2171
Sök

Streckkodens 200SX S13 - Bilen såld!

2 655 Inlägg
18 juli 2007
Trådstartare
#341
Yes mannen..
Nu kanske budgeten håller för en uppsättning coilovers med.. smile Underlättar ju när man ska köra på bilen på bärgare, när man kan hissa bilen.. smile
Det var så man precis fick plats med ett frimärke mellan fångaren och backen när vi skulle ha på/av bilen på bärgaren.

2 655 Inlägg
20 juli 2007
Trådstartare
#342
Lutar åt att det blir Apex performance coilovers inom en snar framtid.. smile
Väntar på lite mer info om deras coilovers men mycket talar för dem.
Var och hämtade skivorna till baslådebygget igår, så det projektet drar jag igång under semestern.
Ikväll så blir det att träffa en gammal vän / sambon (200an).. Räknar med att riva den turbon ikväll och sedan håller jag tummarna på att original turbon hamnar rätt mot downpipen imorrn..

Kommer att lägga upp lite bilder från förra helgens äventyr under helgen.. smile

2 655 Inlägg
20 juli 2007
Trådstartare
#343
Börjar med en liten teaser från förra helgens äventyr. Har hittat 2st bra bilder från mitt äventyr runt Mantorp.. smile

http://i13.tinypic.com/4y5ih5s.jpg

http://i9.tinypic.com/4zyd4qq.jpg

Har inte hittat några fler bilder från bankörningen.. Har någon av er fler bilder så skulle det sitta fint med en kopia på dem.. smile

MadLamb Racing
372 Inlägg
22 juli 2007
#344
fick du hem bilen, lr rasa det igen i Örsundsbro?

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
22 juli 2007
Trådstartare
#345
Nej då bilen överlevde Örsundsbro.. Frågan är bara om jag överlever.. Har nog drabbats av den allvarligare versionen av Nissansjuka, feber, rinnande näsa (jättekul att försöka få ihop bilen med rinnande näsa) och mörbultad. Men "Vill man vara fin....."
Turbon är iaf demonterad och en original turbo har hittat tillbaka efter mycket strul.
Bara tur att flexröret var monterat på down/frontpipen, det var inte samma vinkel på avgashusen mellan de bägge turbona.. S¨å nu har jag ca 1,5mm spelrum mellan flexrör och ramen.

Den "nya" turbon går iväg med posten imorrn. Någonstans mellan allt strul så började vi klura på om man ska göra en seriös uppdatering på oljesidan till turbon, med oljefilter och turboräddare. För jag har en grövre stålomspunnen slang till turbon ligger, måste hitta en banjoskruv på M11x1..
Får se hur mycket som förverkligas av allt..

755 Inlägg
22 juli 2007
#346
hehehehe du har inte haft det lätt du.. hade nog haft bilen som boj sänke efter första felet.. har suttit och läst hela tråden i kväll .. sedan två månader innan jag hittade råden så har jag suttit och kollat på 200or men nu blir det nog någon annan bil på inköps listan i stället för 200.. men du har haft ett enormt tålamod som har fått i hop bilen så många gånger på så kort tid och med alla motgångar..
du har en riktigt fin bil också.. lycka till i fortsättnigen med bilen...

1 741 Inlägg
22 juli 2007
#347
synd för dig att du inte skaffar en 200sx sjukt rolig bil.

streckkoden: fina bilder från banan big_smile tog nån tid på ett varv? vad är svagaste punkten på din bil gällande bankörningen nu? är det verkligen dämparna?(såg att du skulle byta till coilisar :-)

lycka till

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

755 Inlägg
22 juli 2007
#348
Kanske ska köpa Streckkodens bil för den är ju helt igenom gången snart.. vet man ju att bilen håller...
Anldeningen till att jag unviker det lite är att min bror hade en 200 som jag rasade vevlagrena i innan jag fick körkort..
Sedan så skulle jag stå utanbil om det skulle gå sönder något och det till låter inte min ekonomi..
Annars tycker jag dom är skit sköna att köra och åka i om man inte sitter bak..
men 200 står fortfarande på min vill ha lista..

