6445
Sök

Fel på Volvo s40 -01

2 Inlägg
1 augusti 2013
Trådstartare
Har en Volvo s40 2,0t som gått 17 000 mil som är lite mysko ibland alltså. Igår såg jag att mätaren som visar hur mycket den gått, klockan osv stod på 8888 alltihop och så fladdrade det lite, vad kan det bero på egentligen?

Sedan "knäpper" den när man kör i 40 km/h sådär och låter lustigt vid höger framdäck då man vrider fullt åt höger då, men de jag känner tror det är drivknutarna eller nåt sånt. Är min första bil så dum som man var var man nybörjare och kollade inte felen direkt hos nån som kan det bättre än jag om man säger så och är erfaren, då han som sålde bilen sa den hade rent papper på besiktningen....

Bilen har haft 12 ägare före mig så man börjar undra varför lite, men annars är den bra hmm

Tack på förhand
/Jessica

2 Inlägg
7 augusti 2013
Trådstartare
ingen?

939 Inlägg
8 augusti 2013
Tja

Jag skulle tro att det 'r lite glapp i kontakterna bak på panelen montera ner å dra ur kontakterna å tryck i dem igen å kolla om det blir skillnad.

Kan mycket väll va drivknuten som spökar kör ut på en större parkering å dra runt bilen i högersväng med snabb gas så lär det låta ganska bra om det e knuten.  Har liknade på min 850 låter knappt något i hög fart men som faan med snabb gas å sväng.

Hoppas det hjälper lite annars så har du X40nordic forumet

Dahlgren
450 Inlägg
8 augusti 2013
låter som en drivknut.

det andra kan ju vara allt från jordfel till glappkontakt.
eller om + kabeln sitter dåligt.

Sök