2174
Sök

Streckkodens 200SX S13 - Bilen såld!

755 Inlägg
26 juli 2007
okej..

men jag tycker inte det är något fel på dom flesta bilarna

2 655 Inlägg
28 juli 2007
Trådstartare
Jahaja då är det äntligen semester.. smile

I väntan på nya turbon så har ett litet men viktigt jobb inletts: att hitta en banjoskruv "M11x1".. Utan den så får jag inte på den stålomspunna oljeslangen till turbon..
Tycker det ser lite klent ut med original röret till turbon, så en ny slang har tillverkats men då fanns det ingen banjoskruv. Som tur är så har jag ju en vecka kvar lite drygt innan turbon hittar hem.

Satt och klurade med grabbarna på jobbet, som är fullt upptagna att mobba mej/nissan hela dagarna om att prova sinterkoppling.. För med nya turbon och högre ladd så vill nog inte kopplingen vara med speciellt länge.
Så det blir nog att pröva sinterkoppling under det som är kvar av säsongen.. Är det totalt okörbart så har jag hela vintern på mej att spara ihop till en annan koppling.

Om jag är i skapligt skick imorrn så kommer baslådebygget att påbörjas, det hänger på hur kvällen slutar.. smile

Avslutar med att tala om hur kul man kan ha det på E4an vid Gränby när det är blött ute.. Åkte på årets hittills bredaste häng strax efter Shell macken.. Riktigt skönt ställ... smile

2 655 Inlägg
30 juli 2007
Trådstartare
Första dan på semestern började med lite shopping.. Jag handlade de sista grejerna till baslådebygget. Så det kommer jag dra igång med på eftermiddan..
Har fått bitar kapade i önskade mått så det lär gå ganska fort att montera ihop lådan. Med lite tur så blir jag bättre på och såga fina runda hål.. smile Blir tvungen att såga 4st hål till basarna..
Lägger upp lite bilder under byggets gång..

Sen så ringde gubben och talade om att han beställt gängtapp och snitt (M11x1 och M12x1.25 tror jag det var), så snart så kan jag få i nya bältena.. smile

MadLamb Racing
372 Inlägg
30 juli 2007
ska bli kul å se lådan imorgon om du nu har kommit någon vart med den.. wink

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
Jodå lådan början likna en låda.. smile Måste såga till 2st väggar, sedan så är det läge att limma och skruva ihop lådan. Med lite flyt så kan du nog få en lite demo av JL basarnas grymma basattacker.. smile
Har inte gjort plats för det stora batteriet än, så det kanske bara blir en låt innan det blir dags att ladda..

1 741 Inlägg
31 juli 2007
hmm glöm inte att basarna låter ännu bättre efter lite spelning smile

verkar ju flyta på bra för dig nu ett tag igen smile

(fuskis! jag vill åxå bygga... men ljudet skiter jag i :-)

When it feels like you have full control!
You are not driving fast enough!

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=69250 <-- Min projekttråd.

2 655 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
2st av basarna är helt inspelade, de som har suttit i bilen sen förra sommaren. De andra är delvis inspelade men de spelar man in ganska fort.. smile

Hoppas på att "flytet" håller i sej när det blir dags för koppling och turbo montering..
Är lite osäker på hur mycket av stereon som får respass efter kommande vinter.
Får vi in en halvbur så blir det nog inte speciellt mycket billjud kvarr.

2 655 Inlägg
31 juli 2007
Trådstartare
Nu så är nya lådan temporär monterad i skuffen. Har spelat ett par låtar för att se hur det blev och lite mera tryck blidde det.. smile
Lägger upp lite bilder senare ikväll. Är egentligen inte så mycket att visa, lådan är inte klädd och skuffen måste bygas om.. Men någon bild kommer upp iaf.

MicrO får väl komma med ett utlåtande ikväll efter en liten demo.

MadLamb Racing
372 Inlägg
1 augusti 2007
så länge den inte blåste säkringar så var det skönt ljud! smile

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
1 augusti 2007
Trådstartare
Det blir nog veckans andra lilla projekt och se till så steget får tillräckligt med ström, hittade på en 80A säkring bland mina säkringar och den har inte gått än...... smile

Får se hurmycket av billjudet som blir kvar i bilen efter vintern.

