1653
Sök

Streckkodens 200SX S13 - Bilen såld!

Rörpulare
1 453 Inlägg
17 juni 2007
De va ingen spridare som jävlades? annars har ja 3 st kvar, Kan tom skänka en smile så får vi se hur de blir me den där visiten hehe.

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

2 655 Inlägg
17 juni 2007
Trådstartare
Har inte kollat spridarna eller soppatrycket än, ska göra det under veckan. Soppatrycket blir nog redan imorrn, måste jaga en bränsletrycksmätare bara.. Jag har 4st spridare sitter kvar på reservdelsmotorn jag handlade på mej.. Blir det spridarbyte så blir det en uppsättning Skylinespridare..
Skulle vara kul och se hur bilen din ser ut.. smile

MadLamb Racing
210 Inlägg
19 juni 2007
Fan vad skönt att det börjar ordna upp sig för dig.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
19 juni 2007
Tror jag såg dig ligga och glida lite på vägarna i nissan i måndags... vid victoria.. du vet säkert vart de ligger.. typ vid en golfbana tongue
Tror de va din.. mycket lik annars wink
Mvh kimpa

2 655 Inlägg
20 juni 2007
Trådstartare
Jo det börjar kännas bra igen.. Bilen börjar gå ännu bättre nu, ska försöka nolla kammen på insuget ikväll. Har varit en massa annat mellan allt skruvande..

Jepp det kan ha varit jag det, åker förbi Victoria varje dag.. Om jag hade 18"arna på i fram och original fälgarna på ibak så var det jag.
Har beställt nya däck men jag har inte fått dem än.

Lackerare/Bilrecondare
4 190 Inlägg
20 juni 2007
Streckkoden skrev:
Jo det börjar kännas bra igen.. Bilen börjar gå ännu bättre nu, ska försöka nolla kammen på insuget ikväll. Har varit en massa annat mellan allt skruvande..

Jepp det kan ha varit jag det, åker förbi Victoria varje dag.. Om jag hade 18"arna på i fram och original fälgarna på ibak så var det jag.
Har beställt nya däck men jag har inte fått dem än.

Jo dåvare nog du smile
Riktigt fin den va i verkligheten och motorljudet vare defenitivft inge fel på wink hehe
Va blir nästa fas efter nollningen av kammen?
mvh kimpa

2 655 Inlägg
20 juni 2007
Trådstartare
Vänta tills bilen går som den ska, då behövs ingen stereo.. smile
Nästa fas blir att få ihop bromsarna, montera elfläktarna och montera stolarna..
Ska beställa lite silikonslang under helgen som kommer.. Blir nog riktigt fint under huven..

2 655 Inlägg
22 juni 2007
Trådstartare
Igår så tog jag mej lite tid att felsöka vad som spökade i bilen.. Den gick bara på 3 cylindrar på tomgång. Efter en stunds letande så visade det sej att det var något lurt på 3ans cylinder, stiftet såg inte bra ut. Som tur var så var det ett ganska lätt fel...
Kontaktstycket till spridaren satt inte riktigt rätt... Bara det 3:e kontaktstycket vi fuskat med sen motorn lyftes i..

Men nu går hon riktigt bra, det är ju det viktiga.. Har ca 10 mil kvar innan motorn är riktigt inkörd men det blev lite fullgastest igår kväll.. Nu så laddar turbon lite mer än vad den gjorde innan raset, nu laddar den 13psi utan att jag varit på wastegaten.. smile

Rörpulare
1 453 Inlägg
22 juni 2007
Fan! Kul och höra smile Hoppas man får tillbaka motivationen så sin egan kan börja rulla...

"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

2 655 Inlägg
22 juni 2007
Trådstartare
Kommer att åka förbi dej nästa helg, får väl svänga förbi och peppa dej lite..
Är lite närvös över hemresan.. Har inte åkt förbi stället där motorn gick på semester för drygt en månad sen, borde inte vara några problem men nervös kommer jag vara iaf..

109 Inlägg
22 juni 2007
kul att du har fått fart på bilen, hoppas den rullar lite längre än innan nu då.. smile

2 655 Inlägg
22 juni 2007
Trådstartare
Hoppas på det jag med.. Visserligen så har den gått längre nu på den veckan som den rullat nu, har hunnit med nästan 70mil på en vecka.. Försöker köra så mycket jag kan för att ha motorn inkörd ordentligt innan Japmeet..
Kommer bli en liten turné genom Enköping och Västerås under nästa helg, måste passa på och sprida lite ljuva toner åt folket.. smile

Ska försöka muta farsgubben att svetsa om mina stolsfästen, vill ha i mina Corbeau stolar i bilen så fort som möjligt nu..

121 Inlägg
22 juni 2007
Fan va kul att den går bra nu:P  Vart lite orolig när jag läste trode det stog "kast" och inte "kalas" wink

2 655 Inlägg
22 juni 2007
Trådstartare
Jo det är riktigt skönt.. Suget i magen efter 4500rpm är beroendeframkallande.. smile
Kommer nog att lämna in bilen på rullande landsväg under Japmeet, för att se vad man har lyckats trolla fram under vintern..

2 655 Inlägg
23 juni 2007
Trådstartare
Dagens stora (beslutsångest) fråga är: Om jag ska montera kromfälgarna på 200an eller vänta tills jag fått hem 2st däck till Ace fälgarna?

Just nu så sitter ACe fälgarna på i fram och originalfälgarna i bak..

Vad tycker ni??

2 655 Inlägg
24 juni 2007
Trådstartare
Nu så är motorn inkörd, har hunnit med 100mil på drygt en vecka.. Firade det med att åka ifrån en BMW 5-serien (av näst senaste modell) på E4an för ett tag sen.. Kändes riktigt skönt.. smile

Lite senare idag så ska jag börja förbereda inför slutmonteringen av mina stora fina bromsar.. Måste ta reda på hur mycket som ska ändras på bromsoksspacern, med lite flyt så slipper jag göra en till uppsättning.

268 Inlägg
24 juni 2007
Streckkoden skrev:
Dagens stora (beslutsångest) fråga är: Om jag ska montera kromfälgarna på 200an eller vänta tills jag fått hem 2st däck till Ace fälgarna?

Just nu så sitter ACe fälgarna på i fram och originalfälgarna i bak..

Vad tycker ni??

Tycker du ska köra på Ace fälgarna, för dom gör sig sjukt bra på din 200a :o).

Rörpulare
1 453 Inlägg
24 juni 2007
Ja ha de som de e! sett för guds skull inte på chrome fälgarna!! Dom görs sig inge vidare på en japanare smile speciellt inte en vinröd metallic 200:a wink Nee chrome e för jänkare...

2 655 Inlägg
24 juni 2007
Trådstartare
Det blir nog som ni tycker.. Var inne på det jag med men det är bra/kul att få höra lite reaktioner från andra med..
Tycker de gör sej bäst på Rekorden.. smile
När mina "små" bromsar är monterade så syns ju de bättre med Ace fälgarna med..

Ska beställa nya bakdäck på måndag, får se hur länge man får köra med 195orna i bak..

2 655 Inlägg
24 juni 2007
Trådstartare
Idag så har jag tillbringat lite tid åt att se över vad som behövs byggas om för att få på nya bromsarna och stolarna.
När det gäller bromsarna så ska bromsoksspacern byggas om lite, för att linjera med bromsskivan när den sitter som den ska. Gillar inte idén med 5mm spacer bakom skivan, då gör jag hellre om bromsoksspacern så allt lirar när skivorna sitter som de ska.
Så det blir ett samtal till killen som gjorde de första spacerplattorna för att se om han kan fixa det innan Japmeet.
Sedan så ska det handlas lite plattjärn och lite annat smått och gott för att kunna bygga nya stolsunderreden. Kom fram att det är minst jobb att bygga nya underreden. För att slippa ev. arga blickar så monteras stolarna efter nästa helg.. smile

Sök