Vw 1302 -72 Renovering/ombyggnad

Totalrenoverar/ custombygger min vw bubbla! Den ska bland annat sänkas, breddas och lackas. Originalfälgarna ska breddas. Jag ska bygga eget avgassystem,egen inredning, montera ljud. Det blir en hel del olika saker. Målet är att skapa en helt egen stil,något som inte redan finns. Och att få en grym bil att köra förstås!
  • 124 Följare
  • 96 988 Visningar
  • Uppdaterades senast 17 januari 2015
MhGren Bubblameck
7 september 2014 · 232 Inlägg

Fan vad bra det blev! smile

Kör man luftkylt så kan inget läcka.
Kolla gärna in min bubblarenovering: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=266960
Buder
7 september 2014 · 146 Inlägg

MhGren skrev:
Fan vad bra det blev! smile

Tack! riktigt nöjd faktiskt smile

lewwan Överladdad gröngöling
8 september 2014 · 1 302 Inlägg

Förbannat rå blev den!! Tummen upp! big_smile

Volvo 242DL "Den gröne" (1975)
Buder
8 september 2014 · 146 Inlägg

lewwan skrev:
Förbannat rå blev den!! Tummen upp! big_smile

Tacktack! smile

svensson99
8 september 2014 · 72 Inlägg

Den ser ju riktigt grym ut smile

Volvo 940 S (1996)
_Budda_
8 september 2014 · 205 Inlägg

Sjukt frän! Riktigt snyggt bygge big_smile

Buder
8 september 2014 · 146 Inlägg

svensson99 skrev:
Den ser ju riktigt grym ut smile

Tack smile

Buder
8 september 2014 · 146 Inlägg

_Budda_ skrev:
Sjukt frän! Riktigt snyggt bygge big_smile

Tackar! Kul med sån respons på första bygget man gör! smile

tommyhjortasen
8 september 2014 · 1 049 Inlägg

Fint jobb, härligt stuk.

Buder
8 september 2014 · 146 Inlägg

tommyhjortasen skrev:
Fint jobb, härligt stuk.

Stort tack smile

Gussam
3 oktober 2014 · 619 Inlägg

Hittade tråden, plöjde hela direkt. bland de snyggaste bubbla-byggena jag sett smile
Jag gillar att du behållit baksäte och inte byggt om den till en racer med en massiv bur och utan några ljudabsorbenter.
Sånna här bilar skall inte stå i ett garage och bara användas på träffar och vid banåkning.

Vad är planen nu? du nämde tidigt planer på att sätta i en nyare motor.

Buder
5 oktober 2014 · 146 Inlägg

Gussam skrev:
Hittade tråden, plöjde hela direkt. bland de snyggaste bubbla-byggena jag sett smile
Jag gillar att du behållit baksäte och inte byggt om den till en racer med en massiv bur och utan några ljudabsorbenter.
Sånna här bilar skall inte stå i ett garage och bara användas på träffar och vid banåkning.

Vad är planen nu? du nämde tidigt planer på att sätta i en nyare motor.

Vad kul att höra,tackar! smile den går inte på tomgång nu, jag har försökt med allt jag kan utan resultat.. Så jag ska lämna den till en kille som ska titta på det. Om det inte är smidigt att fixa så blir det nog ett byte. Dock ingen monstermotor, men något piggare än det som sitter i nu!

Gussam
8 oktober 2014 · 619 Inlägg

Buder skrev:

Gussam skrev:
Hittade tråden, plöjde hela direkt. bland de snyggaste bubbla-byggena jag sett smile
Jag gillar att du behållit baksäte och inte byggt om den till en racer med en massiv bur och utan några ljudabsorbenter.
Sånna här bilar skall inte stå i ett garage och bara användas på träffar och vid banåkning.

Vad är planen nu? du nämde tidigt planer på att sätta i en nyare motor.

Vad kul att höra,tackar! smile den går inte på tomgång nu, jag har försökt med allt jag kan utan resultat.. Så jag ska lämna den till en kille som ska titta på det. Om det inte är smidigt att fixa så blir det nog ett byte. Dock ingen monstermotor, men något piggare än det som sitter i nu!

Har ingen aning om det är samma som gäller här men hade samma problem med vår OG900:a (86). Man fick sitta och smygvarva vid varje rödljus för att den inte skulle dö.

Vi lämnade in den till en privatmekaniker och det visade sig att det var något fel på styrningen. Han kopplade bort det och ställde upp tommgången manuellt.
Det man behöver tänka på är att varmköra den och sen skruva ner tomgången innan desiktningen så man inte får för höga avgasvärden (skruv på gasreglaget i motorn).
Om du byter behövs ju ingen monstermotor för att pigga upp en bubbla. I och med att den är så lätt kan en för stor motor stjälpa mer än det hjälper... Lagom mycket så den fortfarande är skön att köra är mina två cent.

Hur som... lycka till

MhGren Bubblameck
8 oktober 2014 · 232 Inlägg

En grej som jag och min polare gjorde när min vägrade att gå på tomgången var att binda upp choken i icke-aktivt läge för att utesluta chokeelementet som orsak. För att göra en ganska kort historia ännu kortare: Chokeelementet var trasigt och den gick bra efter att det byttes ut. smile

Kör man luftkylt så kan inget läcka.
Kolla gärna in min bubblarenovering: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=266960
Buder
17 januari 2015 · 146 Inlägg

Nu har det gått en väldigt lång tid sen jag gjorde något här, tappade all energi när motorn började krångla. Min syster backade på den och allt kändes bara allmänt surt. Bilen var ju klar egentligen, men nu har jag en vinter på mig att fixa den perfekt till nästa säsong. Nu är energin tillbaka! wink

Bilen blev alltså överhettad påväg till bugrun, ljuddämpningsmattan hade släppt och satt sig för fläkten, fixade det och drog till gatebil helgen efter big_smile  Men problemen tog tyvärr inte slut för det, ett tag efter började den gå skit och jag ska nu (efter lång tid) plocka ur motorn. Gissar att en topp tagit stryk. Så vi får se om det blir att fixa det eller byta motor smile Plåten bakom motorn blev så varm att lacken började bubbla och har rest sig, så det ska fixas. Samt skärmen min kära syster backade på..



https://www1.garaget.org/gallery/images/177/176159/176159-4d0475475045eeee59ff78208cdd973d.jpg
Här ser ni bakdelen.. usch. Ska även bygga helt eget avgasystem så jag kan sänka den mer. Det är lägsta punkten i bak just nu. Dessutom gillar jag inte röret man ser i mitten.. Så det blir att plocka av ormboet och bygga eget hela vägen smile
Jag ska även få ut bakhjulen lite mer, vill ha det tightare emot skärmen smile
(nya projektet jämte)


https://www1.garaget.org/gallery/images/177/176159/176159-95dd836c827f9cf69b200802a9135268.jpg
Nu är den alltså tillbaks i garaget där den byggdes för att bli fixad smile


https://www1.garaget.org/gallery/images/177/176159/176159-b83226f833630fcb6d410a7dde773701.jpg
Har förberett allt för att lyfta ur motorn (vilket är smidigt på bubblor). Ska även lacka plåten som är röd, denna gången skippar jag mattan wink

J-Frank
17 januari 2015 · 1 410 Inlägg

Härligt du är på G igen smile

Buder
17 januari 2015 · 146 Inlägg

volvo_pure_power skrev:
Härligt du är på G igen smile

Ohja! smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang