Vad ska jag göra rent låset med?

Celeron
10 juli 2013 · 1 322 Inlägg

Hej ska snart börja bygga ljud i golfen. Och hittar inte läckan på C-låset. Så den låser ej skuffen....

Är massa skit i låset så nyckeln ej går i. mer än ungefär 2-3cm. Vad är det bästa att göra rent med? Duger denna: http://biltema.se/sv/Bilvard/Olja-och-S … TFE-36425/ trots att det står att det är för upptinade lås.

Alla tips på spray,medel å allt annat är välkommet. Får jag inte bukt på problemet så byter jag låset. Men det känns som sista utvägen.


har ingen kompriessor så kan ej ta tryckluft heller. Och mackarna här i trakterna har inget handtag så det passar bara ventiler-.-


Edit: läst att 5-56  ska bara bra på att ta bort smuts.  Är det sant eller falskt?

Senast redigerat av Celeron (10 juli 2013)

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
Brinnut
10 juli 2013 · 61 Inlägg

Frågan är om inte en rostlösare kan vara en bra start och en låsolja som en avslutning.

Om det finns något märke som är bättre än något annat får någon annan svara på cool

Celeron
10 juli 2013 · 1 322 Inlägg

Brinnut skrev:
Frågan är om inte en rostlösare kan vara en bra start och en låsolja som en avslutning.

Om det finns något märke som är bättre än något annat får någon annan svara på cool

Kanske.. Kör just nu med rostolja.... Ett par gånger om dagen.... i ca en vecka. Men inte blivit någon skillnad än..:p så vetefan om den hjälper mer :p

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
Celeron
10 juli 2013 · 1 322 Inlägg

dump...

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
scorpan6662
10 juli 2013 · 177 Inlägg

Plocka isär låset och gör rent eller byt det måste ju vara det enklaste.
Jäkligt svårt att bara smörja upp det om det är så pass igensatt.

Celeron
10 juli 2013 · 1 322 Inlägg

scorpan6662 skrev:
Plocka isär låset och gör rent eller byt det måste ju vara det enklaste.
Jäkligt svårt att bara smörja upp det om det är så pass igensatt.

Ah kanske..:p Får kika på det. :p vet du om man kan typ köpa lås nånstans om jag inte får rent det, så man får samma nyckel sen?:p känns så jobbigt å ha 2 olika haha.

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
scorpan6662
10 juli 2013 · 177 Inlägg

Närmsta VAG verkstad ska kunna meka ihop ett lås för gammla nyckeln.

Har för mig man får ut en byggsats till golf 3:orna som man matchar upp till nyckeln.

Celeron
11 juli 2013 · 1 322 Inlägg

scorpan6662 skrev:
Närmsta VAG verkstad ska kunna meka ihop ett lås för gammla nyckeln.

Har för mig man får ut en byggsats till golf 3:orna som man matchar upp till nyckeln.

Ahaa hhee:d tack för hjälpen:p
sitter här med låset och försöker få isär det iaf:p

Kolla gärna in mitt 945 projekt!
Volvo 945aaah!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang