Ja nog pallar säkert pumpen att ge 6bar, frågan är vad flödet blir vid högre tryck.
Det finns linjär och icke-linjär bränsletrycksregulator.
Den linjära höjer bränsletrycket lika mycket som laddtrycket ökar, t.ex 1bar laddtryck ger 1bar högre bränsletryck.
Den icke-linjära höjer trycket mer än laddet, hur mycket beror på regulator. Vanligast är väl 1,2:1 har jag för mig, vilket betyder 1bar laddtryck ger 1,2bar högre bränsletryck.
Byt hellre spridare och/eller montera extraspridare istället för att rackla med bränsletrycket. Har för mig det finns en guide på skogenracing för hur man kan bygga ett extraspridar-system.
Hur stora spridare som behövs beror på vilket bränsle du kör på och vilken effekt du tänkt ta ut.
Jag antar att det är ett budgetbygge ,ed org.sprut så skulle jag rekommendera originalspridare tillsammans med en icke-linjär BTR och extraspridare.