2 655 Inlägg
23 juli 2007
Trådstartare
#349
Haha bojsänke.. Den tanken har inte slagit mej. Däremot en massa andra tankar vid alla "driftstopp".. smile Att saker och ting går sönder hör ju till när man trimmar.. Men som det har varit den här säsongen så har det varit lite väl mycket skruvande..
Det är riktigt roliga bilar när de väl rullar. Hade inga större problem förra säsongen, då jag inte hade trimmat så mycket..

När det gäller banåkadet så tog vi inte några tider, var lite trafik på många av varven så jag vågande ligga på för fullt men några varv var det frisk attack på. smile
Bilen var väldigt neutral. även efter 40min pressande på bana.. Anledningen till att jag kollar på coilover är för att kunna experimentera med hjulvinklar lite och att jag kan höja bilen när det blir dags för att åka bärgare.. smile
Ska bli kul och se hur den beter sej på bana igen med slicksen, bromsarna och stolarna monterade.

När det gäller försäljning av min bil så får du räkna med ett par års väntetid.. Trots allt strul så har jag planer på att fortsätta bygga/kosta på bilen.

Man tappar motivationen helt när något går sönder men efter en veckas stillestånd så brukar det gå ganska bra att börja skruva igen.

2 655 Inlägg
24 juli 2007
Trådstartare
#350
Jaha gott folk, nu har jag hittat på kamerakabeln.. Här kommer mina bilder från äventyret i Mantorp trakterna.

Dagen började med besiktning, förarmöte m.m. och sen så blev det en mjukstart, 9.30 så rullades pärlan upp på rullande landsväg. Var lite spänd över vad som skulle gå sönder men till min förvåning så höll hon.. smile Resultaten finns att läsa under all annan info om bilen. Ser ut och bli en ny omgång på rullarna till nästa års Japmeet, med en annan turbo, lite högre ladd och kanske en masserad topp.. smile Siktet inställt på runt 300hk på veven, är ju inte så långt kvar tills jag är uppe på de siffrorna.

http://i12.tinypic.com/6c459mr.jpg

http://i11.tinypic.com/4yf13s9.jpg

Efter det så var dags för första passet på bana. Det blev ett ganska kort pass, efter ca 6-7 varv så började det att lukta mysko. Inte så konstigt heller..

Bakoken såg ut så här:

http://i9.tinypic.com/521xod1.jpg


Och i fram...

http://i11.tinypic.com/62ei2j9.jpg


http://i9.tinypic.com/4rc1g8z.jpg

Tiden mellan körpassen tillbringades så här.


http://i18.tinypic.com/6f9bsdi.jpg

Parkeringen vid vandrarhemmet. Lite jobbigt att pärlan stod bredvid en S15 över natten.. smile


http://i19.tinypic.com/6cg4m5v.jpg

Ni som följer tråden vet ju hur jag kom från vandrarhemmet......


http://i15.tinypic.com/4zbzt6a.jpg


http://i10.tinypic.com/4pmd2qw.jpg

Väl framme vid farbror i Malmköping. Där fick hon stå i en vecka och skämmas lite..


http://i19.tinypic.com/4pvvv34.jpg

Just nu så är det ca 2 veckors väntan på att nya turbon hittar hem.. Blir en T28 med 360 lager istället för en T28bb, lite lättare att renovera när den går sönder..

Under tiden så ska jag försöka hitta lite motivation till att snickra ihop den nya baslådan.
Lådan kommer att bli en hederlig låda, har lite planer på och plasta lådor under vintern.
Hänger på om jag får i en halvbur eller inte.
Senast redigerat av Streckkoden (25 juli 2007)

MadLamb Racing
372 Inlägg
25 juli 2007
#351
vill ha en S15....sad

"De är polerat!"

349 Inlägg
25 juli 2007
#352
Snygg bil!!

Har en fraga till alla angaende 200sx. Jag sitter just nu i Japan och har val inte for an pa senare tid egentligen blivit intresserad utav bilar sa jag har mer lart mig att 200sx s13 heter 180sx. 200sx s14 heter egentligen silvia s14.
Vad tycker ni egentligen om att dem bytte namn pa bilen nar den kom till europa? det va ju fortfarande en 1,8l motor i den val?


2 655 Inlägg
25 juli 2007
Trådstartare
#353
Jo en S15 skulle sitta fint hemma på gården.. smile De kanske håller lite bättre än min S13..

När det gäller JDM bilarna så finns S13 karossen som både 180SX och 200SX, finns en usa modell som heter 240SX. Det är motorvolymen som står namnen. 200SX är med 2L motorn SR20DET och 240SX sitter det en 2,4L sugmotor KA24???, lite osäker på de sista bokstäverna..

1 741 Inlägg
25 juli 2007
#354
Ertiyed skrev:
Snygg bil!!

Har en fraga till alla angaende 200sx. Jag sitter just nu i Japan och har val inte for an pa senare tid egentligen blivit intresserad utav bilar sa jag har mer lart mig att 200sx s13 heter 180sx. 200sx s14 heter egentligen silvia s14.
Vad tycker ni egentligen om att dem bytte namn pa bilen nar den kom till europa? det va ju fortfarande en 1,8l motor i den val?

tycker att 200sx låter och ser bättre ut än 180sx även lättare att skriva smile så det var bra att dom heter 200sx här i resten av världen förutom japan...

********************************
riktigt snygga bilder på bilen din smile

känns nöjd med 273,7bhp på veven? verkar ju rätt ok med tanke på mods och ladd smile
men din ic börjar kanske bli lite tight om den är specad för 300 och du är uppe i 274
Senast redigerat av tecman (25 juli 2007)

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

2 655 Inlägg
25 juli 2007
Trådstartare
#355
Tackar, är riktigt nöjd med bilderna..
Jo tack bev förvånad över både resultatet och att bilen höll.. smile Motorn är fortfarande väldigt basic. Får se om det händer något mer med motorn under vintern. Blir nog skyline spridare och en värre koppling.. När det gäller intercoolern så får den hänga med ett tag till, ingen idé att handla en monster ic när man bara har kylning på halva cellpaketet.
Jag hoppas på att landa runt 300hk på veven med nya turbon och spridare..
Vi kommer nog även att dra om ic rören under vintern så kanske det blir lite ombyggnationer för att kunna vinkla in en större ic, men det är inte prio 1 just nu..

2 655 Inlägg
26 juli 2007
Trådstartare
#356
Dags att börja organisera alla projekt som är halvklara nu.. Fick reda på att jag bör ha bilen körklar senast den 26e augusti. Då blir det lite gasande på Lunda.. smile
Som tur är så går jag på semester nästa vecka, så tills dess så ska jag ha hunnit med en del. Just nu så är det en väntan på turbon, är lite jobbigt att åka med original turbon. Det händer inte lika mycket.. Visserligen så har hon stått hemma under veckan, var ute och körde lite idag.
Kommer att montera BBK under helgen för att få de sista måtten som behövs till spacertillverkningen. Har inte bestämt mej för vilken typ av spacer än, men under helgen så ska jag veta.

När det gäller coiloverplanerna så kommer de att skjutas upp till vintern, med lite högre ladd med nya turbon så vill nog inte kopplingen vara med längre..

755 Inlägg
26 juli 2007
#357
hehe var rätt snyggt att färgen brann upp på oken.. lite varmt kanske.. var ute och lekte med min volvo i går sedan när jag klev ut så blev det skit varmt om fötterna då började jag mig ner och kollade under bilen och katten var helt glödande..

2 655 Inlägg
26 juli 2007
Trådstartare
#358
En aning kanske.. smile Gjorde ett lamt försök att få bort de sista spåren av bromsdamm på vänster framfälg, gick mindre bra.. Blir att jag får jaga reda på nån halvgiftig avfettning så ska man väl kunna lösa det problemet..
Har nästan samma problem som du att det blir lite ljummet vid fötterna. Med flexstrumpan liggandes ett par mm från golvet så kan det bli lite ljummet ibland.. Men då vet man ju när det är dags att ta det lugnt.. smile

755 Inlägg
26 juli 2007
#359
ja får ju inte hålla på för längre med en v6a med alu toppar eller vad det är..
funderar på att skaffa mig en 745 tic.. du vet inte någon som säljer det??
hur har det gott med 200an den sista tiden då??

2 655 Inlägg
26 juli 2007
Trådstartare
#360
Tycker folk skryter med att Volvo är oförstörbara... smile Nej jag försöker hålla mej så långt ifrån det mesta vad Volvo heter..

200an rullar fint, men inte lika snabbt.. Kommer bli ett ryck under helgen misstänker jag.
Kan i stort sett bara vänta på att nya turbon kommer hem, sen blir det väl tokmeck igen..


Sök