2074
Sök

Vw Golf Mk2 Stance och Diesel

Ett litet långtids projekt tråd på mig Golf mk2 från 92

Vissa faller för grupptryck, Andra för bas tryck
370 712 Visningar
Projektet avslutat 11 juli 2016
84 Inlägg
5 november 2013
Så jävla surt när de händer såna saker.... sad hoppas du får till det! big_smile

938 Inlägg
5 november 2013
Trådstartare
ohr skrev:
Så jävla surt när de händer såna saker.... sad hoppas du får till det! big_smile

Ja det är lite drygt hmm Men ska riva nu i veckan smile
Tack big_smile

---> Mitt Projekt <---
R135
&#9562;&#9580;&#9580;&#9565; Sponsor sökes :)
24

329 Inlägg
6 november 2013
Nedrans trevlig bygglogg detta här!

938 Inlägg
6 november 2013
Trådstartare
zrken skrev:
Nedrans trevlig bygglogg detta här!

Tack, roligt och höra smile

---> Mitt Projekt <---
R135
24

938 Inlägg
19 november 2013
Trådstartare
Ja då har man äntligen fått lite hjälp och lyfta ur motorn smile

Så nu är packningen bytt så nu håller jag tummarna att det inte läcker igen smile

---> Mitt Projekt <---
R135
24

489 Inlägg
19 november 2013
Kommer följas, kika gärna in min tråd smile

218 Inlägg
19 november 2013
prem lagd big_smile

En fråga bara, när alla sätter in extra batterier i bilen som ska styra tex slutsteg belysning osv. Kopplar ni in batteriet från generatorn då ?

Går det inte laga med silvertejp? Kasta skitet.
Kolla gärna in mitt mini projekt--->http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p3866796

938 Inlägg
19 november 2013
Trådstartare
Steenzor skrev:
Kommer följas, kika gärna in min tråd smile

Tackar smile
Will do smile

---> Mitt Projekt <---
R135
24

938 Inlägg
19 november 2013
Trådstartare
q3fisk skrev:
prem lagd big_smile

En fråga bara, när alla sätter in extra batterier i bilen som ska styra tex slutsteg belysning osv. Kopplar ni in batteriet från generatorn då ?

Det jag har gjort är att jag uppgraterat alla kablar så kallad (BIG 3) Sen dragig 2 50 kvadrats kablar från generatorn till mina 2 batterier fram en till varje plus på varje batteri så när bilen är igån så laddar den båda betterierna fram samtidigt ist för ett, Sen där ifrån går en 50 kabel bak till mitt batteri bak, sen jordat bak med smile
Obs! Glöm inte och ha en säkring mellan batterierna när du kopplar ihop dom smile

---> Mitt Projekt <---
R135
24

218 Inlägg
19 november 2013
Sound_lover94 skrev:
q3fisk skrev:
prem lagd big_smile

Det jag har gjort är att jag uppgraterat alla kablar så kallad (BIG 3) Sen dragig 2 50 kvadrats kablar från generatorn till mina 2 batterier fram en till varje plus på varje batteri så när bilen är igån så laddar den båda betterierna fram samtidigt ist för ett, Sen där ifrån går en 50 kabel bak till mitt batteri bak, sen jordat bak med smile
Obs! Glöm inte och ha en säkring mellan batterierna när du kopplar ihop dom smile

okej, om jag ska sätta in ett extra batteri så ska de styra all extra belysning (led) drar ju knappt nåt så frågan är om man behöver koppla in de batteriet till generatorn.

Kolla gärna in mitt mini projekt--->http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … 6#p3866796

Volkswagen <3
1 133 Inlägg
19 november 2013
vart hittar man 50kvadrats kabel billigt? ska flytta bak mitt batteri samt ha ett extra.

Allmänt körd i huvudet

938 Inlägg
19 november 2013
Trådstartare
FjonkeeN93 skrev:
vart hittar man 50kvadrats kabel billigt? ska flytta bak mitt batteri samt ha ett extra.

Jag kör på biltemas 50 kvadrat, riktigt bra grejer tycker jag smile
6 meter för 649kr tror jag smile

---> Mitt Projekt <---
R135
24

218 Inlägg
19 november 2013
Sound_lover94 skrev:
q3fisk skrev:
Sound_lover94 skrev:

okej, om jag ska sätta in ett extra batteri så ska de styra all extra belysning (led) drar ju knappt nåt så frågan är om man behöver koppla in de batteriet till generatorn.

Nja men då behöver du inte dra från generatorn, utan bara dra en kabel från plus då och sen jodra det så slipper du ladda det sen

vad menar du nu ? smile

R1 driver!
5 128 Inlägg
20 november 2013
Ett par funderingar och tips.