1 741 Inlägg
2 augusti 2007
kasta ut det smile bara massa extra vikt sen lär du ju få pengar till trim/väghållning för ljudet då du säljer det. hehe

2 655 Inlägg
2 augusti 2007
Trådstartare
Det kommer nog sluta så.. Kanske blir lite bättre ljud i mina andra bilar istället.. smile
Får se hur det löser sej med garage under vintern, verkar som det är något vettigt på g.
Men lite värre väghållning blir det, om det blir coilovers eller vad det blir lär visa sej.

Det kommer ju inte bli lättare att åka 200an efter ikväll, ska ner till Strängnäs och kolla på Rallycross.. Har ju inte direkt prestanda som deras bilar... (än)..

1 741 Inlägg
2 augusti 2007
det kommer ska du se smile (prestandan och ljudutkastningen hehe)

så du har samma problem som mig med garage sad gillas inte!

2 655 Inlägg
2 augusti 2007
Trådstartare
Det får tiden utvisa.. Men lite ljud behöver jag ha, i väntan på bärgare.. smile Skämt  å sido så hoppas jag att jag rett ut allt strul nu för ett bra tag, så det blir lite mera åkande under nästa sommar..

Jo garage frågan är ju alltid lika kul.. Har tillgång till ett riktigt bra garage i hemtrakterna men där skruvar jag bara över kvällar/helger. Kommer inte överleva en vinter till utan och få skruva på pärlan.. Vill ju inte att Murphy ska hinna bosätta sej i bilen.. smile
Men jag räknar med besked om den garageplatsen mot slutet av den här månaden..
Bara att jaga vidare annars.

755 Inlägg
3 augusti 2007
hehehe har ju gått bra för dig ett tag nu.. inte bra att jag började läsa din tråd suttit och ringt på 5 200or i går (torsdag) ska väl åka och kolla på tre i dag allafall hehehe något man ska tänka på tycker du?? två är det ny renoverad motor i .. hehee

2 655 Inlägg
3 augusti 2007
Trådstartare
Kan det bero på att jag åker med original turbo och fegladdar?? Nej men det har inte hänt så mycket på motorfronten. Går mest och väntar på turbon, håller på och börjat fylla på en inköpslista till bilen nu.. Får se hur mycket som jag kan beställa den här månaden.. smile

Hoppas att du inte skyller på mej om du handlar en 200a inom kort då.. smile Det är ju riktigt roliga bilar när de rullar..
Kolla om det sitter oljekylare i de med nyrenoverade motorerna. Kolla hur mycket de bytte ut vid renoveringen, så det inte bara är lagerbyte och slipad vev. Sen så har du den klassiska rosten vid sparklådorna och under vingen..
Hoppas att det blir affär för din del..

2 655 Inlägg
6 augusti 2007
Trådstartare
Dags att handla lite grejer till pärlan igen.. Ska iväg och handla lite material för att snickra nya stolsfästen. Vi började snickra på något innan Japmeet men det blev inte bra. De som har monterat helgjutna stolar har bultat fast dem utan glidskenor. Så blir det för mej med.
På passagerarsidan r det ju lugnt, förarsidan så kan det bli lite bökigare men den smällen får man ta..

Kommer nog ringa och skynda på firman som jag beställt turbo ifrån, behöver den monterad innan lördag.
Får se om jag lyckas få lite hjälp av gubben när det gäller att få till underredena i linje..
Senast redigerat av Streckkoden (6 augusti 2007)

MadLamb Racing
372 Inlägg
6 augusti 2007
hoppas att du får ny turbon så det går som det ska gå när man åker din bil... wink syns på lördag..

"De är polerat!"

2 655 Inlägg
6 augusti 2007
Trådstartare
Då är du inte ensam.. Var förbi jobbet idag (mer eller mindre tvingad) och de var inte sena på och mobba mej.. Visserligen så kunde de inte mobba mej för att bilen har gått sönder, skönt.. Men det blir att ringa och stressa på firman som ska leverera turbon imorrn istället.
Hur som helst så handlade jag lite plattjärn till bygget av stolunderreden, det gjorde inget att det blev billigt heller.. smile Har en "vision" om hur de ska göras, med lite flyt så börjar vi med det imorrn. Men det lär visa sej.

Sedan så lades en order på en pysventil, ja jag vet att det är lite "bonnigt" men måste ha högre ladd än 0,5bar tills på lördag..
Blev även ett studiebesök nere hos PB-Z för att kolla leveranstid på deras kopplingar, misstänker att min koppling inte vill vara med över 1bar med T28an.

MadLamb Racing
372 Inlägg
6 augusti 2007
Det blir säkert bra...smile

"De är polerat!"

Sök