Har en handbroms som inte tar, den är spänd och jag har haft nere allt och smörjt upp och slipat av backarna (som är bra) Men handbromsen tar fortfarande ingenting, vad göra ?
Sitter justeringar ute vid backarna om bilen är äldre än 1978 års modell, men det går att eftermontera på nyare årsmodeller också... Dock SKA det gå att få till handbromsen utan det när allt är som det ska... hm.
Får jag fråga om du har spänt din handbroms via spaken?
Ja vid spaken eftersom det inte finns några justerskruvar vid backarna. Är det något som jag inte borde gjort? Isf hur ska jag bära mig åt? Mvh
Man justerar aldrig vid spaken. Endast för att justera spelet på vajrarna. Vilken årsm är det på bilen. Ska ju sitta ett kugghjulsliknande hjul som du justerar ut backarna på.
2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97
Får jag fråga om du har spänt din handbroms via spaken?
Ja vid spaken eftersom det inte finns några justerskruvar vid backarna. Är det något som jag inte borde gjort? Isf hur ska jag bära mig åt? Mvh
Man justerar aldrig vid spaken. Endast för att justera spelet på vajrarna. Vilken årsm är det på bilen. Ska ju sitta ett kugghjulsliknande hjul som du justerar ut backarna på.
88ans, altså inget kugghjul vid backarna, det går två vajrar in till spaken och där har jag justerat så bra jag kunnat och spänn handbromsen så att den är spän men den tar väldigt väldigt dåligt ändå trots att allting rör sig bra, är det backarnas material som kan va dåligt? Vet nämligen inte var dom här backarna är köpta nånstans nån gång i tiden mvh
88ans, altså inget kugghjul vid backarna, det går två vajrar in till spaken och där har jag justerat så bra jag kunnat och spänn handbromsen så att den är spän men den tar väldigt väldigt dåligt ändå trots att allting rör sig bra, är det backarnas material som kan va dåligt? Vet nämligen inte var dom här backarna är köpta nånstans nån gång i tiden mvh
Jag har ägt En del 240 och det sitter visst så du kan spänna. Via ett kugghjulsliknande hjul. Då fattas du delen på bägge sidor. Lägg upp bild. Så ovanlig kan den inte vara.
2010/08/27 kom vår dotter Linnea.
2013/06/13 kom vår son Jacob
Opel Omega 2,0 16V /97