2154
Sök

Streckkodens 200SX S13 - Bilen såld!

1 741 Inlägg
13 juli 2007
fuskis som iaf kan åka på japmeet... du får köra och titta på allt åt mig åxå smile spana gärna och ta kort på om någon s13 har flockad instrumentpanel smile vill se hur det ser ut.

lycka till med körandet på orginal bromsarna orginal belägg åxå eller är dom uppgraderade? (om du kör hårt på banan med orginalbelägg så varnar jag dig för rök och sjunkande bromspedal hehe testade i onsdags)

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

2 655 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
Ska hålla ögonen öppna efter flockade brädor..  Skivorna som sitter på nu är original storlek men de är slitsade och Ferodo DS belägg sitter på.. Sedan så blev det ATE Racing Blue bromsolja, som tål lite högre temp.. Så något varv på halvfart lär jag nog klara av..

Jo jag bommade ju körningen i onsdags, stod vid svarven istället.. Men till nästa banträff så ska allt sitta monterat. Är lite halvudda gängsnitt till bältena: M11x1,25 så jag måste handla tapp och snitt till det.. Blir nog under nästa vecka..

2 655 Inlägg
13 juli 2007
Trådstartare
Sådärja nu har jag bytt motorolja och gått igenom bilen och kollat så allt är som det ska..
Så nu ska jag ner till trakterna kring Malmköping och hämta min stand-in Co driver, MicrO ligger hemma och är krasslig så bror hans rycker in istället.. Måste ju ha bilder på pärlan när hon piskas på Mantorp.. smile

Hoppas på en bra morgondag, utan missöden och fina siffror på rullande landsvägen.

Nu blir det ingen uppdatering förrän söndag kväll tidigast..

2 655 Inlägg
15 juli 2007
Trådstartare
Då har man klarat av Japmeet med.. Riktigt kul på förmiddan.. Kvällen blev inte lika kul.. Skulle in till Linköping och handla lite men halvvägs in till Linköping så började det låta konstigt från turbon.. Stannade på en mack och kolla slangarna m.m. Har åkt på lagerras i turbon, höll iaf i dryga 300mil..
Så det blev bärgare från Ljungsbro till farbror i trakterna kring Flen/Strängnäs..

Har lite bilder men de kommer upp i tråden under slutet av nästa vecka.

Men turbon höll under rullande landsvägen och de ca 25 varven jag hann med runt Mantorp.
Innan turbon rasade så hade jag 220,2 bhp @ 6750rpm (på hjulen) och 274,7bhp på veven och 294nm @ 6250rpm.

MadLamb Racing
372 Inlägg
15 juli 2007
skit...sad

"De är polerat!"

Rörpulare
1 453 Inlägg
15 juli 2007
Fan va surt... Bara att hoppa upp igen!

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

2 123 Inlägg
15 juli 2007
Haha, man börjar fan undra vad 200:a är för skitbil, tycker inte man läser om annat än vevlagerras och turboras.
Dock är dom så fräna och jag själv vill ha en S14 : )
Men det verkar ju inte vara direkt bra bilar, även om du pressat den på bana ett tag ska turbon klara mer än 300mil.
Jag tror den måste vara felbalanserad från fabrik eller möjligtvis en felaktig montering.
För den ska hålla för mer,  vet inte vad du har för turbo, är det en T28bb ?
Den ska garanterat klara mer iaf.
Tråkigt att den rasa hur som helst, tror inte jag la märkte till din bil där iaf : /
Lite synd eftersom man läst så mkt om den, dock kanske inte så konstigt eftersom det kryllade av 200:or.
MVH Fredrik

Fordonstekniker
1 740 Inlägg
15 juli 2007
Fy fasen va tråkigt. Hoppas du kommer reklamera detta.

Lev livet, det kan ta slut fort

1 741 Inlägg
15 juli 2007
herre jävvlar så surt hmm bara ringa och hetsa/skrika lite på dom som sålt snurran 300 mil är ju faan inget!

hittade en med flockad panel själv btw någon som heter speed på 200sx.nu såg j-a ballt ut smile

lycka till med bygget.. verkar som att allt är emot dig för tillfället..

hur gick bilen på banan då? gick den hårt eller hittade du några svaga punkter du behövde fixa?

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

2 655 Inlägg
16 juli 2007
Trådstartare
Jo det är bara att bita ihop och komma igen.. Lite osäker på om jag vågar plocka ut henne igen i år..

Det där med skitbil kan jag inte hålla med om.. 200an är riktigt trevlig på bana. Att ram/vevlagren rasar beror ju på hur man sköter grejerna. Ingen bil är ju byggd för att plågas utan lite omvård..

Kommer bli ett samtal till firman jag handlade turbon från idag och undra lite..
På fredag ska jag ner till pärlan igen med en original turbo, så jag får hem bilen.

Här i helgen så kändes det som det brukar göra när saker går sönder.. Jaga ett vettigt garage och dra ett täcke över bilen..
Men då blir inte bilen fixad.. Bara att bita ihop.. smile

2 123 Inlägg
16 juli 2007
Streckkoden skrev:
Jo det är bara att bita ihop och komma igen.. Lite osäker på om jag vågar plocka ut henne igen i år..

Det där med skitbil kan jag inte hålla med om.. 200an är riktigt trevlig på bana. Att ram/vevlagren rasar beror ju på hur man sköter grejerna. Ingen bil är ju byggd för att plågas utan lite omvård..

Kommer bli ett samtal till firman jag handlade turbon från idag och undra lite..
På fredag ska jag ner till pärlan igen med en original turbo, så jag får hem bilen.

Här i helgen så kändes det som det brukar göra när saker går sönder.. Jaga ett vettigt garage och dra ett täcke över bilen..
Men då blir inte bilen fixad.. Bara att bita ihop.. smile

Njae skitbil är det väl inte.
Ska tillägas att dom flesta som kör s13 är entusiaster och vårdar sina bilar väl men man läser ändå ofta om olika ras på dom kärrorna, det går inte att komma ifrån.
Men sen är dom extremt vanliga också så kanske därför det utmärker sig mer.
Jag kan tänka mig att den är underbar på bana med nya bromsar, coilover och fjäderbens/tvärstag och polyuretan bussningar.
Kan mkt väl tänka mig ha en sån som busbil om ett par år när man har råd att leka.
Sen kan vi ju tilläga att det verkar som du sköter din bil bra och ändå rasar den titt som tätt, kanske otur eller dåliga produkter men nått konstigt är det ju.
Tecman har ju iprincip bara haft problem med sin bil verkar det som också.
Senast redigerat av Fredrik.Gustavsson (16 juli 2007)

203 Inlägg
16 juli 2007
Du har inte för mycket tur du wink
Finns det något som har funkat till 100% för dig direkt? tongue

Hoppas det löser sig, ha det bra!
Senast redigerat av JoQ (16 juli 2007)

2 655 Inlägg
16 juli 2007
Trådstartare
Jo 200an är ju en ganska vanlig leksak.. Satt och spånade på coilovers efter sista körpasset i lördags.. Får se hur det går med turbon nu.. Tar dem den på garanti så kanske det blir coilovers.
Jag försöker ta hand om henne så gott det går, brukar bli billigare att serva lite oftare än att chansa på att det håller.. Dessvärre så har den här säsongen strulat en hel del. Det har varit riktigt kul när bilen har rullat utan problem men jag tror mer på ren oflyt än på dåliga delar. Säljer bilreservdelar under dagarna och har bara använt mej av kända märken till bilen.. Men det är bara att gilla läget, börjar få rutin på att riva turbo nu.. smile

2 655 Inlägg
16 juli 2007
Trådstartare
JoQ skrev:
Du har inte för mycket tur du wink
Finns det något som har funkat till 100% för dig direkt? tongue

Hoppas det löser sig, ha det bra!

funderar på att trycka en dekal "Performance by Mr. Murphy" och sätta på bakfångaren.. cool

Jodå stereon har funkat 100%.. Men utan motgångar så blir det ju inte lika kul att skruva, kanske lite för mycket motgång för min del.
Bara att bita ihop och fantisera om solstränder och paraplydrinkar medan man bor i garaget.

109 Inlägg
16 juli 2007
fan vilken bil.. lider mé dej, undra när det ska börja gå efter dina önskningar..
Hoppas det var nå fabriksfel på turbon.

2 655 Inlägg
16 juli 2007
Trådstartare
Håller med, i dubbel bemärkelse.. smile Jo drömma kan man ju göra men mr. Murphy vill något annat.
Har pratat med firman där jag tog turbon och det visade sej att det var lite strul med en sändning. Så turbon skickas iväg nästa vecka. River ur den trasiga under helgen. Skönt med lite medgång, kanske blir lite mera åkande i sommar.

Alltid skönt med lite medlidande från er som följer tråden, blir lite lättare att skruva loss alla trasiga delar efter att ha läst lite uppmuntrande rader från er.. smile

Galen
849 Inlägg
16 juli 2007
Vilken otur du har hmm men får du en ny Turbo av företaget?

Min bmw 325 touring som ska sugtrimmas! http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=191202

MadLamb Racing
372 Inlägg
16 juli 2007
freshness... hoppas att det löser sig nu med nya turbon, så man kan få sig en åktur senare i sommar! keep up the faith Mr Murphy! wink

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
17 juli 2007
Trådstartare
Jo det låter som det.. Skönt att man slapp diskutera en massa utan de hade koll på den biten.. smile Brukar ju inte vara några speciella garantier på turbo aggregat annars..

Självklart så ska vi styra upp det, sommaren har ju preccis bara börjat..
Får se hur länge jag blir ståendes i väntan på en ny turbo (med lager som håller mer än 300mil)..
Just nu så hoppas jag att downpipen passar på original turbon, den vi svetsade om för just 300 mila turbon.

MadLamb Racing
372 Inlägg
17 juli 2007
nice....

"De är polerat!"

Sök