3204
Sök

Missljud växellådan Volvo 855 T5 -97

1 253 Inlägg
13 juli 2013
Trådstartare
jo men nu gjorde jag inte det, hade lång väg att åka och hade 2 tjuriga barn med så nej man gör kanske inte allt rätt då. Men skitsamma nu vet jag att jag gjort fel och att det är lådan som ska bytas

Lev livet nu innan det är för sent

jalvret
14 juli 2013
Men hade inte du en låda på g?

1 253 Inlägg
14 juli 2013
Trådstartare
jo men hörde aldrig av han sen

jalvret
14 juli 2013
Då får la Du höra av dej då...på de kontaktsätt ni hördes

4 670 Inlägg
14 juli 2013
Men va fan hade du ingen växellåda med dig till meken ens? Hur ska han då kunna byta växellåda?

jalvret
14 juli 2013
Hellsteno.se har utbyteslådor.
Å sök på google å andra forum så lär du hitta nån låda
Senast redigerat av jalvret (14 juli 2013)

1 253 Inlägg
14 juli 2013
Trådstartare
mickius skrev:
Men va fan hade du ingen växellåda med dig till meken ens? Hur ska han då kunna byta växellåda?

Nej hade ingen med mig han hade ju allt som behövdes men valde att bara byta kopplingen och säga det efter att vi åkt det var jättesnällt tyckte jag.

1 253 Inlägg
14 juli 2013
Trådstartare
jalvret skrev:
Hellsteno.se har utbyteslådor.
Å sök på google å andra forum så lär du hitta nån låda

Hittat låda nu i mjölby, ska hämta den nu sen blir det ut till en kompis i falerum och meka ner lådan och byta den och lagret. Wisch me luck så vi kan åka till västervik nästa helg smile

jalvret
14 juli 2013
lyck till jånge
Senast redigerat av jalvret (14 juli 2013)

1 253 Inlägg
15 juli 2013
Trådstartare
Jaha rev ner lådan igår och så satte vi dit den jag köpte med lager o allt. Allt gick rätt smidigt. Sätter mig i bilen och startar och lägger i växel, släpper upp kopplingen men ingenting händer, kopplingen släpper inte. Efter mycket felsökning kom vi fram till att kopplingsgaffeln är jävligt stum den ska ju gå att trycka mot kopplingscylinder lite men det är tvärstopp så på vetifan om lagret har flyttat på sig på axeln så det blir för stort avstånd ??

jalvret
15 juli 2013
men för faan..gör om gör rätt mohahahaaa

1 253 Inlägg
15 juli 2013
Trådstartare
Mjo ska ut snart igen och riva ner det igen

jalvret
15 juli 2013
hehe faan du lär va proffs på de där sen

1 253 Inlägg
16 juli 2013
Trådstartare
Jo inget svårt längre, igår tog vi ner lådan på 2 timmar ca. Och satte ihop igen och då drev den halle luja men.....

Nu slirar den fan istället så fort man gasar lite för mycket än grundgas sad

Dag 2 ( igår)

Vi tog loss lådan och såg att kopplings gaffeln hade hamnat snett så den tryckte snett på lagret, så monterade dit den rätt ( kan bara sitta på ett sätt ?)

Upp med lådan igen och på med allt o provkörde. Drev ju men slirar apa när man gasar iväg, behöver inte gasa mycket för att det ska slira men vet fan inte varför...

Men vi tycker att gaffeln ligger jävligt nära kopplingscylindern så cylindern är ju typ pressad mot den så att gummi skyddet är helt ihoppressat vilket det inte brukar vara, brukar ju vara spel på det men icke. Vet fan inte vad som är fel.

BEHÖVER HJÄLP OCH RÅD NU!!! 2 mekaniker med 15 års erfarenhet står just nu och kliar sig i skallen och vet inte vad felet är. Om nu gaffeln lagt sig snett igen men varför i helvete gör den det då? Kan ju bara sitta på ett sätt
Senast redigerat av opeldrifter (16 juli 2013)

Sök