OpelP1 skrev:
Rquired skrev:
Munkis skrev:
Men vad är det jag läser!?

Har BMW plockat bort sug sexan ur deras utbud?

Vafasen, BMW SKA HA 6:a! Det är ju liksom det som är det fina med Bimmer´s. Mjuka å lena råkraften ur 6:orna

.
Samma som med Volvo, dom slutade med rwd som var Volvo´s signum, vissa tyckte inte det gjorde så mycket eftersom dom nu hade en fin 5:a med riktigt skönt motorljud istället, nu är dock 5:an i stort sett utfasad på bensinsidan med

Får gå över till Alfa nu istället då

Ja i och med att 5-serie och Z4 har blivit av med sugsexan är den i praktiken väck och ersatt av turbomotorer med fyra respektive sex cylindrar, man kan fortfarande passa på och köpa t.ex en 125i E88 (N52) eller 325i/330i E93 (N53) men det är utgående modeller som alldeles strax får sina ersättare i form av 2-serie och 4-serie cabriolet där respirator är det enda alternativet.
Men jag håller tummarna för att BMW gör en Alfa och går tillbaka till rötterna igen.

Synd, jag tycker att raka sugsexor har överlägset trevligast gång av alla motortyper.
Spelar ingen roll om det är en cheva, opel, mb eller bmw sexa.
Känslan och ljudet finns liksom där.
Jag håller med det är en speciell motor, BMW-tokarna har det nog lite bittert men frågan är om inte de sakta men säkert förberett sig sedan dieselmotorerna ökade sin andel kraftigt?
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.