2370
Sök

Streckkodens 200SX S13 - Bilen såld!

645 Inlägg
24 juni 2007
Du verkar kunna din sak! Härligt projekt.

Du är inte sugen på ett kitt som gör att bilen sticker ut lite jämfört med de flesta andra 200or? smile mvh Micha

1 741 Inlägg
24 juni 2007
fråga: var det inte du som polerade dina undereden? ska du göra nya nu? hehe känns inte det lite surt?

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

2 655 Inlägg
24 juni 2007
Trådstartare
M1cha: Jaquemond kittet är riktigt fett, så även priset.. Försöker hålla en "lagom" linje hittills på bygget.

Tecman: Jepp jag polerade mina underreden/fästen, men det är till själva stolarna. Eftersom underreden inte är i nivå med varandra i 200an så ska vi snickra ihop nya underreden att fästa stolsfästena (de polerade). Underredena kommer jag även att skruva fast sidobältena i 5-punktsbätet i.. Kommer att lägga upp lite bilder senare så kommer det nog att bli solklart hur vi har tänkt.. smile

2 655 Inlägg
25 juni 2007
Trådstartare
Har snackat lite med killen som gjort mina bromsoksspacer idag och vi kom fram till ett litet snabbt snack imorrn inte skulle skada. Det är inga fel på de bitarna jag fått utan jag vill inte flytta ut skivorna från navet.. Får se hur det slutar... Litar fullständigt på att han fixar det och att det blir bra, innan Japmeet..
Annars så händer det inte så mycket, får hem en dunk olja till imorrn. Skadar inte att byta olja tätt den första tiden av "nya" motorn.
Fet inte om jag får ordning på bakluckan innan alla träffar drar igång här i trakterna så istället så ska det läggas lite krut på stereobygget i skuffen, så luckan står öppen..

2 655 Inlägg
26 juni 2007
Trådstartare
Idag har varit en ganska givande dag.. Hjälpte en halvgalen norrman med lite grejer till ett elsystem, det visade sej att han höll på med en Lancia Stratos med någon trevlig motor i.. Passade på att snacka om det ena och det andra och sen så visade det sej att han har ett piggy-back system som bara ligger. Jobbigt läge? Jepp... Får se hur det artar sej.
Sedan så kom "Patan" in och hälsade på, så nu har jag ev. en uppsättning slicks på g. Det är inte helt klart om jag får på dem på 200an, inte heller om jag törs åka med dem..

Killen som ska snickra om bromsoksspacern skulle ha tittat förbi idag med men det får vi ta imorrn.. Har haft duktigt mycket att göra på jobbet nu..
Inte nog med det så har datorerna här hemma havererat, vet inte om mina bilder på pärlan har klarat sej. Har de gjort det så dyker det nog upp en stor bildupdate innan datan går på semester igen..

MadLamb Racing
372 Inlägg
28 juni 2007
it was a scary ride yesterday...wink But fun... Livet ska gå på sidan! coolbig_smile
Senast redigerat av Micr0 (28 juni 2007)

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
MicrO: Jo det gick lite för brett då... smile Men vi skötte oss bra i helgen iaf..

Hur som helst så blev det ett besök till Västerås igår, var ganska kul. Inte så mycket folk som jag trodde, såg bilder från förra träffen..
Hade lite tur och pärlan hamnade på bild..
http://i11.tinypic.com/6ewmkc9.jpg

Fick lite hjälp av MixiL att kapa till några bitar mdf i fredags, så de närmsta kvällarna så ska det snickras en baslåda. Dags att montera mina andra 2 JL basar. Så det blir en liten mntering av A2 steget med. Troligtvis så åker en del av stereon ut under vintern, lite onödig vikt.. smile

109 Inlägg
1 juli 2007
halloj där, hade du hemlängtan igår från v-rås smile. Trodde det var nån snuthoj lr nåt sånt för du har bara ett lyse ifram plus att det gick rätt fort, hehe. har du öronproppar när du kör? fick ont i huvet när ja låg brevid dej big_smile

2 655 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
Jag var rätt trött igår.. Hemlängtan hade jag också.. smile Jo jag har lite problem med ena sidan, misstänker att det är styrdonet som håller på och säger upp sej.. Öronproppar?? Hon sjunger så fint så.. smile Det var ju ganska tomt på vägen så då fick hon sjunga ut hela registret..
Så då har jag alltså mött dej också. Volvon verkar röra på sej ganska bra du.

109 Inlägg
1 juli 2007
Streckkoden skrev:
Jag var rätt trött igår.. Hemlängtan hade jag också.. smile Jo jag har lite problem med ena sidan, misstänker att det är styrdonet som håller på och säger upp sej.. Öronproppar?? Hon sjunger så fint så.. smile Det var ju ganska tomt på vägen så då fick hon sjunga ut hela registret..
Så då har jag alltså mött dej också. Volvon verkar röra på sej ganska bra du.

