans Am GTA "PIZZARÄCERN" (1987)
Vita_Vargen
24 juni 2013 · 1 281 Inlägg

ErikAxelsson skrev:
Det går ju att undvika stenskottskjutning om man bara ger fan i att kasta sig in framför folk på vägen.
Å andra sidan kanske det var pay back för all sten du skickade genom att ligga längst ut till höger på vägen..?

Låg inte och körde i väggrenen utan la mig som jag skrev "lite åt sidan", jag körde inte ut i väggrenen eller liknande.

Nissan 300ZX TwinTurbo "Italien import"Skoda Felicia Pickup 1.3Mercedes E200 "W123"Jeep Cherokee XJ "Sport"Subaru Impreza GT "STi v7"Volvo 245 GLVolvo 745 Turbo IntercoolerPorsche Boxster SSuzuki Jimny "Samurai"Mazda Miata "Mazdaspeed 1.8T"Subaru Impreza GT "STi v7"Porsche Boxster SMercedes E200 "W123"Jeep Cherokee XJ "Sport"Nissan 300ZX TwinTurbo "Italien import"Volvo 740 GLT 16 Valve "8400 mil"Volvo 745 Turbo IntercoolerMazda MiataSkoda Felicia Pickup 1.3Volvo 245 GLSubaru Impreza GT "STi v7"Volvo 740 GLT 16 Valve "8400 mil"Volvo 245 GLNissan 300ZX TwinTurbo "Italien import"Volvo 745 Turbo IntercoolerJeep Cherokee XJ "Sport"Mazda Miata "Mazdaspeed 1.8T"Porsche Boxster SMazda MiataSuzuki Jimny "Samurai"Suzuki Jimny "Samurai"Mazda Miata "Mazdaspeed 1.8T"Mercedes E200 "W123"Nissan 300ZX TwinTurbo "Italien import"Lexus GS430Jeep Cherokee XJ "Sport"Porsche Boxster SSkoda Felicia Pickup 1.3Subaru Impreza GT "STi v7"Volvo 745 Turbo IntercoolerSkoda Felicia Pickup 1.3Subaru Impreza GT "STi v7"Porsche Boxster SLexus GS430Mercedes E200 "W123"Suzuki Jimny "Samurai"Jeep Cherokee XJ "Sport"Volvo 740 GLT 16 Valve "8400 mil"Volvo 245 GLMazda MiataSubaru Impreza GT "STi v7"Nissan 300ZX TwinTurbo "Italien import"Volvo 245 GLVolvo 745 Turbo IntercoolerLexus GS430Volvo 740 GLT 16 Valve "8400 mil"Mazda Miata "Mazdaspeed 1.8T"Jeep Cherokee XJ "Sport"Mazda MiataSuzuki Jimny "Samurai"
MrEricsson Ratthållare PÅ Elite Nivå
24 juni 2013 · 5 650 Inlägg

haha man trodde man hade sett allt sen loggade man in på gorg som vanligt haha.

tips 1 om du är så jävla rädd om bilen att den kan få sten skott köp ett museum ställ den där
tips 2 klaga på komunen att dom inte orkar plocka upp allt grus de sprider ut på vintern .

ps akta dig för lastbilar med släp de rör upp grus och dam och stenar o olika storlekar som gör 25 gånger mer skada.
riktigt löjligt skaffa bättrings lack och få de och se bra ut istället och get over it

Volvo 142 "De Luxe" (1974)
Jimmy_N Makaronborrare
24 juni 2013 · 993 Inlägg

MrEricsson skrev:
ps akta dig för lastbilar med släp de rör upp grus och dam och stenar o olika storlekar som gör 25 gånger mer skada.
riktigt löjligt skaffa bättrings lack och få de och se bra ut istället och get over it

Grus och sten okej, men är jävligt glad att lastbilarna jag legat bakom aldrig dragit upp blomplockande damer från vägrenen. Kan bara föreställa mig hur vindrutan blir efter det yikes

eL0F
24 juni 2013 · 1 090 Inlägg

Jimmy_N skrev:

MrEricsson skrev:
ps akta dig för lastbilar med släp de rör upp grus och dam och stenar o olika storlekar som gör 25 gånger mer skada.
riktigt löjligt skaffa bättrings lack och få de och se bra ut istället och get over it

Grus och sten okej, men är jävligt glad att lastbilarna jag legat bakom aldrig dragit upp blomplockande damer från vägrenen. Kan bara föreställa mig hur vindrutan blir efter det yikes

haha att få en dam på rutan måste suga ganska kraftigt big_smile

Volkswagen Lupo "avställd" (2000)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang