1562
Sök

Streckkodens 200SX S13 - Bilen såld!

2 655 Inlägg
18 maj 2007
Trådstartare
Nej du det ÄR inte bra.. Inte för plånboken.. smile
Men det kommer bli bra, när jag fått tag på en ny motor.

MadLamb Racing
210 Inlägg
19 maj 2007
Hmms är det där som kallas ras?!

Nej seriöst, fyfan vad tråkigt för dig killen... måste vara riktigt tungt så här i början av säsongen.
Lider med dig!

109 Inlägg
20 maj 2007
OMG,, lider mé dej, han se dej en gång på plantagen iaf, måste ta emot lite efter allt jobb du har slitit med innan besiktning och allt, men hoppas du hittar en motor snart smile

vRsex
471 Inlägg
20 maj 2007
Suck lider hårt med dig,  jag var precis i det träsket själv.

www.vr6.nu Forumet för Bilar med VW VR6 motor.
www.Gatbilar.se/Skee <- För info om min bil :)

2 655 Inlägg
20 maj 2007
Trådstartare
Tackar för stödet, känns lite bättre när det är ett par som sympatisörjer med mej..
Det hade inte kännts lika tungt om jag hade varit ute och tokgasat under de 4 dagarna innan haveriet men när man är ute och i stort sett finåker så svider det lite extra...
Men så är det när man åker trimmat.
Det blir inte bättre av att sitta och tycka synd om sej själv..

Däremot så kan jag ha en motor på gång.. SR motorerna verkar vara hårdvaluta.
Skulle vara fint om jag får köra lite till den här sommaren..

Almännt tokig
481 Inlägg
20 maj 2007
fan va surt polarens s13 gick på lunch nu för ett par veckor sedan lager ras + vestake genom blocket. så du är inte ensam. hmm

inte funderat på RB20 eller RB25 motor ? big_smile

Inline sixes ist sie scheisse.......

2 655 Inlägg
20 maj 2007
Trådstartare
Det ska monteras en SR20DET motor från en S14. I nuläget så jagas det delar till bygget.
Nu när det är ganska tomt under huven så ska det tvättas och snyggad till ordentligt innan nya motorn hittar hem..
Så det finns saker att göra innan jag fått hem allt jag behöver..
En sak är säker iaf, nu ska jag inte avvakta med oljetrycks mätare. Var inne på att beställa en sån i vintras men det blev inte av då men nu ska det bli av.

2 655 Inlägg
20 maj 2007
Trådstartare
Bjuder på 2st bilder till.. Inga motorbilder.

Första är från onsdagskväll när vi äntligen fått upp bilen på bärgaren, var lite tight mellan fram fångaren på 200an och backen/bärgaren..

http://i8.tinypic.com/4xxlkwj.jpg

Tur att jag har 2st andra "bilar" till hands när en går sönder.. Det var lite roligt när farsgubben körde Rekorden och jag rattade 200an förbi ett gäng gubbar på gamla motorcyklar, de glodde duktigt när vi åkte förbi. De fick sej ett gott skratt.. smile

http://i14.tinypic.com/673wrdc.jpg

Imorgon ska jag ringa ett par samtal och kolla hur det ser på motorfronten..
Ser ut som att det här projektet har spårat ur.. smile
Senast redigerat av Streckkoden (20 maj 2007)

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
20 maj 2007
Streckkoden skrev:
Bjuder på 2st bilder till.. Inga motorbilder.

Första är från onsdagskväll när vi äntligen fått upp bilen på bärgaren, var lite tight mellan fram fångaren på 200an och backen/bärgaren..

http://i8.tinypic.com/4xxlkwj.jpg

Tur att jag har 2st andra "bilar" till hands när en går sönder.. Det var lite roligt när farsgubben körde Rekorden och jag rattade 200an förbi ett gäng gubbar på gamla motorcyklar, de glodde duktigt när vi åkte förbi. De fick sej ett gott skratt.. smile

http://i14.tinypic.com/673wrdc.jpg

Imorgon ska jag ringa ett par samtal och kolla hur det ser på motorfronten..

Klockren sista bild wink hehe
De tänkte säkert "Ja där ser man. gammla bilar håller bättre än sportbilarna" haha
Lycka till me motorletandet smile
mvh kimpa

vRsex
471 Inlägg
21 maj 2007
Streckkoden skrev:

HeHeHeHe, jag sa precis samma sak när jag började i min motor med, slutade också med en ny Quaife diff lol och blev 15000kr fattigare efter renoveringen!

www.vr6.nu Forumet för Bilar med VW VR6 motor.
www.Gatbilar.se/Skee <- För info om min bil :)

2 655 Inlägg
21 maj 2007
Trådstartare
Det är tur att man kan lita på gammel Opeln.. smile

Kollade jobbmailen nyss och risken finns att det blir lite mer åkande i sommar.
Ska försöka börja med tvätten under huven nu under veckan.
Sedan så ska leta reda på starkare motorfästen, kommer inte bli Nismo fästena..

2 655 Inlägg
21 maj 2007
Trådstartare
Tänkte bara skriva av mej lite med lite halvbra resultat från min lilla telefon terror..
Det ser ljust ut på motorfronten, kommer få besked om ca en timme om hur mycket som finns kvar att handla från en bil.. smile

Så det var en skaplig start på den här veckan. Blir inte bättre av att det är löning heller..

1 741 Inlägg
21 maj 2007
ja.. det där med lön är farligt.. första man bör göra är att åka ch köpa en säck ris så att man klarar sig resten av månaden sen är det bara att handla så länga pengarna räcker big_smile

hoppas det går bra med motorbytet...

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

2 655 Inlägg
21 maj 2007
Trådstartare
Den här månaden blir det vatten med smak av svartpeppar (mor sponsrade med en burk..)

Har fått mindre bra besked på en motor nu.. En annan kille hade sålt motor och låda i fredags... Men det dyker upp fler motorer förr eller senare..

Var ner och snackade med lackar killarna nyss, så nu ska luckan in för inspektion..
Ska bli kul och se hur det slutar.
Senast redigerat av Streckkoden (21 maj 2007)

MadLamb Racing
210 Inlägg
21 maj 2007
Hoppas det löser sig för dig... vore riktigt surt om du missar Japmeet.

2 655 Inlägg
21 maj 2007
Trådstartare
Det skulle ju smaka hallontårta att få rasta 200an på Japmeet iår..
Det kan hända mycket på 54 dagar.. smile

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
21 maj 2007
Streckkoden skrev:
Det skulle ju smaka hallontårta att få rasta 200an på Japmeet iår..
Det kan hända mycket på 54 dagar.. smile

Du kommer nog klara det ska du se smile hehe
Såg frästen din Opel vid jobbet ida om du jobbar mittimot autoexperten.. måste varit din.. finns ju bara typ en sn i uppsala tongue
Mycket fräch smile
lycka till
mvh kimpa

2 655 Inlägg
21 maj 2007
Trådstartare
Jo då nog ska jag klara det.. Har hittat ett intressant objekt i england.. Håller på och läser på hur mycket det kan kosta och importera en bil från england.. Där fanns allt jag behöver och lite till.. smile

Jepp det stämmer, både att Opeln står bakom Shell macken och att det bara rullar en Rekord med 18" krom på i stan..

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
21 maj 2007
Streckkoden skrev:
Jo då nog ska jag klara det.. Har hittat ett intressant objekt i england.. Håller på och läser på hur mycket det kan kosta och importera en bil från england.. Där fanns allt jag behöver och lite till.. smile

Jepp det stämmer, både att Opeln står bakom Shell macken och att det bara rullar en Rekord med 18" krom på i stan..

hoppas det inte blir så farligt dyrt då smile

okej.. såg redigt fräch ut wink
mvh kimpa

2 655 Inlägg
21 maj 2007
Trådstartare
Har gjort lite mer surfande och hittat lite fler intressanta nummer som ska kollas upp imorrn.. Englands bilen känns lite extremt men det vore en riktig trevlig "road trip"..

Att Opeln är fräsch är att ta i.. Men fälgarna gör det mesta av intrycket..

Sök