DiwraZ skrev:
Grundregeln i trafiken är att du ska ligga väl till höger. Givetvis inte om det föreligger skäl att inte göra det.
Du har ingensomhelst rättighet att ligga intill mittlinjen. För övrigt har du INGEN rättighet i trafiken. Jag har full förståelse för att alla inte är lika duktiga och har samma förutsättningar i trafiken. Men behärskar du inte att köra skyltad hastighet och inte har vett nog att hålla undan så har du ej i trafiken att göra. Hoppas inte vi ses i trafiken!!
Skyltad hastighet är, som du vet, maxhastighet, dvs inte något måste. Jag håller skyltad hastighet, enligt min hastighetsmätare. Sen att din gps (och min) säger att det är 76-77km/h på 80-väg, bryr jag inte mig det minsta om. Jag är inte -skyldig- att hålla 80km/h.
Sen är du ju väldigt duktig på att inte ha någon fast åsikt, eller åtminstone inte stå för den.Å ena sidan är det "de som håller 75 på 80-väg" du vill åt, sen helt plötsligt är de inte de som är problemet.
För att senare virra till det -ytterligare- säger du att det -inte- är tidsförlusten som är problemet. VA FAEN?! Vad spelar det då för roll om någon håller 75 på 80-väg?! Du bryr ju inte dig om tidsförlusten?!
Som Evildan redan påpekat, så är det inte alls som så att det är något tvång, åter igen, jag får absolut ligga och kela med mittlinjen, om jag vill, jag varken "ska" eller "måste" ligga till höger. Jag kan, jag får och jag ska när du väl kör om, men inte annars.
För att göra det mer spännande så är alla som inte ger "dig" respekt genom att flytta på sig när de håller 75 på 80-väg, som visserligen inte är de som är de egentliga problemet, och det spelar tidsmässigt ingen roll heller så det kunde i grund och botten kvitta (utifrån vad du själv sagt), så det verkar bara vara en märklig principsak, kompletta idioter som inte har något som helst att göra i trafiken.
Än mindre folket som faktiskt håller skyltad hastighet utifrån sin hastighetsmätare.
Men du, som inte har någon som helst respekt för att folk kör efter sin hastighetsmätare, inte tycker att de som håller 75 på 80-väg är problemet, fast de inte flyttar på sig och du skriver spaltmeter om dessa, och som inte heller anser att det finns någon egentlig tidsvinst i att köra om heller, DU ska minsann ha respekt.
Ja...
Jösses...