Jo men jag tänkte att jag skulle låta dej köra försiktigt förbi stället där din förra sa upp sej, blev lite tajt i kurvan där tyckte jag smile, men din verkar gå bra den mé, du höll på att skrämma skiten när du körde förbi mej först, lät som ett plan som höll på att störta brevid mej,hehe

2 655 Inlägg
1 juli 2007
Trådstartare
Motorn sa upp sej lite längre fram. Där det blir 2-filigt upp för backen, innan den andra infarten till örsundsbro..
Lite tajt blev det i kurvan, därför vinkade jag inte till dej.. smile
Jepp använder mej av skrämseltaktiken när jag kör om bilar.

2 655 Inlägg
2 juli 2007
Trådstartare
Äntligen är det dags att se över bromsarna igen..
Blev riktigt struligt med bromsoksspacern, kommer lägga lite tid ikväll för att hitta på en smart lösning på det.
Kommer att fixa nya stålomspunna slangar under kvällen/morgon dagen.
Sedan så har jag fått tag på rätt okfärg, så oken har samma färg både fram och bakoken, så det kommer nog bli lite målande ikväll med..

MadLamb Racing
372 Inlägg
2 juli 2007
öronproppar är för sissys...smile det ska låta...wink skön bild, vi får "lura" med gumman så får hon ta några schyssta bilde på bilen din någon dag...smile

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
2 juli 2007
Trådstartare
Så länge det låter bra så är det ok.. Behöver ju inte bröla när man åker i 30km/h.. Uppe i registret så ska det låta lite.. Vilket JoRiN fick erfara i lördags natt.. smile

Det låter fint det, är läge att vaxa upp henne lite till nu, sen så får vi muta med gumman din..

109 Inlägg
2 juli 2007
Streckkoden skrev:
Så länge det låter bra så är det ok.. Behöver ju inte bröla när man åker i 30km/h.. Uppe i registret så ska det låta lite.. Vilket JoRiN fick erfara i lördags natt.. smile

Det låter fint det, är läge att vaxa upp henne lite till nu, sen så får vi muta med gumman din..

haha jo jag fick lyssna på bettan när den varvade lite smile ..

klart det låter skönt men vette fan om man åker så långt i det.. men det bestämmer man själv. lät jäkligt grymmt iaf när du drog om mej big_smile

2 655 Inlägg
2 juli 2007
Trådstartare
Det är inte så farligt jobbigt att åka långt i 200an, så länge man åker lagligt..
Hon sjunger inte så farligt i de låga varven men när turbon laddar på så är hon inte direkt ljudlös, ett beroendeframkallande ljud dock..
Ska försöka styra upp en videokamera till den 14:e, så jag kan sprida ljuva toner över garaget.org ... Kommer rasta pärlan både på banan och sen så blir det en omgång på rullande landsväg innan vi rullar hem (för egen maskin hoppas jag).

2 655 Inlägg
3 juli 2007
Trådstartare
Det som har hänt idag är inte så himla mycket, har i stort sett bara måttat lite inför baslåda bygget. Håller på och klurar på var och hur jag ska montera mitt större batteri till stereobygget. A6 steget är ju ökänt för att vilja ha ström.
Det blir lite skamset och stå och spela lite på en parkering och bara klara av en låt med lite tur..
Kommer inte hända så mycket imorgon heller, ska på Transformers, men på torsdag blir det snickrande i vild förtvivlan..
Med lite tur så kanske jag lyckas muta farsgubben till att kolla över de nya stolsfästena..
Japmeet närmar sej med stormsteg och snart så blir det nog det klassiska tokskruvandet dagarna innan.

2 655 Inlägg
5 juli 2007
Trådstartare
Idag så kom budkillen med en extra trevlig leverans.. Med alla saker vi beställt till firman så kom han även med 4st beggade slicks.. Jobbigt läge??
Faktiskt så är det lite jobbigt.. Måste ha tag på en uppsättning 17" fälgar, helst innan Japmeet.. Jag tror/hoppas på att jag får på slicksen som motsvarar 235-xx-17" i fram..

Inte nog med det så dök norrmannen upp också, så nu har jag fått låna hem en unichip box. Ska forska lite och se vad de kan kosta att få bilen mappad med ett unichip. Är inte helt säker på om jag ska handla på mej det, kommer sova på saken först..

vRsex
471 Inlägg
5 juli 2007
Mappning på Turbocenter i stockholm 6500kr startavgift sedan tim avgift på det, brukar öanda på 10 000kr

www.vr6.nu Forumet för Bilar med VW VR6 motor.
www.Gatbilar.se/Skee <- För info om min bil :)

302 Inlägg
5 juli 2007
Skee skrev:
Mappning på Turbocenter i stockholm 6500kr startavgift sedan tim avgift på det, brukar öanda på 10 000kr

men det är väl placerade pengar big_smile

Chuck Norris can cook minute rice in 30 seconds.

Sök