Wicca skrev:
Tack för fler tips!
Skrev idag på papper om fast anställning och fick nyss beviljat lån från banken, så köpdags närmar sig. Nu till en något pinsam fråga:
Eftersom jag aldrig köpt en bil som vart dyrare än att jag kunnat lämna pengar i handen så vet jag inte riktigt hur jag ska göra när jag nu ska köpa en bil för över 60k. Vilket sätt är smidigast?
Trist att du inte gillar Toyota, dessa ger i regel bekymmersfritt och ekonomiskt ägande.
För sakens skull måste jag fråga, vilken image är det som man inte kan ha som Toyota utstrålar enligt dig?
Jag undrar ärligen.
Nåväl, man får givetvis ha olika smak, jag hänger ingen för det oavsett ditt svar, då gillande är subjektivt.
Jag skulle skippa VW, dessa är enligt mig tråkiga överskattade dystra transportlådor.
Corsan däremot är en trevligare bekantskap.
Tittat på FIAT Punto, lika stor som Corsa med Italiensk körglädje. (var mkt nöjd med våran genII)
Grattis till jobbet!
Det enklaste är en överföring till säljaren, via internetbanken eller så går ni in på banken och gör klart det ekonomiska.
Kontrollera även om säljaren har en skuld på bilen via transportstyrelsen, denna måste lösas för att ägarbytet ska gå igenom och du inte riskerar att finansbolaget hämtar din nya bil.