Byta strålkastarglas och blinkers Volvo S80

Axelsson955
18 juli 2013 · 55 Inlägg

Hejsan, ska hjälpa min moster att byta blinkers och strålkastarglas på hennes Volvo S80 årsmodell 1999 eller 2000..

Någon som vet hur avancerat detta egentligen är? På min gamla hederliga 940 är det ju hur lätt som helst. Men på dessa? Måste man ha ur hälften av grejerna i motorutrymmet för att komma åt blinkers typ? ;P Haha nejdå men har hört att de nyare bilarna inte är så roliga att greja med ibland, så har ngn gjort detta kan den gärna förklara lite, behöver veta hur lång tid det tar ungefär. smile
Gäller höger sida.
Tack på förhand!

Senast redigerat av 2Fast4Snuten (18 juli 2013)

Volvo 940 "air ride" (1991)
xXSammy
18 juli 2013 · 6 577 Inlägg

Nej..

Den är limmat med något kul lim jag inte kommer på namnet för. Hur som helst tog det för mig ca 1 en timme för att få bort glaset.
När man väl fått isär det är det limrester överallt och stelnar så fort de är kallare än typ 40 grader. Antar det är samma lim som de limmar fast framrutor med, känns så iaf!

För att ta bot strålkastaren måste fronten lossas på, inte hela.

De/Dem
Axelsson955
19 juli 2013 · 55 Inlägg

Okej, tack för svaret!

Volvo 940 "air ride" (1991)
Digital_Kicker
19 juli 2013 · 3 721 Inlägg

Limmat? Är det inte plast strålkastarna som endast är limmade? Har för mig att på den S80 så är det clips glaset sitter fast med?

Christian S
19 juli 2013 · 4 816 Inlägg

jo det ska vara lösa glas på dom tidiga S80 och sitter precis som på 940, sen är även blinkersen separat dvs den sitter inte ihop med strålkastaren.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.
Digital_Kicker
19 juli 2013 · 3 721 Inlägg

Mmm precis, Ej limmat glas på strålkastarna men blinkersen är limmade då dom är plast.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang