3511
Sök

5-växlad zf låda med konstigt neutral läge och inget back

5 Inlägg
21 juli 2013
Trådstartare
Som rubriken lyder har jag ett "litet" problem med min zf låda som jag skaffat till min rödblockare.
har faktiskt två problem till och med.

nr 1:
jag vet att backen på dessa lådor ska ligga under femma, nu är jag inget vidare kunnig på dessa lådor mer än att jag fick riva den första lådan jag fick på grund av att DHL kört å vält med pallen så backstycket sprack. fick skade ersättning och ny låda från företaget. rev den gamle lådan "för skojs" skull. se om jag kunna svetsa ihop den men icke.

där backen ska vara är bara en vägg eller hur man ska förklara de, har även testat utan spakställ för att vara på säkra sidan då många sagt att jag byggt spakstället fel och jag förstår inte riktigt hur de ens kan vara relevant men jag blir gärna rättad i ämnet  big_smile

nr 2:
neutralen som ska ligga mellan 3an och 4an ligger längst till höger, framför 5an dvs. växelläges axeln som går in i lådan fjädrar alltså BARA åt vänster men ligger stumt till höger i neutral.
även där säger folk att jag byggt spakstället fel och jag har vid detta laget testat å bygga några olika spakställ för att rätta problemet utan någosom helst framgång.

5 Inlägg
21 juli 2013
Trådstartare
jag fick faktiskt de svaret från en annan snubbe precis också, det udda är att det välkända företaget jag köpte den av insisterade på att den ligger mitt emot femman.

på väg till bilen nu för att testa ut detta smile

1 122 Inlägg
21 juli 2013
högst upp till vänster bör d vara
Senast redigerat av ValP2k (21 juli 2013)

gasa nu foer faen!

KHRacing
21 juli 2013
japps

Sök