( bör nämnas att de var för ca 1 år sen dem hade grymma kabelskor.., men dem så nergradera dem, och körde kassa kabelskor i ca 1 år å nu har dem ändrat tillbaks, å det är lite osäker om alla varuhus har dem nya än , men dem flesta ska ha inne dem nu.., )
Haha där ja, det är precis som jag ska köpa sen För dom här var för dyra
gööööt
mitt personliga tycke är att pressa och sedan löda.., ( jag pressade mina kablar, men har börjat löda och nu.., blir bara bättre , anser jag) det är bara mina 2 ören å då så många tycker olika om de så kan vi lämna det där..
Fick hjälpa polaren med och försöka få igång hans mk2 Efter mycket slit så tror vi att hans förgasare har gett upp för han får ingen bensin till stiften Tyvärr så blev det inga fler bilder för garaget godkänner inte dom
Du som kan lite sånthär om billjud ^^ ska koppla mitt batteri bak i bilen (shave'at motorrum), och tror du det räcker med 25mm2 kabel till battriet bak? Kommer köra med 2slutsteg, 1 till framsystemet och 1 till bas.
Du som kan lite sånthär om billjud ^^ ska koppla mitt batteri bak i bilen (shave'at motorrum), och tror du det räcker med 25mm2 kabel till battriet bak? Kommer köra med 2slutsteg, 1 till framsystemet och 1 till bas.
Det beror ju på hur mycket effekt dom 2 stegen har tillsammans men jag hade nog satsat på 35mm2 för och vara på den säkra sidan
Det beror ju på hur mycket effekt dom 2 stegen har tillsammans men jag hade nog satsat på 35mm2 för och vara på den säkra sidan
Jag vet inte hur mycket 35 mm2 kabeln på Biltema kostar men du får ju 6 meter för 400-500 kanske och det är 100% koppar annars finns det 50 mm2 6 meter för 649 vilket riktigt bra pris för en sån kabel!
Senast redigerat av Dynamic_Bass (4 februari 2014)
Detta var den enda bilden jag kunde fixa upp av alla bilderna Det började med att polaren hade gjort samma tabbe som jag och glömt byta packningen till insuget där vattenkanalen är, så först rev vi bort hela toppen och bytte packningen och sen satt tillbaka allt, sedan nollställde motorn, sen fick bilen ingen bensin så vi blåste ur alla slangar med tryckluft och skruvade loss bränslepumpen med under för den hade hängt sig, sedan efter det fick den bensin fram till förgasaren men inte till tändstiften, så jag skruvade loss förgasaren och rengjorde osv, sen fick den fortfarande ingen bensin, så vi skruvade loss en annan förgasare och satte dit, sen var det fortfarande samma fel.. Sen gav jag upp
Köpte även lite nya kabelskor med i helgen
Senast redigerat av Sound_lover94 (5 februari 2014)