11002
Sök

Drag till Audi S4?

12 086 Inlägg
26 juni 2013
Trådstartare
Jag letar efter avtagbart drag till en Audi S4 -04, letar i tyskland men inget jag hittar passar varianter med V8 enligt specarna. Ni som är bättre insatta i märket, vad gäller?

Avstängd
10 388 Inlägg
26 juni 2013
Germax skrev:
Jag letar efter avtagbart drag till en Audi S4 -04, letar i tyskland men inget jag hittar passar varianter med V8 enligt specarna. Ni som är bättre insatta i märket, vad gäller?

Kolla så att det ens går att typa in din kärra med drag (jodå, det finns bilar som det inte går med)

Titta under släpvagnsvikt i regbeviset

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

12 086 Inlägg
26 juni 2013
Trådstartare
Jag kollade upp bilen på transportstyrelsen och det står ingen släpvagnsvikt specad så du har nog rätt.

Jag kan ändå tycka det är märkligt att inga V8 modeller är specade, A4 med V8 borde ju rimligtvis kunna utrustas med drag?

Avstängd
10 388 Inlägg
26 juni 2013
Germax skrev:
Jag kollade upp bilen på transportstyrelsen och det står ingen släpvagnsvikt specad så du har nog rätt.

Jag kan ändå tycka det är märkligt att inga V8 modeller är specade, A4 med V8 borde ju rimligtvis kunna utrustas med drag?

Ja, det är helt knasigt det där. Menar, det är ju "samma bil" fast "bättre" än den vanliga A4:an, så jag förstår inte heller det.

Vet någon polare som för "några år sen" som hade samma problem med en Honda Civic R-något. Gick inte, den vanliga gick däremot alldeles utmärkt att sätta drag på

1 938 Inlägg
26 juni 2013
Frågan är om a4-draget passar, och i så fall vad bilprovningen skulle säga om man kommer med det monterat på s4.

Allfixare
1 475 Inlägg
26 juni 2013
Germax skrev:

Finns ingen A4 med V8...

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
27 juni 2013
Bilfabrikanterna tycker väl inte att det ska sitta en ful dragkrok på deras sportigare modeller. Men stark motor och stora bromsar är ju annars idealiskt för att dra olika vagnar.

Avstängd
10 388 Inlägg
27 juni 2013
Glesmark skrev:
Frågan är om a4-draget passar, och i så fall vad bilprovningen skulle säga om man kommer med det monterat på s4.

Något drag passar iaf, då jag sett mer än en S4 med drag. Hur de löser det vid besiktning exempelvis, låter jag vara helt osagt däremot (jodå, jag är säker på att det varit S4:or)

- - - - - -

fish skrev:
Germax skrev:

Finns ingen A4 med V8...

Du missade tydligen hela grejen -ordentligt-

En S4 är ju en "A4 med V8 och lite andra "pryttlar" ". Det är ju i grunden samma bil.
Senast redigerat av it_mutt (27 juni 2013)

Allfixare
1 475 Inlägg
27 juni 2013
Han skrev ju A4 med v8 borde kunna utrustas med drag... Jag antog att han menade just en A4 med V8. Besserwisser.

Avstängd
10 388 Inlägg
27 juni 2013
fish skrev:
Han skrev ju A4 med v8 borde kunna utrustas med drag... Jag antog att han menade just en A4 med V8. Besserwisser.

Det är därför han i rubriken frågar efter drag till en S4...ja jösses.

214 Inlägg
28 juni 2013
Jag har avtagbart drag på min s6 med v8, kan kolla om jag ser vem som tillverkat det. Dom kanske har till s4.

Avstängd
10 388 Inlägg
28 juni 2013
Nobrando skrev:
Jag har avtagbart drag på min s6 med v8, kan kolla om jag ser vem som tillverkat det. Dom kanske har till s4.

Ja men till Ur-S4:an finns drag (dvs C4-chassit., som du också har)

Sök