3869
Sök

Bränsletrycksregulator?

36 Inlägg
7 juli 2013
Trådstartare
#1
hej har precis turbo konverterat min ford sierra-pinto,

min fråga är hur många bars tryck orkar orginal bränslepump, ge?

funderar på att skaffa en bränsletrycksregulator, så man kan justera bränsletrycket mellan 1-6 bars tryck.
men vet inte riktigt vad linjär bränsletrycksregulator betyder, finns tydligen 2 olika regulatorer linjär och en till som jag inte kommer på namnet på,

för min sierra går alldeles för snålt, så räcker det med en bränsletrycksregulator, eller ska jag smacka på spridare ifrån en b230f som ligger på 214cc och nu mennar jag inte att jag ska använda som extra spridare. utan att jag ersätter orginal spridarna som ligger på 167cc till b230f spridarna?neutral


5 917 Inlägg
7 juli 2013
#2
Ja nog pallar säkert pumpen att ge 6bar, frågan är vad flödet blir vid högre tryck.

Det finns linjär och icke-linjär bränsletrycksregulator.
Den linjära höjer bränsletrycket lika mycket som laddtrycket ökar, t.ex 1bar laddtryck ger 1bar högre bränsletryck.
Den icke-linjära höjer trycket mer än laddet, hur mycket beror på regulator. Vanligast är väl 1,2:1 har jag för mig, vilket betyder 1bar laddtryck ger 1,2bar högre bränsletryck.

Byt hellre spridare och/eller montera extraspridare istället för att rackla med bränsletrycket. Har för mig det finns en guide på skogenracing för hur man kan bygga ett extraspridar-system.
Hur stora spridare som behövs beror på vilket bränsle du kör på och vilken effekt du tänkt ta ut.

Jag antar att det är ett budgetbygge ,ed org.sprut så skulle jag rekommendera originalspridare tillsammans med en icke-linjär BTR och extraspridare.


36 Inlägg
7 juli 2013
Trådstartare
#3
jag vill ha ut runt 150-170 häst, ska köra på vanlig 95 oktanig bensin, men tack för tipset.



Sök