Borde du inte ha en helskadad ljudbild om du har diskanterna riktade i armhålan? Hade varit bättre att montera åtminstone den ena längre fram i dörren eller på instrumentpanelen.

Kittet i bakdörrarna kommer spela bättre om du förstärker dörrsidan, för nu går mycket av middens rörelseenergi ut i dörren, så den flexar. Även diskanten skulle må bra av en högre montering, för ingen ligger väl på golvet och lyssnar?

Spelar dina 6x9" i en sluten låda? Annars kommer basarna släcka ut dom helt, så hör du bara diskant.

Om dina säkringar brinner av, borde du kanske inte kolla upp vad felet är då? För det är inte bra att sätta dit för stor säkring. Hur tjock kabel är det?

I övrigt, lycka till med bygget!

938 Inlägg
20 november 2013
Trådstartare
_DamnIt skrev:

Borde du inte ha en helskadad ljudbild om du har diskanterna riktade i armhålan? Hade varit bättre att montera åtminstone den ena längre fram i dörren eller på instrumentpanelen.

Kittet i bakdörrarna kommer spela bättre om du förstärker dörrsidan, för nu går mycket av middens rörelseenergi ut i dörren, så den flexar. Även diskanten skulle må bra av en högre montering, för ingen ligger väl på golvet och lyssnar?

Spelar dina 6x9" i en sluten låda? Annars kommer basarna släcka ut dom helt, så hör du bara diskant.

Om dina säkringar brinner av, borde du kanske inte kolla upp vad felet är då? För det är inte bra att sätta dit för stor säkring. Hur tjock kabel är det?

Nja jag vet att det inte är det ultimata stället och sätta diskanterna på men, mitt mål var att spela högt med dörrarna öppna och skita hur det lät i bilen sen, Men nu spelar det både väldigt bra både inne och utanför bilen trots placeringen av diskanterna

Sen satte jag kittsystemet pga jag tyckte det såg tomt ut annars, Men jag har aldrig bakdörrarna öppna numera för jag förlorar för mycket bas tryck på det

Ja, om du tittar lite mer noggrant på byggbilder av hatthyllans så är den sluten 

Sen att säkringen gick sönder var för jag kom åt plus och minus vid ett kopplingsbyte, Sen kör jag på 50 kvadrat i hela bilen

---> Mitt Projekt <---
R135
24

938 Inlägg
20 november 2013
Trådstartare
Gick ut och provade lite snabbt för och se om det läckte vatten ur grenröret igen, Men det gjorde det inte smile
Får koppla in mer sen när det slutar regna, Meka och regn är ingen rolig kombination hmm 
https://www1.garaget.org/gallery/images/163/162424/162424-9aeaf857dd371d17879f214fbeafc553.jpg
Tips: Glöm inte byta denna jäkla packningen, För plocka ur motorn eller bort toppen igen för 40 kr är inte super roligt!
http://www.mekonomen.se/bil/reservdelar … 16a43460sv

---> Mitt Projekt <---
R135
24

R1 driver!
5 128 Inlägg
20 november 2013
Sound_lover94 skrev:
_DamnIt skrev:

Nja jag vet att det inte är det ultimata stället och sätta diskanterna på men, mitt mål var att spela högt med dörrarna öppna och skita hur det lät i bilen sen, Men nu spelar det både väldigt bra både inne och utanför bilen trots placeringen av diskanterna

Sen satte jag kittsystemet pga jag tyckte det såg tomt ut annars, Men jag har aldrig bakdörrarna öppna numera för jag förlorar för mycket bas tryck på det

Ja, om du tittar lite mer noggrant på byggbilder av hatthyllans så är den sluten 

Sen att säkringen gick sönder var för jag kom åt plus och minus vid ett kopplingsbyte, Sen kör jag på 50 kvadrat i hela bilen

Okej, men kör hårt då! smile

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
20 november 2013
Tvättade du inte ur motorrummet när motorn var ute? yikes

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

938 Inlägg
20 november 2013
Trådstartare
BunnA skrev:

Det hade vi inte tid med just då hmm
Ska ta till våren och sen lacka om hela motorrummet var det tänkt smile

---> Mitt Projekt <---
R135
24

Rust Is Not A Crime
1 215 Inlägg
20 november 2013
Sound_lover94 skrev:
BunnA skrev:

Det hade vi inte tid med just då hmm
Ska ta till våren och sen lacka om hela motorrummet var det tänkt smile

Man har alltid tid för lite tvättande wink

Tur att den gick sönder - Den höll inte ändå :)

Sök